درخواست بازیکنان پرسپولیس برای تقلید از استقلال!

بازار نقل و انتقالات پر از اتفاقات ریز و درشت است. اتفاقاتی مثل دلالی، بالا و پایین شدن یکباره رقم‌ها، بازارگرمی، پیچیدن و پیچاندن یکدیگر و... طبیعی است که در این جنجال‌ها، سهم استقلال و پرسپولیس به عنوان نمادهای فوتبال ایران از بقیه بیشتر باشد. مدیران و بازیکنان این دو باشگاه گاه و بیگاه با طعنه در مورد عملکرد رقیب‌شان صحبت می‌کنند اما به تازگی، ماجرای جدیدی رخ داده که می‌تواند درگیری‌های وقت و بی‌وقت سرخابی‌ها را به یک جنگ در حوزه اقتصادی تبدیل کند.

اوضاع تا قبل از دیدار پرسپولیس مقابل فولاد تقریباً قابل کنترل بود اما به یکباره همه چیز به‌هم ریخت. برخی از بازیکنان پرسپولیس در کنفرانس خبری بعد از بازی، حرف‌های عجیبی به زبان آوردند و از اینکه میانگین قراردادهای‌شان یک میلیارد تومان و حتی کمتر از آن یعنی 950 میلیون تومان است، احساس نارضایتی کردند آن هم در شرایطی که به نظرشان، بازیکنان تیم استقلال با میانگین یک میلیارد و 400 میلیون تومان قرارداد بسته‌اند.

پرسپولیسی‌ها می‌گویند وقتی فصل قبل مشغول عقد قرارداد با علی‌اکبر طاهری بودند، طاهری به آنها گفته نمی‌تواند بیشتر از یک میلیارد تومان به هیچ بازیکنی پول بدهد اما آپشن‌هایی خارج از قرارداد اصلی در نظر می‌گیرد تا بازیکنان با اتکا به آن، به پول بیشتری برسند که البته این موضوع منوط به تلاش خودشان در طول یک فصل می‌شود. اتفاقاً پرسپولیسی‌ها همه عناوین را از آن خود کردند‌؛ قهرمانی در لیگ، صعود از گروه آسیایی، معرفی بهترین گلزن فصل، کمترین گل خورده در لیگ، بهترین مربی فصل و...  با این شرایط، آپشن‌ها و شروط قرارداد حالت اجرایی به خود می‌گیرد اما پرسپولیسی‌ها می‌گویند مدیران باشگاه هنوز افزایش آپشن‌ها روی قراردادها را تسویه نکرده‌اند.

چند روز قبل که یکی از بازیکنان پرسپولیس، با خطاب قرار دادن مدل قرارداد بستن استقلالی‌ها، از مدیران باشگاه خود خواست قرارداد بازیکنان پرسپولیس را شبیه به استقلال ببندند، بازیکنان استقلال در مصاحبه‌هایی گفتند قراردادهای‌شان کاملاً معمولی است و هیچ نکته خاصی ندارد. این موضوع در همان زمان مهم بود و پس از آن از اهمیت افتاد اما بعد از بازی پرسپولیس برابر فولاد، بحث بر سر این است که چرا سرخپوشان باید با میانگین یک میلیارد تومان و طلب آپشن‌ها به لیگ برگردند اما استقلالی‌ها با قراردادهایی (به صورت میانگین) یک میلیارد و 400 میلیونی، آن هم با تسویه‌حساب فصل قبل در لیگ هفدهم به میدان بروند در حالی که پرسپولیس قهرمان شده و استقلال نایب‌قهرمان! این بحث جدید، حالا درگیری جدید بین سرخابی‌ها در زمین اقتصاد فوتبالی است.