پاسخ رئیس فدراسیون بسکتبال به ادعای بائرمن

فدراسیون بسکتبال به دنبال اقدامی که «درک بائرمن» برای فسخ یک طرفه قراردادش با این فدراسیون انجام داد، علیه وی شکایت کرد. به گفته مسئولان بسکتبال ایران و طبق آنچه در قرارداد میان فدراسیون و بائرمن روی آن تاکید شده، هر گونه مشکل و اختلاف در اجرای قرارداد باید در مرجع حل اختلاف فدراسیون بین المللی بسکتبال مورد بررسی قرار بگیرد. بر همین اساس شکوائیه فدراسیون بسکتبال پس از ترجمه به دو زبان فرانسه و انگلیسی برای این مرجع ارسال شد.

این در حالی است که درک بائرمن، سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال طی اظهارنظری اعلام کرده که طبق قراردادش با فدراسیون ایران، می توانسته هر زمان خواست نسبت به فسخ آن اقدام کند و به همین دلیل از شکایت فدراسیون ایران تعجب کرده است.

در همین رابطه محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: بر چه اساس باید چنین کاری می  کردیم و دست مربی را تا این حد باز می گذاشتیم که هر زمان خواست برود؟ مگر می شود قراردادی آنهم چهار ساله امضا کرد اما این اختیار را به طرف مقابل بدهیم که هر زمان خواست برود؟ اصلا این موضوع با عقل و منطق جور در نمی آید.

وی تصریح کرد: اول که این صحبت را به نقل از درک بائرمن شنیدم، گفتم که او دروغ گفته است اما واقعا او دروغگو نیست، با شناختی که من از شخصیت بائرمن دارم، نمی تواند دروغی به این بزرگی گفته باشد. احساس من این است که در ترجمه صحبت هایش اشتباهی صورت گرفته است. حالا یا به صورت سهوی یا عمدی؛ اینکه ما در قراردادهای مان چنین بندی را قرار دهیم محال است. از طرفی هم از بائرمن که خود یک مربی حرفه ای است بعید است که چنین حرفی زده باشد. مگر می شود در یک قرارداد حرفه ای بلندمدت، این بند غیرحرفه ای باشد. اگر اینگونه باشد که تمام کارها و برنامه های مان از همان ابتدا روی هوا بوده است.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: به نظرم در ترجمه صحبت های بائرمن اشتباهی گرفته است. حتی از وی در مورد سه ماهه بودن قراردادش هم سوال شده بود اما در پاسخ ها هیچ اشاره ای به این موضوع نشده بود.

مشحون همچنین خاطرنشان کرد: بعد از اینکه بائرمن قراردادش را با بسکتبال ایران فسخ کرد، مدیر برنامه های وی طی ایمیلی به فدراسیون اعلام کرد که تمام خسارت های ناشی از این اقدام پرداخت خواهد شد. خود بائرمن هم دو سه هفته بعد ایمیل دیگری برای مان ارسال کرد و پیگیر پاسخ و واکنش فدراسیون بود. اگر واقعا طبق قرارداد او می توانسته هر زمان خواست، قراردادش را فسخ کند، ارسال این ایمیل ها و پیگیری ها چه معنایی دارد؟

وی با تاکید بر اینکه فدراسیون بسکتبال پیگیر نتیجه شکایت از بائرمن است، گفت: البته پرداخت هیچ رقم و مبلغی نمی تواند آسیبی که اقدام بائرمن به بسکتبال ایران زد را جبران کند اما با این حال پیگیر هستیم و تمام خسارت ها را خواهیم گرفت.

رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه قرارداد بائرمن در فدراسیون محفوظ خواهد ماند، تصریح کرد: طبق قرارداد پیش می رویم و لزومی هم به رسانه ای کردن آن نمی بینیم مگر اینکه لازم شود آن را در اختیار کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش قرار دهیم. ما بر چه اساس باید مربی بگیریم، برای وی و برنامه هایش متحمل پرداخت هزینه های سنگین شویم آنوقت این اجازه را به او بدهیم که هر وقت خواست برود؟ این اصلا منطقی نیست.