خبر جدایی کاوه یک روز قبل از بازی جام‌حذفی رسانه‌ای شد و حسابی سروصدا کرد. درست در روزی که لیست تیم ملی اعلام شد. این دو اتفاق ارتباطی به هم دارند؟

 

چند ماه از روزهایی می‌گذرد که سرخابی‌های پایتخت در فصل نقل وا نتقالات بر سر جذب چند بازیکن دست به یقه شده بودند. هواداران دو تیم منتظر بودند تا ببینند کدام یک از تیم‌های مورد علاقه‌شان در این جنگ تن به تن برنده شده و آنها را سربلند می‌کنند. یکی از این بازیکنان کاوه رضایی بود. بازیکن ذوب‌آهن که اگرچه آمار درخشانی در این تیم نداشت اما به ستاره نقل و انتقالات تبدیل شد و در نهایت آبی‌پوش شد. اتفاقی که هواداران پرسپولیس را بسیار ناراحت کرد و از کوتاهی مسئولان تیمشان عصبانی بودند.

 

با گذشت چند ماه حالا و در کوران مسابقات مشخص شده که چرا در آن زمان پرسپولیس از جذب چند بازیکن ناموفق ماند و نبرد را به رقیب سنتی‌اش واگذار کرد. یکی از وعده‌هایی که استقلالی‌ها با آن توانستند کاوه رضایی را راضی به آبی‌پوش‌شدن کنند بحث تیم‌ملی بود. منصوریان که رابطه خوبی با کی‌روش داشت و در فصل نقل و انتقالات چندین بار به تمرین تیم ملی رفت تا این رابطه خوب را غلیط‌تر نشان دهد یکی، دو بازیکن را با وعده دعوت شدن به تیم ملی به سمت استقلال متمایل کرد. اتفاقی که از همان ابتدا مشخص بود که نشدنی است. کی‌روش پیش از این نشان داده که رابطه‌های خوبش نقشی در واسطه‌گری برای دعوت به تیم ملی پیدا نمی‌کنند. نمونه آن مهدی رحمتی بود که مدیربرنامه‌هایش دست راست و همه‌کاره کی‌روش در برگزاری اردوها و بازی‌های تیم ملی است اما این اتفاق نقشی در بازگشت این دروازه‌بان نداشت.

 

این بار هم لیست تیم ملی اعلام شد بدون این که اثری از دو بازیکن همیشگی استقلال باشد و همین مساله باعث ناراحتی بعضی از بازیکنان استقلال شده است. در این قضیه دلیل دوم پرسپولیسی‌نشدن رضایی هم مشخص شد. در آن زمان باشگاه شرطی تعیین کرده بود که کاوه باید مدیربرنامه‌هایش را عوض کند تا با او قرارداد امضا کنند. بحث بر سر همین بند جنجالی بود. طاهری که آن زمان درگیر رفتن رضاییان و حاشیه‌های قراردادش بود اصلا نمی‌خواست با بند کاوه رضایی مبنی بر جدایی‌اش از این تیم با پرداخت 250 هزار دلار موافقت کند تا باز هم خودش را در محاصره حاشیه‌ها ببیند. به همین دلیل عطای جذب کاوه را به لقایش بخشید و زیر بار شرایط مدیربرنامه‌های این بازیکن نرفت.