بازیکنی ایرانی که پیراهن تیم ملی سوئد را پوشید

سامان قدوس بین دو پیراهن تیم ملی ایران و سوئد؛پیراهن زرد سوئد را انتخاب کرد و اکنون جزو استعدادهای مطرح این کشور به حساب می‌آید.او این فرصت را داشت که اکنون بازیکن تیم ایران باشد اما در نهایت در تیم ملی سوئد عضویت پیدا کرد. قدوس مدت‌ها مدنظر کی روش بود اما این فرصت را پیدا نکرد تا به تیم ملی ایران دعوت شود و در نهایت توسط سرمربی تیم ملی سوئد به تیم ملی این کشور دعوت شد تا راهی جدید را پیش روی خود ببیند.

گفتگو با این بازیکن در مورد شرایطش در سوئد و اینکه چه شد که نتوانست پیراهن ایران را در زیر می‌خوانید:

 

ظاهرا پیشنهاداتی داشتی که در تیم ملی ایران باشی....

 

یکی،دو تماس گرفته شد اما جدی نبود که در آن تماس ها به من گفتند که کی روش تو را زیر نظر دارد و بازی ها من را می بیند. پیشنهادی به من نشد و همه چیز در همین حد بود.

 

دوست داشتی برای ایران بازی کنی؟

 

واقعا دوست داشتم ولی از من کاری بر نمی آمد و چیزی دست من نبود.به هر حال گویا همه چیز تمام شده است و دیگر نمی‌توانم برای ایران بازی کنم.

 

چه حسی داری به تیم سوئد دعوت شدی؟

 

حسی خوبی دارم.سوئد تیم خوبی است و بازی کردن در تیم ملی سوئد برای من مهم است.دوست دارم سال ها برای تیم ملی سوئد بازی کنم و پیشرفت کنم.

 

تصورت از آینده‌ات در سوئد چیست؟

 

می خواهم پیشرفت کنم و هنوز 20 ساله ام. امسال یک پیشنهاد از سری A ایتالیا داشتم و یک پیشنهاد هم از ترکیه و هدفم این است که به لیگ مطرحی در اروپا بروم که فکر کنم تابستان این اتفاق رخ دهد.

 

می دانی ایران در آستانه رفتن به جام جهانی 2018 است؟

 

جدول گروه ایران را دیدم و فکر می کنم به جام جهانی تقریبا رسیده است. ایران تیم مهمی در آسیا است و باید همیشه به جام جهانی برود.سوئد هم به جام جهانی صعود خواهد کرد.دوست دارم در سوئد در جام جهانی با ایران همگروه شود.

 

مراسم عید نوروز را در سوئد برگزار می کنید؟

 

بله همیشه. به هر حال بخشی از من ایرانی است و هر سال هفت سین را در خانه دارم