واکنش کمیته انضباطی به تصمیم پرسپولیس چیست؟

باشگاه پرسپولیس به طور رسمی اعلام کرده است حاضر نیست صادق محرمی را به تیم فوتبال امید ایران بدهد. مسئولان تیم پرسپولیس معتقدند بازی سوپر جام و حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نزدیک است و این موارد اجاره نمی دهد آنها بتوانند مدافع راست خود را در اختیار امیر حسین پیروانی در تیم امید قرار دهند.

 این قصه درباره استقلال هم صدق می کند. شنیده ها خبر از مخالفت منصوریان برای حضور سه بازیکن خود یعنی مجید حسینی، امید نورافکن و مهدی قائدی برای حضور در اردوی تیم امید دارد.

اینها مسائلی است که قطعا در ماه های آینده تاثیر خود را در تیم امید نشان می دهد؛ تیمی که با سرمربی جدید خود قصد دارد با موفقیت در رقابت های آسیایی رویای حضور در مسابقات جهانی را برآورده کند.

مخالفت باشگاه های سرخابی در حالی صورت گرفته است که اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره عدم شرکت برخی از بازیکنان در اردوی تیم فوتبال امید هشدار داده بود. حسن زاده در مصاحبه ای گفت: در خصوص حضور بازیکنان در تیم ملی و در هر رده‌ای، ماده ۸۳ آیین‌نامه انضباطی پیش‌بینی کرده است که اشخاص حقوقی (باشگاه‌ها) و افراد حقیقی (بازیکنان)، حق خودداری یا انصراف از تیم‌های ملی و یا ممانعت از شرکت افراد در برنامه‌های تیم ملی در هر رده‌ای از تیم‌های ملی را ندارند. اگر مقامات تیم ملی و فدراسیون فوتبال در خصوص این تخلف از باشگاه‌ها یا بازیکن به کمیته انضباطی شکایت کنند، کمیته انضباطی تنبیهاتی که در ماده ۸۳ تعیین شده است را به مرحله اجرا خواهد گذاشت

حسن‌زاده تنبیهات مربوط به این ماده را نیز صریحا عنوان کرد و اعلام داشت: اگر باشگاه اجازه حضور به بازیکن خود در تیم ملی را ندهد و سپس از وجود آن بازیکن در مسابقه‌ای استفاده کند، نتیجه آن دیدار ۳ بر صفر به سود حریفش اعلام می‌شود. حتی ادامه حضور بازیکن نیز به حالت تعلیق در می‌آید.

عدم حضور احتمالی این بازیکنان تذکر نرم مرتضی محصص رییس کمیته توسعه فدراسیون فوتبال را هم در پی داشت. محصص از باشگاه ها خواست با تیم ملی امید همکاری کنند. اگر این اتفاق نیافتد باید عواقبش را هم بپذیرند.

باید دید در چنین شرایطی مدیران فدراسیون فوتبال چگونه مدیریت موضوع را بر عهده خواهند کرد. تیم امیدی که پشتوانه مهمی برای شاگردان کارلوس کی روش هستند و عدم توجه به آن می تواند عواقب سختی داشته باشد.