فاز جدیدی از ماجرای پیچیده گابریل

با وجود اینکه مدیربرنامه‌های گابریل فرناندو در تهران، از توافق کامل این بازیکن با باشگاه پرسپولیس بر سر دریافت طلب 120 هزار دلاری‌ به صورت اقساطی خبر داده بود، اتفاقات جدیدی رخ داد که فاز جدیدی به این ماجرا می‌دهد.

مدیربرنامه‌های گابریل در تهران، با تایید خبر شکایت گابریل از پرسپولیس به تسنیم گفته بود: همان زمان که جلسه با مسئولان باشگاه برگزار شد،‌ توافق کردیم که طلب 120 هزار دلاری گابریل به صورت اقساطی پرداخت شود. به همین خاطر باشگاه چند قسط را پرداخت کرد که حدود 40 هزار دلار بود. به زودی نیز قسط جدیدی به حساب گابریل پرداخت خواهد شد و مشکلی بابت این قضیه وجود ندارد.

این ماجرا اما به همین جا ختم نمی‌شود. مدیربرنامه‌های برزیلی و همچنین وکیل گابریل با ارائه اسنادی که فعلاً نزد ما به امانت می‌ماند، داستان را این طور تعریف کردند. گابریل در روز 25 آگوست 2015 (3 شهریور 1394) بابت شکایت از باشگاه پرسپولیس حکم گرفت و همان زمان با مسئولان باشگاه به توافق رسید تا از روز 28 آگوست (6 شهریور 1394) تا 8 ژانویه 2017 (19 دی 1395) و در 6 قسط، طلب 120 هزار دلاری گابریل را به این بازیکن پرداخت کنند اما تا امروز 25 مهر 1395 (16 اکتبر 2016) تنها 10 هزار دلار به حساب این بازیکن واریز شده و تنها رسید دریافت این 10 هزار دلار به دست هافبک برزیلی سرخپوشان در نیم فصل دوم لیگ چهاردهم رسیده است. 

مدیربرنامه‌های گابریل در تهران، اعتقاد داشت باشگاه 40 هزار دلار را پرداخت کرده اما حالا مدیربرنامه‌های برزیلی از یک سو و وکیل این بازیکن از طرف دیگر با ارائه اسنادی می‌گویند خبری از دریافت 40 هزار دلار نیست و از 120 هزار دلاری که قرار بود تا دی ماه جاری پرداخت شود، تنها 10 هزار دلار دریافت کرده‌اند.

موضوع دیگر نیز این است که گابریل برای دریافت مطالبات خود حدود سه هفته قبل، شکایت دیگری از باشگاه پرسپولیس به فیفا مطرح کرده و خواستار دریافت طلب خود شده است که فیفا نامه دیگری به باشگاه پرسپولیس فرستاد و در نامه، برای پرداخت این بدهی یک ضرب‌الاجل جدید گذاشته است. با این حال، موضوع این پرونده هر روز پیچیده‌تر می‌شود.