نورافکن بر سر دو راهی تیم ملی جوانان و استقلال

داستان کشمکش در مورد امید نورافکن بین تیم ملی فوتبال جوانان ایران و استقلال اتفاق جدیدی نیست. امیر حسین پیروانی این بازیکن پدیده را برای سفر به کره جنوبی و دیدارهای رسمی نیاز دارد و استقلال هم بازیکنش را برای دیدار های لیگ قهرمانان آسیا نیاز دارد.

حق با کیست؟

این اولین  پرسش است. به هر حال باشگاه به بازیکن پول می دهد و در تمام طول فصل هزینه می کند برای دیدارهای مهم و کدام دیدارها هست که مهم تر از لیگ قهرمانان آسیا برای باشگاه ها باشد که حکم ملی هم دارد. در آن سو پیروانی هم نورافکنی را که این روزها از همه هافبک های دفاعی ایران بهتر بازی می کند و تجربه بازی در استقلال  را هم دارد نیاز دارد تا بتواند در آسیا آقایی کند. آنجا هم پرچم ایران مطرح است و اینجا هم ایضا. این کلاف سر درگم مدت هاست که بر فوتبال ایران مستولی است کما اینکه اردوهای تیم ملی هم تحت تاثیر اردوهای پرسپولیس قرار گرفت و لغو شد.

البته در آن روزها کی روش بازیکنان را برای اردو می خواست و امروز پیروانی بازیکن استقلال را برای دیدار رسمی می خواهد. با این وجود اما حل این معادله به گونه ای که یک طرف ضرر نکند وجود ندارد و به نظر می رسد بیشترین تقصیر در این مورد اخیر برنامه ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد که برنامه های باشگاهی اش با دیدار های ملی یکی می‌شود و یک بازیکن را سر دو راهی قرار می دهد و تیم جوانان را رو در روی استقلال.

ضلع سوم

با این حال این پرونده یک بعد دیگر هم دارد و آن بعد خود امید نورافکنی است که هم از لیگ هلند، هم از برخی تیم های داخلی و هم خود استقلال تهران پیشنهاد دارد. اگرامید نورافکن که قراردادش با استقلال عملا تمام می شود تصمیم به حضور در لیگ هلند یا تصمیم به حضور در تیم دیگری منهای استقلال بگیرد ممکن است با تیم جوانان ایران با تصمیم شخصی به کره جنوبی برود اما اگر او بخواهد قراردادش را با استقلال تمدید کند در آنصورت پشت کردن به این تیم تبعات سنگینی برای خود این بازیکن خواهد داشت.

این نکته را فراموش نکنید که اگر امید نورافکن بخواهد همراه تیم جوانان ایران به کره جنوبی برود عملا کار غیر قانونی انجام نداده است و کسی نمی تواند او را بابت این حرکت مواخذه و یا حتی جریمه کند. به هر حال این معادله ضلع سومی به نام امید نورافکن هم دارد و دستور باشگاه یا دستور فدراسیون به تنهایی نمی تواند برای این بازیکن که قراردادش با استقلال تمام می شود حکم قطعی داشته باشد.

باید دید خود نورافکن چه تصمیمی می گیرد؟ البته نکته دیگری را هم باید دید و آن اینست که آیا پاسپورت نورافکن در باشگاه استقلال گرو گرفته شده یا نه؟