در دولت تدبیر و امید 1500 سمن ایجاد شده است

مسعود سلطانی فر  در نشست مشترک با نمایندگان سمن های استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در دولت گذشته تنها 50 سمن در کشور فعال بود افزود: درصددیم تعداد سازمان های مردم نهاد (سمن) را تا اوایل سال آینده به 2هزار مورد برسانیم. 
او در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان سمن های حاضر در مجلس اظهار کرد: رسیدگی به امور جوانان اولویت دارد و رسالت اصلی ما پرداختن به وضعیت جوانان براساس ظرفیت دستگاه های متعدد است.
وی ادامه داد: ورزش یکی از ابزارهای ما برای حل مشکلات مردم است.
سلطانی فر یادآور شد: از این سمن ها، مدیران و تصمیم گیرندگان کشور متولد می شوند و می خواهیم از طریق گسترش تعامل با جوانان به انتقال تجربیات بپردازیم.

**میانگین حقوق دریافتی وزرای این دولت 100میلیون ریال است
وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به خواسته یکی دیگر از نمایندگان سمن ها در راستای اختصاص بخشی از حقوق نجومی بگیران به سازمان های مردم نهاد گفت: به صراحت می گویم که میانگین حقوق وزرای این دولت از 90 الی 100میلیون ریال است.
وی افزود: این موضوع منتفی شده چرا که بنابر اعلام گزارش دیوان محاسبات کشور از تمام افرادی که به عنوان نجومی بگیر معرفی شده اند تنها سه دهم و یک درصد حقوق های غیرمتعارف دریافت کرده اند.
سلطانی فر افزود: از این میزان نیز حقوق های اضافی به جز افرادی که در زندان هستند، بازگردانده شده است. 
وی با تاکید بر اینکه نظام های سیاسی که از ظرفیت و مشارکت نیروهای مردمی استفاده نکنند با بحران مواجه می شوند اظهار کرد: اگر نظامی نتواند ساز و کار مشارکت مردمی را فراهم کند دچار بحران مشروعیت می شود که در صورت تداوم آن به بحران مقبولیت مبتلا خواهد شد.
به گفته وی، رژیم پهلوی به دلیل دور ماندن از مردم و مشارکت آنان به بحران مقبولیت مبتلا شد.
سلطانی فر اظهار کرد: نظامی که توسط امام راحل پی ریزی شد بر پایه حکومت دینی شکل گرفت که در سایه این حکومت شاهد مشارکت های بالای مردمی در بسیاری برنامه ها از جمله انتخابات بوده و هستیم.
وزیر ورزش و جوانان از ایران به عنوان کشوری قدرتمند در جهان یاد کرد و افزود: ایران در هشت سال دفاع مقدس اقتدار نظامی خود را ثابت کرد و اکنون در دولت تدبیر و امید با موفقیت در مذاکرات پنج به علاوه یک، اقتدار سیاسی کشور به رخ دنیا کشیده شد.
سلطانی فر اظهار کرد: دولت در حالی سال چهارم خود را طی می کند که دستاوردهای مهمی از خود برجای گذاشته که از این بین می توان به مهم ترین آن که طرح تحول نظام سلامت و ایجاد نظام گسترده تامین اجتماعی است، اشاره کرد.
وی افزود: حال پس از کسب این موفقیت ها برای کاهش و حل مشکلات اقتصادی مردم در سایه مشارکت مردمی تلاش می کنیم.
مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان روز دوشنبه سفری یک روزه به استان کرمانشاه داشت و علاوه بر بازدید از پروژه های ورزشی، در مراسم تجلیل از ورزشکاران کرمانشاهی حاضر در رقابت های المپیک و پارالمپیک و جلسه شورای اداری استان نیز شرکت کرد.