جنجالی که مارادونا به پا کرد

هنوز جنجال تعرض جنسی دیه‌گو مارادونا به یک خبرنگار زن در روسیه فروکش نکرده که اکنون خبر جنجالی دیگری درباره سفر هفته جاری او به ناپولی منتشر شده است. مارادونا پس از حضور در روسیه برای تماشای بازی‌های جام کنفدراسیون‌ها به ناپل، شهری که با تیم آبی‌پوش آن افتخارات متعددی کسب کرد برگشت تا در مراسمی تحت عنوان «تأثیر مارادونا» شهروند افتخاری ایالت پارتونپئا لقب بگیرد.

در خصوص این مراسم که قرار است با حضور 30 هزار نفر در منطقه پیاتزا پلبشیتوی شهر ناپل برگزار شودف شایعه‌ای منتشر شده مبنی بر اینکه مارادونا برای شرکت در این مراسم 200 هزار یورو گرفته است. او اما این شایعه را تکذیب کرد و گفت: به جان مادرم قسم می‌خورم که هیچ کسی با من حرفی درباره پول نزده است. به من گفتند که ‌می‌خواهند مرا به عنوان شهروند افتخاری معرفی کنند، عنوانی که از دوران بازیگری‌ام در ناپولی می‌‌خواستم داشته باشم و به همین دلیل فوراً آن را قبول کردم. خیلی دوست دارم با آن کسی که این دروغ را گفته است روبه‌رو شوم تا به صورتش تُف کنم.

کاپیتان سابق تیم ملی آرژانتین در ادامه به وضعیت باشگاه ناپولی و شانس این تیم برای کسب اسکودتو در فصل آینده اشاره و اظهار داشت: اورلیو دلورنتیس (مالک باشگاه) بسیاری از آن تاکتیک‌هایی که مردم تصور می‌کنند می‌دانند را می‌شناسد. این تیم برای بردن اسکودتو آماده است و به سطحی رسیده که بدون من هم می‌تواند قهرمان شود. من از اینکه مارک هامسیک رکورد گل‌های مرا در ناپولی شکسته، خوشحالم چون گل‌های او به تیم‌مان کمک می‌کند.

مارادونا در پاسخ به این سؤال که آیا با رسیدن پیراهن شماره 10 ناپولی به لورنزو اینسینیه مشکلی ندارد، تأکید کرد: اگر او بیشتر از من برای ناپولی گل بزند، این پیراهن را برازنده او خواهد بود.

اسطوره آلبی‌سلسته در پایان از رسانه‌ها خواست که دست از مقایسه کردن او و لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا بردارند. او گفت: دست از سر مسی بردارید و راحتش بگذارید! او یک فنجان قهوه را هم نمی‌تواند با خیال راحت بنوشد چون می‌‌گویند مارادونا این‌طور یا آن‌طور قهوه می‌نوشید. نباید ما را با هم مقایسه کنید. کاری که مسی تا الان انجام داده هم خارق‌‌العاده بوده است.