انتقاد پیشکسوت فوتبال از کی روش!

مرتضی فنونی‌زاده درباره برتری دو بر صفر تیم ملی ایران مقابل ازبکستان و صعود به جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: قبل از هر چیزی باید از کادر فنی تیم ملی به خصوص کارلوس کی‌روش و بازیکنان تشکر کنم که برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ایران توانستیم دو سه بازی مانده به پایان مسابقات مقدماتی راهی جام جهانی شویم. ما بعد از روسیه میزبان، دومین تیمی هستیم که به جام جهانی صعود کرده‌ایم و از همه مهم‌تر اینکه برای دومین مرتبه پیاپی این اتفاق می‌افتد.

وی افزود: با توجه به اینکه قبل از دیدار با ازبکستان معلوم نبود با شکست این تیم به جام جهانی می‌رویم یا نه، بهتر است در بازی آخر مقدماتی که در تهران برگزار می‌شود، جشن صعود بگیرند. ما بدون دردسر و اما و اگر راهی جام جهانی شدیم که جای تقدیر دارد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان اشاره‌ای به دیدار با ازبکستان کرد و گفت: خیلی بازی جذابی شاهد نبودیم، اما گل سردار آزمون استرس تیم را از بین برود. باید قبول کرد که ازبکستان تیم خوبی دارد و از بهترین‌های آسیاست. پس از اینکه سردار گل اول را به ثمر رساند، راحت‌تر بازی کردیم. من نسبت به بازی کردن یکی دو بازیکن انتقاد دارم. نمونه‌اش مسعود شجاعی است که بهتر بود جایش را به جوان‌ها بدهد. از تیم استقلال که بازیکنان جوان خیلی خوبی دارد، هیچ بازیکنی نبود. بهتر بود که از بازیکنان جوان استقلال استفاده می‌شد. از طرفی، بازیکنانی چون احسان حاج‌صفی و کریم انصاری‌فرد هم حضور نداشتند.

فنونی‌زاده با اشاره به حضور ایران در جام جهانی 2018 روسیه گفت: تیم ملی در 20 سال اخیر با اما و اگر راهی جام جهانی شده و خیلی خوب شد که بدون دغدغه راهی این مسابقات می‌شویم. کی‌روش هم دیگر دغدغه‌ای ندارد و می‌تواند از بهترین نفرات در این رقابت‌ها استفاده کند. درست است که قرعه‌کشی جام جهانی انجام نشده، اما قطعا یک تیم اروپایی و تیمی از آمریکای لاتین در گروه ما قرار می‌گیرد. ما دیگر نباید تنها به فکر صعود به جام جهانی باشیم. کی‌روش باید به بازیکنان بگوید که از الان به فکر صعود از گروه خود جام جهانی باشند. اتفاقی که پیش از این برای تیم‌های کره‌جنوبی و ژاپن افتاده است.