سه برش متفاوت از ال کلاسیکو

کریستیانو رونالدو تنها 24 دقیقه زمان لازم داشت تا تمام توجه‌ها را در بازی رفت سوپرجام اروپا به خود جلب کند. او دقیقه 58 به جای کریم بنزما به بازی آمد در حالی که تیمش با گل به خودی جرارد پیکه از میزبان پیش بود. دقایقی بعد از پنالتی بحث برانگیز لیونل مسی، رونالدو دوباره تیمش را جلو انداخت آن هم با یک گل دیدنی. شب ستاره تیم ملی پرتغال خیلی زود فوق‌العاده دراماتیک شد و با زمین خوردن او در اثر برخورد ناچیز ساموئل اومتیتی داور کارت زرد دوم را به کریستیانو نشان داد.

واکنش تند او که هل دادن داور هم در آن بود ممکن است به مجازات سختی منجر شود. اما دیگر تعویضی مربی نابغه رئال مادرید، مارکو آسنسیو گل سوم را زد و حالا رئال مادرید به شدت مدعی قهرمانی سوپرجام محسوب می‌شود.

نیمه اول اما بیشتر فیزیکی دنبال شد و نیمه شانس‌هایی برای گرت بیل و لوییس سوارس پیش آمد؛ دو تیم بیشتر به دنبال خنثی کردن حملات دیگری بودند و داور بازی که از پدیده‌های اسپانیا محسوب می‌شود در همان نیمه اول نخستین ال‌کلاسیکوی خودش 5 کارت زرد داد.

4 دقیقه بعد از شروع نیمه دوم، پیکه سانتر مارسلو را وارد دروازه خودی کرد. اگر عجله و دستپاچگی او نبود مارک آندره‌تر اشتگن می‌توانست به راحتی توپ را دفع کند. نخستین گل به خودی ال‌کلاسیکو در 15 سال اخیر برای پیکه گران تمام شد. این مدافع تیم ملی اسپانیا که اظهارنظرهایش جنجال‌های بسیاری درست کرده، با این اشتباه هواداران رئال و منتقدانی  را که خیلی از مداخلات خارج زمین او دل خوشی ندارند، خوشحال کرد. بازی از آنجا به بعد باز شد.

9 ماه قبل جرارد دلوفئو از اینکه در اورتون نیمکت نشین شود، ناراحت بود اما شرایط به یکباره تغییر کرد و کار به جایی رسید که بارسلونا بند بازپس خریدن او را فعال کرد و این بال را برگرداند تا جایی که از او به‌عنوان جانشین نیمار یاد شد.

دلوفئو نیمه اول بدی نداشت اما در واقع هیچ تاثیری روی روند بازی نگذاشت. این بازیکن 23 ساله چندین بار گرفتار آفساید شد و در نخستین بازی مهمی که در نوکمپ در این چهار سال انجام می‌داد چندین بار توپ‌ها را لو داد. محصول لاماسیا کلاس و هوش خود را با یک پاس عالی نشان داد اما در مجموع نتوانست ارزش خود را ثابت کند. وقتی تیمش با یک گل عقب بود، بهترین فرصت برایش پیش آمد اما سانتر-شوت او نه به مسی که خود را پرتاب کرده بود رسید نه راهی به چارچوب داشت. کمی بعد پاس خوبی به دنیس سوارس، نخستین تعویضی ارنستو والورده داد اما این سوارس به آن سوارس اروگوئه‌ای که موقعیتی عالی داشت، پاس نداد.

اوضاع خوب نبود برای دلوفئو که می‌خواست خودش را ثابت کند. نیمار در نخستین بازی‌اش برای پاری سن ژرمن گل زد و پاس گل داد. تلخ‌تر برای بارسلونا گل دقیقه 90 مارکو آسنسیو بود: او که از کودکی طرفدار بارسلونا بوده در سال 2014 می‌توانست به نوکمپ بیاید اما بارسلونا نتوانست 5/3 میلیون یورو برای کسی پیدا کند که حالا می‌توانست جدی‌ترین گزینه برای جانشینی نیمار باشد.

   با توجه به نیمکت نشینی رونالدو به خاطر حضور دیرهنگام در پیش فصل، زیدان از سیستم 2-4-4 استفاده کرد که ایسکو در نوک لوزی خط میانی قرار داشت و گرت بیل و کریم بنزما مهاجم بودند. این سیستم واقعا برای بال ولزی مناسب نیست.

بیل نیمه اول را ناامیدکننده سپری کرد چون با نقش سانترفوروارد بیگانه بود و خیلی خوب توسط اومتیتی و پیکه کنترل شد. وقتی می‌خواست بیشتر درگیر شود خوش شانس بود که به خاطر خطا روی مسی کارت زرد نگرفت اتفاقی که بعدا به خاطر تکل روی بوسکتس رخ داد. این کهکشانی 101 میلیون یورویی کیفیت خود را با شوت روی پاس به عقب ایسکو نشان داد اما ‌تر اشتگن بهتر عمل کرد.

با تعویض‌های نیمه دوم، مادرید دوباره 3-3-4 بازی کرد و بیل زمان بیشتری را در کناره‌ها صرف کرد. دو سانتر عالی او می‌توانست توسط ایسکو و رونالدو پایان بهتری داشته باشد اما بعد از اخراج رونالدو، زیدان برای اینکه کنترل بازی از دستش خارج نشود، بیل را قربانی کرد.

بیل روی نیمکت بود وقتی آسنسیو گل سوم را زد. این جوان اهل مایورکا در نخستین بازی‌اش در تمام رقابت‌ها گل زده و این یعنی کار بیل برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی سخت‌تر از همیشه شده.