فینالیست های هندبال قهرمانی جهان مشخص شد

دومین مسابقه از مرحله نیمه نهایی رقابتهای هندبال قهرمانی جهان مردان جمعه شب در فرانسه برگزار شد تا در نهایت چهره دو تیم حاضر در فینال و رده بندی مشخص شود. در دیدار شب گذشته، تیم نروژ که با سهمیه «وایلد کارت» اهدایی فدراسیون جهانی موفق به راهیابی به این رقابتها شده بود، در عین شگفتی برابر کرواسی صاحبنامی که ۵ مدال جهانی را یدک می کشد به برتری رسید تا برای اولین بار در تاریخ به دیدار فینال برسد.

 پنجشنبه شب هم تیم فرانسه مدافع عنوان قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان برابر اسلوونی به پیروزی رسید و جواز حضور در فینال را کسب کرد.

نتایج کامل مرحله نیمه نهایی به این ترتیب است:

* نروژ ۲۸ - کرواسی ۲۵

* فرانسه ۳۱ - اسلوونی ۲۵

تیم ملی هندبال مردان نروژ در طی حضورش در مسابقات قهرمانی هندبال جهان هرگز صاحب مدالی نشده است. بهترین عنوان این تیم مربوط به سال ۱۹۵۸ وعنوان ششمی است. این تیم که دو دوره در مسابقات قهرمانی جهان غیبت داشته، در آخرین حضورش در این دیدارها در سال ۲۰۱۱ نهم شد.

تیم مردان نروژ تاکنون روی المپیک را ندیده است؛ این در حالی است که تیم زنان آنها یکی از مدعیان صاحبنام در این رشته در المپیک و جهان است.

تیم هندبال مردان نروژ در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ موفق به حضور در مسابقات قهرمانی مردان جهان نشد. این دو دوره غیبت زمانی برای متحول شدن این تیم بود. نروژی ها در مسابقات قهرمانی مردان اروپا با ایستادن در رده چهارم قاره خود شگفتی ساز شدند. این چهارمی نظر کارشناسان هندبال جهان را به خود معطوف کرد و همین باعث شد تا تنها سهمیه «وایلد کارت» فدراسیون جهانی به این تیم داده شود. درخشش این تیم و حضورش در فینال به کارشناسان این رشته ثابت کرد که انتخاب مسئولان جهانی برای وایلد کارت اهدایی درست و به جا بوده است.

ستاره امروز هندبال جهان در حالی یکشنبه شب در فینال بازیهای جهانی حاضر می شود که حتی در صورت شکست برابر فرانسه بهترین تیم سال ۲۰۱۶، مدافع عنوان قهرمانی و دارنده ۵ مدال طلای جهان می تواند نام خود را به عنوان یک شگفتی در این رشته به ثبت برساند.

مسابقات رده بندی و فینال این رشته به این ترتیب است :

رده بندی – شنبه نهم بهمن ماه:

* اسلوونی – کرواسی

 فینال – یکشنبه دهم بهمن ماه :

* فرانسه – نروژ

جدول رده بندی تیم ها از مقام پنجم تا بیست و چهارم :

۵- اسپانیا ۶- سوئد ۷- مجارستان ۸- قطر ۹- آلمان ۱۰- دانمارک ۱۱- بلاروس ۱۲- روسیه ۱۳- مصر ۱۴- ایسلند ۱۵- مقدونیه ۱۶- برزیل ۱۷- هلند، ۱۸- آرژانتین ۱۹- تونس ۲۰- عربستان سعودی ۲۱- شیلی ۲۲- ژاپن ۲۳- بحرین ۲۴- آنگولا

مسابقات قهرمانی هندبال مردان جهان از ۲۲ دی ماه با حضور ۲۴ تیم مطرح جهان در هشت شهر فرانسه آغاز به کار کرده و یکشنبه شب با شناخت تیم قهرمان در شهر پاریس به کار خود پایان می دهد.