گزینه ایرانی پرسپولیس

 مسئولان پرسپولیس قصد دارند در نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر قرارداد برخی بازیکنان ناکارآمد خود از جمله بازیکنان کم اثر خارجی را فسخ کنند.

علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس هم روز گذشته در مصاحبه‌ای رادیویی به کنار گذاشتن برخی بازیکنان ناکارآمد این تیم اشاره کرد.

طاهری در بخشی از این مصاحبه در پاسخ به این سوال که با توجه به سال اقتصاد مقاومتی، چرا باشگاه پرسپولیس مبالغی را برای جذب بازیکنان خارجی هزینه کرده که دقایق زیادی برای این تیم به میدان نرفته‌اند، گفت‌: «این بخشی از اتفاقات باشگاه است. ما طبق نیازهایمان که در چه پست‌هایی ضعف داریم، اقدام به جذب بازیکن می‌کنیم. حتی گاهی اوقات برخی از بازیکنان که با ما قرارداد دارند می‌بینیم که به آنها نیاز نداریم و قراردادشان را فسخ می‌کنیم. خیلی از بازیکنان کارایی لازم را نداشته اند و باید آن را لحاظ کنیم. این نفرات آسیب‌هایی می رسانند که هزینه هایی در بر دارد.»

خوردبین سرپرست تیم پرسپولیس هم تایید کرده «در نیم فصل صد درصد ما به دنبال تقویت تیم هستیم» و برای این منظور باشگاه باید اسامی برخی بازیکنان را از فهرست خود خارج کند.

با این شرایط بازیکنان ایرانی و خارجی جدیدی در راه پیوستن به پرسپولیس هستند. گزینه ایرانی پرسپولیس سروش رفیعی است که روز گذشته جلسه ای با آجرلو مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی برای تمدید قرارداد برگزار کرد.

سرخ‌پوشان در خط دفاعی با توجه به جدایی گولچ و نامطمئن نشان دادن پلی یانسکی اوکراینی قطعا مدافع میانی جذب خواهند کرد و احتمال دارد یک مدافع چپ شش دانگ هم جذب کنند.

در میان جداشدگان احتمال فسخ قرارداد با یکی از بازیکنان اوکراینی زیاد است و رادوشوویچ هم ممکن است در میان گزینه های جدایی قرار بگیرد و البته بستگی به این دارد خود این دروازه‌بان بوسنیایی تا چه حد همکاری کند و با فسخ توافقی قرارداد موافقت کند.

یکی از خریدهای جنجالی پرسپولیس در نقل و انتقالات آنتونی گولچ بود که ۳۵۰ هزار دلار هزینه دربر داشت. وی از کشور خارج شد و به ایران بازنگشت و باشگاه پرسپولیس قرارداد او را یک‌طرفه فسخ کرد.

از حواشی دیگر جذب این بازیکن پیام جنجالی هدایتی بود که مدعی شد برای جذب این بازیکن ۲۰۰ هزار یورو پرداخت کرده اما باشگاه فقط ۳۰ هزار یورو به بازیکن داده است. این خبر سر و صدای زیادی به راه انداخت اما پرسپولیسی ها هنوز توضیحی درباره آن برای رسانه ها و افکار عمومی نداشته اند.

اخبار دریافتی حکایت از آن دارد پرسپولیسی ها با توجه به شرایط موجود برای برطرف کردن ابهامات طی اطلاعیه ای در خصوص نحوه جذب گولچ و هزینه های آن شفاف سازی خواهند کرد.

برخلاف تصور موجود گولچ و رادوشوویچ توسط یک ایجنت ایرانی به باشگاه پرسپولیس آمدند و باشگاه این بازیکنان را به برانکو معرفی کرده و جذب تیم شدند و صحبت‌هایی که در خصوص جذب این بازیکنان به صورت مستقیم توسط برانکو مطرح می شود صحت ندارد.

تا همین جای فصل در هفته نهم قرارداد دو بازیکن پرسپولیس یعنی ساسان انصاری و آنتونی گولچ فسخ شده و فسخ قرارداد تعداد دیگری از بازیکنان در نیم فصل قطعی است و خریدهای جدید پرسپولیس هم از میان بازیکنان ایرانی و هم خارجی خواهد بود.