طارمی و حاج صفی لژیونر می شوند؟

مسعود شجاعی امیدوار است پای طارمی و حاجی‌صفی را به یونان باز کند و با این دو در پانیونیوس هم تیمی شود. تشکیل مثلث ایرانی در پانیونیوس، خواسته این روزهای شجاعی و البته مدیران پانیونیوس است. به شرطی که موانع مالی و اداری این دو انتقال رفع شود و طارمی و حاجی‌صفی بتوانند راهی یونان و شهر آتن شوند.انتقال طارمی و حاجی‌صفی به یونان، آن هم در فصل منتهی به جام جهانی، هم برای این دو بازیکن مفید خواهد بود و هم تیم ملی. شاید به همین دلیل هم هست که حاجی‌صفی و طارمی علاقه‌مندند از لیگ ایران جدا شوند و بازی در اروپا را تجربه کنند.تکلیف انتقال این دو بازیکن تا یکی دو هفته آینده مشخص می‌شود؛ اینکه به یونان می‌روند یا در سپاهان و پرسپولیس می‌مانند.

کریم انصاری فرد و مسعود شجاعی. این دو به قدری در لیگ یونان درخشیدند که حالا نام‌های دیگری برای حضور در این کشور اروپایی شنیده می‌شود.

یونان یکی از لیگ‌های درجه دو اروپا است که همه ساله بازیکنان بسیاری را به لیگ‌های معتبر ترانسفر می‌کند و همین مساله می‌تواند بازیکنان ایرانی را ترغیب کند تا از لیگ یونان به‌عنوان سکوی پرتاب استفاده کنند. سکوی پرتاب به سوی تیم‌های بزرگ و لیگ‌های جذاب.

مسعود شجاعی اما قرار است رابط میان بازیکنان ایرانی با تیم‌های یونانی از جمله پانیونیوس باشد. کاپیتان تیم ملی چند دقیقه پس از صعود تیم ملی به جام جهانی، وقتی با سوالی درباره احتمال تمدید قرارداد با پانیونیوس مواجه شد اینگونه پاسخ داد: «پاناتینایکوس مرا می‌خواهد. پانیونیوس هم پیشنهاد جدیدی برای تمدید قرارداد داده. اگر در پانیونیوس بمانم هدفم این است که چند بازیکن ایرانی را به یونان ببرم تا در تیم ما مشغول بازی شوند. در این شرایط پانیونیوس قدرتمندتر می‌شود و ما می‌توانیم به موفقیت در لیگ یونان امیدوار باشیم.»

مهدی طارمی و احسان حاجی‌صفی، دو بازیکن موثر و کلیدی تیم ملی، این روزها مشغول بررسی پیشنهادهای اروپایی خود هستند تا بهترین تصمیم را بگیرند و اگر شرایط فراهم شد پا به قاره سبز بگذارند.

پانیونیوس مشتری جدی و پر و پا قرص این دو بازیکن است. تیمی که مسعود شجاعی را در اختیار دارد. کاپیتان تیم ملی طارمی و حاجی‌صفی را با میل خودشان به مدیران پانیونیوس پیشنهاد داده و آنها هم موافقت خود را با حضور این دو بازیکن اعلام کرده‌اند.

 

حاجی‌صفی فصل قبل هم از لیگ یونان پیشنهادی دریافت کرد اما مبلغ آن حتی یک سوم مبلغ دریافتی‌اش از سپاهان نبود و به همین دلیل ترجیح داد در لیگ ایران بماند و همچنان در اصفهان به فوتبال خود ادامه بدهد.

برای او که این روزها بازیکن آزاد محسوب می‌شود، پانیونیوس انتخاب مناسبی است. بخصوص که مدیران پانیونیوس مبلغی قابل توجه برای جذب حاجی‌صفی کنار گذاشته‌اند و این در کنار حضور شجاعی می‌تواند طرفین را به توافق نزدیک و ترغیب کند.

مهدی طارمی اما یک مانع بزرگ پیش رو دارد. او که از دینامو زاگرب کرواسی هم پیشنهاد بازی دریافت کرده، یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و بدون دریافت رضایتنامه نمی‌تواند به پیشنهادهایش پاسخ مثبت بدهد. پانیونیوس طارمی را می‌خواهد اما مبلغ آنچنانی در اختیار ندارد تا هزینه رضایتنامه مهاجم شماره 17 تیم ملی را پرداخت کند و همین مذاکره طرفین را طولانی کرده است.

طارمی این روزها حرفی از پیشنهادهای اروپایی‌اش نمی‌زند. او بدش نمی‌آید در 25 سالگی بازی در لیگ‌های اروپایی را تجربه کند. آن هم پس از دو فصل موفق در لیگ ایران و کسب عنوان آقای گلی. طارمی با مدیران پرسپولیس درباره جدایی بارها مذاکره کرده اما هر بار به بن بست رسیده و مشخص هم نیست آیا بتواند در نهایت رضایتنامه‌اش را دریافت کند یا نه.

مسعود شجاعی امیدوار است پای طارمی و حاجی‌صفی را به یونان باز کند و با این دو در پانیونیوس هم تیمی شود. تشکیل مثلث ایرانی در پانیونیوس، خواسته این روزهای شجاعی و البته مدیران این تیم است.

 به شرطی که موانع مالی و اداری این دو انتقال رفع شود و طارمی و حاجی‌صفی بتوانند راهی یونان و شهر آتن شوند. انتقال طارمی و حاجی‌صفی به یونان، آن هم در فصل منتهی به جام جهانی، هم برای این دو بازیکن مفید خواهد بود و هم تیم ملی. شاید به همین دلیل هم هست که حاجی‌صفی و طارمی علاقه‌مندند از لیگ ایران جدا شوند و بازی در اروپا را تجربه کنند.