افسانه: ناچار بودم در سالن افغانستانی‌ها تمرین کنم/صبح مسابقات با روح و روانم بازی کردند

مهسا افسانه ، در صحبت‌های خود اظهار داشت:‌ارباب مربی سابق من است که تقریبا یک سال و نیم می‌شود که از او جدا شده‌ام.او زحمات زیادی برای من کشیده است و هیچ وقت زحمات او را فراموش نمی‌کنم. جا دارد از او تشکر و قدردانی کنم.  خاطرات بسیار خوبی را با او دارم اما او روز گذشته مصاحبه‌آی را انجام داده که به احترام زحماتی که برایم کشیده سکوت می‌کنم و سعی می‌کنم به حاشیه‌ها فکر نکنم و بیشتر از قبل تلاش کنم.

وی در ادامه صحبت‌های خود، گفت: قبل از آغاز سال 95 من راهی تبریز شدم تا تمریناتم را پیش استاد نکوفرد آغاز کنم. هر دو ماه یکبار به تبریز می‌رفتم و تمریناتم را پیگیری می کردم. سختی‌های زیادی را کشیدم و حتی برای تمرینات هوازی جایی می‌رفتم که از لحاظ محیطی خوب نبود. یک باشگاهی بود که متأسفانه در اطراف آن افراد معتاد زیادی وجود داشتند. به هر حال در طول این مدت تلاش‌های زیادی کردم، اما مشکلات فراوانی داشتم که مسئولان فدراسیون در طول آن مدت حتی یک تماس با من نگرفت که تا از محل تمرین من مطلع شوند و به هیچ عنوان جویا نبودن که چه مشکلاتی دارم.

افسانه در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: حتی شرایطی برایم به وجود آمده بود که برای تمرین کردن در کشور خودم جایی را  نداشتم و به همین دلیل از یک فرد افغانستانی که باشگاه دارد درخواست می‌کردم تا در سالن آنها تمریناتم را پیگیری کنم. شرایط مالی من طوری شده بود که ماه‌های آخر شدیدا با مشکل روبه‌رو شده بودم. این در حالی بود که برای بچه‌های کومیته (هر چند که حق‌شان بود) حقوق ماهیانه در نظر گرفته شده بود، اما ما هیچ حقوقی دریافت نمی‌کردیم. حتی یکسری از مسئولان فدراسیون برای من مشکلات ایجاد می‌کردند که باعث می شد انرژی من به هدر برود. 

دارنده طلای کشورهای اسلامی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: متأسفانه در این مدتی که من باید روی تمریناتم تمرکز می‌کردم تا در مسابقات جهانی موفق شوم، برعکس شده بود و تمام تمرکزم را برای رفع مشکلاتم با مسئولان فدراسیون و یکسری افراد دیگر گذاشته بودم. فکر نمی‌کنم که کاتا الان بازخواست شود چون صبح روز مسابقات جهانی در اتریش متأسفانه با ذهن و روح و روان من بازی شد.

دارنده مدال برنز جهان آلمان در صحبت‌های خود گفت: اساتید فدراسیون مدعی شدند که برای کاتا اردو برگزار کرده‌اند و نگاه ویژه‌ای به کاتا داشته‌اند. آنها مدعی هستند اولین سالی بود که برای کاتا اردو برگزار کرده بودند. این در صورتی است که این موضوع اصلا صحت ندارد. ما چند سال پیش هم اردو داشتیم و برای حضور در مسابقات کشورهای اسلامی و مسابقات آسیایی نتایج بسیار خوبی کسب کردیم، اما امسال با اردوهای دو سه روزه که یک باره پس از یک روز و نیم برگزاری اردو، اردوها کنسل شد به خانه‌هایمان رفتیم. همین موضوع باعث شد که برنامه‌های من به هم بریزد.

دارنده شش مدال طلای آسیایی در کاتا در ادامه صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: ما برای اعزام به مسابقات جهانی اتریش هم متأسفانه به مشکل خوردیم و آقایان مدعی شدند که کاتا به اتریش اعزام نمی‌شود و صحبت‌های مختلفی را شنیدیم. حتی تا شب قبل از اعزام استرس این را داشتیم که اعزام ما کنسل می‌شود و همین موضوع تمرکز همه ما را به هم ریخته بود. با پیگیری‌های فراوان و اشک‌هایی که ریختیم سرانجام راهی مسابقات جهانی شدیم. طوری به این مسابقات اعزام شدیم که احساس می‌کردیم نفر اضافه تیم ملی هستیم. پس به نظرم با تمام این اتفاقات نباید از کاتاروهای اعزامی به اتریش انتظار کسب مدال جهانی را داشته باشند.

افسانه در مورد اینکه تیم کاتا باید به دیدارهای تدارکاتی اعزام می‌شد، گفت: شرایط مسابقات کاتا طوری است که باید در تمام دیدارهای تدارکاتی شرکت کنیم تا چهره های کاتا برای داوران شناخته شده باشد. در مقابل کاتاروهای ترکیه به جرأت می‌توانم بگویم که حق با من بود و من باید برنده آن دیدار می شدم. این تنها گفته من نیست مربیان تیم‌های ملی هنگ کنگ، ایتالیا و ژاپن هم به این موضوع اشاره کردند. به هر حال مسابقات جهانی هم به پایان رسید. من دوباره تلاش می ‌کنم تا در آینده نمایش جدیدی را از خود به اجرا بگذارم و با قدرت در تاتامی‌های بعدی حضور پیدا کنم. در طول این مدت خانواده‌ام مدام برای موفقیت من تلاش می‌کردند و خواهم همیشه پا به پای من برای موفقیتم تلاش می‌کرد. امیدوارم در مسابقات بعدی با کسب مدال مزد زحمات آنها را بدهم.