کری خوانی هافبک استقلال برای پرسپولیسی ها

بدون شک یکی از ستاره های دربی 84 کسی نبود جز امید نورافکن. بازیکنی که حسابی در میانه های میدان جولان داد و نقش بسیار زیادی را روی گل سوم استقلال داشت. پاس زیبای او به کاوه رضایی را فقط بازیکنی مثل کاوه می توانست وارد دروازه بیرانوند کند و بس.

این را خود نورافکن هم می گوید: «خوشحالم که قدر پاسی که دادم را دانست و توانستیم گل سوم را به پرسپولیس بزنیم.»

امید از دربی می گوید. از یک روز با شکوه. از روزی که او و دوستان جوانش کاری کردند که در تاریخ بازی های دربی ماندگار شود. او که خودش را به عنوان یکی از پدیده های استقلال مطرح کرده می گوید تیم شان در آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

اظهارات نورافکن را در ادامه می خوانید:

* یک روز خوب و با شکوه برای شما بود. کمتر کسی فکرش را می کرد که استقلال با سه گل پرسپولیس را شکست دهد.

- خدا را شکر می کنم که این اتفاق افتاد. قبل از بازی شاید خیلی ها شانس بیشتری برای پرسپولیس قائل بودند. در مقطعی هم آنها بازیکنان ما را دست کم گرفته بودند و فکر نمی کردند که مقابل شان این طور بازی کنیم. به خصوص در بازی وقتی گل اول را خوردیم این طور حس شد که یک پیروزی پر گل برای آنها رقم خواهد خورد اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه ما با انسجام تیمی به بازی برگشتیم و توانستیم سه گل به آنها بزنیم.

 

* جوان های استقلال نشان دادند که توانایی انجام دادن هر کاری را دارند.

- قطعا همین طور است. آن از بازی با السد و این هم از بازی با پرسپولیس. رمز تیم ما همدلی و جوانی است و البته مهاجمان فرصت طلبی که داریم. برای دربی برنامه داشتیم. علی آقا با ما صحبت کرده بود و همه چیز روی برنامه پیش می رفت. من فقط خدا را شکر می کنم که توانستیم دل هواداران را شاد کنیم. امیدوارم این پیروزی های استقلال ادامه داشته باشد تا بتوانیم باز هم دلشان را شاد کنیم.

 

* نظرت درباره پرسپولیس چیست؟ آنها هم تیم خوبی دارند اما در این بازی...

- من درباره تیم رقیب حرفی نمی زنم اما آنها هم تیم خوبی دارند و باید به برانکو به دلیل این تیم خوبی که ساخته تبریک بگویم.

 

* خیلی ها می گفتند که با وجود سروش رفیعی در میانه میدان داستان متفاوتی رقم خواهد خورد. البته نبود کمال کامیابی نیا هم به ضرر پرسپولیس شد.

- پرسپولیس یک تیم است و فکر نمی کنم نبود بازیکنان تاثیر زیادی روی روند تیمی آنها بگذارد. ما همان طور که گفتم با برنامه بازی کردیم و نه تنها سروش، بلکه همه بازیکنان این تیم را مهار کردیم. در این بازی به نام بازیکنان کاری نداشتیم و فقط بازی خودمان را کردیم. در بازی روز یکشنبه همه ما وظایفی داشتیم که هر کدام به خوبی آنها را انجام دادیم. ضمن اینکه در روزهای اخیر به خوبی بازی های پرسپولیس را آنالیز کرده بودیم. این آنالیزها کمک زیادی به ما کرد.

 

* یک پاس گل زیبا هم در دربی به کاوه رضایی دادی.

- شرایط خیلی خاص بود. پرسپولیس حمله کرده بود و باید توپ را از آنها می گرفتیم. وقتی این اتفاق افتاد و توپ به من رسید دیدم کاوه دارد فرار می کند. بدون معطلی توپ را برای او ارسال کردم. کاوه هم با یک فرار خوب و جا گذاشتن مدافع پرسپولیس سومین گل استقلال را زد. وقتی این گل را زدیم خیال مان راحت شد. هم خیال ما و خیال هواداران. می دانستیم که دیگر بازی را برده ایم.

 

* خیلی ها به بازی دفاعی استقلال انتقاد می کنند. نظرت در این باره چیست؟

- این هم یک تاکتیک است. اما ما حمله کردیم که توانستیم سه گل بزنیم. اگر حمله نکرده ایم چطور موفق شده ایم سه گل بزنیم؟

 

* در دربی هواداران استقلال خیلی کمتر از پرسپولیسی ها بودند. البته شنیده ای که می گویند پرسپولیسی ها بلیت جایگاه های استقلال را خریده اند.

- راستش نمی دانم. اما من شنیده بودم که بلیت ها تمام شده بود. با این حال من دست کسانی که به ورزشگاه آمدند را می بوسم. آنها حسابی ما را تشویق کردند و باید از آنها تقدیر کنم. آنها حس خوبی را تجربه کردند. حسی که خودم هم برای نخستین بار داشتیم. این حس خوب و این پیروزی تقدیم به همه هواداران.

 

* در آخر بازی و به خصوص پس از گلی که سید جلال زد حاشیه های زیادی به وجود آمد. اصلا به نظرت گل سید درست بود؟

- من درباره داوری حرفی نمی زنم اما در دربی همه استرس دارند. اگر نه همه می دانند که بازیکنان با هم رفیق هستند. در آخر بازی هم اتفاقی نیفتاد که بخواهند بزرگش کنند. فکر می کنم این چیزها در فوتبال طبیعی است. پرداختن بیش از اندازه به این موضوعات فقط باعث به وجود آمدن حاشیه می شود.

 

* حرفی مانده که بخواهی بزنی؟

- نه، فقط امیدوارم این روند رو به رشدی که شروع کرده ایم ادامه داشته باشد. امیدوارم در پایان فصل هواداران از ما راضی باشند. ما بازی های سختی در ادامه راه داریم و باید در لیگ قهرمانان هم به میدان برویم. از آنها می خواهم ما را تنها نگذارند و مثل بازی با پرسپولیس و السد از تیم محبوب خودشان حمایت کنند.