6 استقلالی از جمع آبی پوشان جدا می شوند؟

تیم فوتبال استقلال که از نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر روند رو به رشدی را تجربه کرده در دیدار شب گذشته نیز توانست حریف سر سخت خود را به نام صبای قم از پیش رو بر دارد و با توجه به این پیروزی مدیر عامل و سرمربی تیم نیز در صحبت هایی اعلام کردند که تمامی بازیکنان فعلی را برای فصل آتی حفظ خواهند کرد .

 

مدیران استقلال در صحبت های خود اعلام کردند به دنبال تمدید قرارداد همه بازیکنان فعلی استقلال هستند و با اضافه شدن چشمی و جبارف، عملا نیازی به بازیکن دیگری ندارند و نهایتا یک یا دو بازیکن را در نقل و انتقالات جذب خواهند کرد.اما بهتر است بدانیم مطرح کردن و خواستن چنین مساله ای کمی دور از دسترس خواهد بود چرا که تا پایان فصل به نوعی هیچ فردی نمی داند سرنوشت به چه صورت رقم خواهد خورد.

 

 

1. یعقوب کریمی مدافع هافبک چپ پای استقلال، بعد از بازی با استقلال خوزستان از ترکیب اصلی آبی‌های پایتخت خارج شد و جایش را به زکی‌پور داد. در مصاف استقلال و صبای قم، زکی‌پور نیمکت نشین شد اما باز هم کریمی بازیکن فیکس نبود و هرائر مگویان به جای او بازی کرد. این احتمال وجود دارد که با توجه به اعتقاد نداشتن کادر فنی این بازیکن او برای فصل آتی در ترکیب جایی نداشته باشد.

 

2. رابسون جانواریو:این طور که به نظر می رسد رابسون خود خواستار حضور در استقلال است اما به نظر از طرفی مبلغ درخواستی رابسون جانواریو و باشگاه برزیلی‌اش خیلی بیشتر از حد انتظار استقلالی‌ها است و این مسئله باعث شود تا آبی‌ها نتوانند این بازیکن را حفظ کنند و به دنبال جایگزین برای او باشند اما از سویی هم مدیران استقلال بیان کردند نیاز به جذب بازیکن جدید ندارند. به این ترتیب رابسون تنها در شرایطی می‌ماند که رقم درخواستی خود را پایین بیاورد.

 

3. فرشید باقری:در حال حاضر کادر فنی استقلال از امید نورافکن و امید ابراهیمی بیشتر استفاده می کند و از سوی دیگر بهتر است بدانیم قرار است جپارف و چشمی هم در فصل آینده به این تیم اضافه شوند.با این وجود به نظر این بازیکن برای فصل آتی جزو خروجی هایی باشد که خود بازیکن در نظر دارد از تیم جدا شود .جدا از اینکه پرسپولیسی‌ها نیز تمایل زیادی به جذب او دارند و باید دید آیا این بازیکن سال بعد هم در استقلال هست یا نه.

 

4. کاوه رضایی:مهاجم  پر تلاش و گلزن استقلال که ظاهرا از وضعیت مالی باشگاه رضایت کافی ندارد و از طرفی او به دنبال لژیونر شدن است. با این تفاسیر استقلالی‌ها تلاش زیادی دارند تا او را در جمع خود حفظ کنند اما به نظر می‌رسد رضایی به این زودی‌ها چراغ سبز خود برای ماندن را نشان ندهد و این مسئله کمی برنامه‌های استقلال را بهم بریزد.

 

5. امید ابراهیمی: هافبک موثر و ملی‌پوش استقلال نیز همانند کاوه رضایی به دنبال لژیونر شدن است اما از سویی دیگر بهتر است بدانیم منصوریان به شدت خواهان حفظ اوست و حتی بعد از بازی با صبای قم به شدت از او تمجید کرد. در هرحال باید منتظر ماند و دید که آیا این بازیکن هم راضی به ماندن در استقلال می‌شود یا نه.

 

6. جابر انصاری:مدت‌ها است که برخی رسانه‌ها از احتمال جدایی انصاری و پیوستن او  به گسترش فولاد را مطرح می‌کنند. او به جز بازی با صبای قم، مدت هاست که جایی در ترکیب ثابت استقلال ندارد و این مسئله ظاهرا باعث ناراحتی او شده است. او رقابت سختی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی استقلال دارد و باید دید که آیا ترجیح می‌دهد به این رقابت ادامه دهد و یا اینکه راهی تیمی دیگر شود.

 

با تمام تفاسیر باید منتظر ماند تا دید در فصل نقل و انتقالات کدام یک از بازیکنان استقلال در لیست خروج و یا خود از تیم استقلال جدا می شوند و اینکه با توجه به خروجی ای که استقلال خواهد داشت چند بازیکن دیگر جدا از چشمی و جپاروف به ترکیب آبی پوشان اضافه می شود.