اعلام برنامه پیشنهادی قریب برای استقلال

رئوس برنامه ای که مد نظر دکتر قریب رییس هیات مدیره استقلال در این تیم بود اعلام شد.

معیارهای قابل توجه در آینده باشگاه

1- معیار ورزشی

صرف نظر از تمرکز بر روی تیم بزرگسالان باشگاه ، می بایست روی وجود اکادمی فوتبال و تیم های مختلف . پایه تکیه نمود که نه تنها مکلف به پیگیری تمرینات ورزشی با برنامه در راستای یک فلسفه فوتبالی میان مدت باشیم بلکه در ضمن می بایست آموزش اجتماعی و به ویژه حمایت های اموزشی و پزشکی را نیز برای بازیکنان پایه فراهم نمود تا آینده را با پرورش استعدادهای متناسب با نیاز فنی و ابعاد فرهنگی ، اقتصادی باشگاه تضمین نمود و از صرف هزینه های سنگین در فصل نقل و انتقالات جلوگیری کرد .

2-معیارهای ساختاری

در این معیار باید به دنبال ایجاد زیر ساخت های ورزشی و اداری مناسب برای باشگاهها بود این زیرساختها شامل امکانات استاندارد تمرینی ، اموزشی ، ورزشگاه اختصاصی ، جهت کلیه رده ها وحتی چارت سازمانی مدون با شرح شغل ، تعیین وماموریت مشخص برای همه افراد است تا در آن همه بدانند که کجا هستیم و کجا میخواهیم برویم و چگونه باید برویم .

3-معیارهای پرسنلی

می بایست در این معیار کادر ورزشی ، مالی و اداری را در چارچوب چارت سازمانی مشخص کرد و درهر یک از گروهها باید افراد متخصص با پایه علمی مرتبط و تجربیات کاری مشخص استفاده نمود بطوریکه هر یک از اشخاص مد نظر در چارت باشگاه ، می بایست رزومه کاری ومدارک تخصصی مناسب با ان پایه شغلی ارائه نمایند .

قسمت دوم :

4- معیا ر حقوقی

باید فرایند تبدیل موسسات ورزشی سابق در قالب شرکت های تجاری ورزشی روند تکاملی خود را طی نمایند و وجود اساسنامه ای معتبر و ثبت شده همراه با قرارداهای ورزشی، آیین نامه های مالی و اداری، آئین نامه های انضباطی ، قواعد رفتاری و کرداری کلیه ارکان باشگاه منطبق با قوانین کشور ومراجع بین المللی فوتبال تهیه تنظیم گردد. استحضار دارند که ذیل ماده 2 قانون تجارت در خصوص شرکتهای سهامی خاص ، هر شرکت ولو اینکه فعالیتش هم بازرگانی نباشد . عملا شرکت بازرگانی تلقی میگردد . و باید در اداره کلیه اصول و قوانین تجارت ، مالیاتی و تامین اجتماعی و ... را رعایت نماید .

5- معیار مالی

در این معیار باید شفافیت ایجاد نمود و بر مبنای درآمدها ، هزینه را تعهد نمود و تراز مالی حسابرسی شده مورد بررسی موشکافانه کارشناسان مالی قرارگیرد معضلات پرشمار چون عدم تطابق درآمد باهزینه های جاری ، بالا بودن دیون ، بالابودن هزینه های جاری، ناپایدار بودن درآمدها و از همه بدتر عدم شفافیت که بلای جان سازمان است را به مرور زمان از بین برود و اصل تعادل را در بخش درآمد و هزینه برقرار نمود و ازآن همه مهمتر نسبت به تدوین آئین نامه های مالی هماهنگ بااسناد و قوانین بالادستی اقدام کرد .

اگر :

با توجه به مشکلات پر شمار فعلی استقلال که میراث گذشتگان و"بی تفاوت امروزی ها " مشهور است ضمن تجدید ساختار و تعریف ساختار برای بهبود 5 معیار بر شمرده درفوق به مرور زمان می بایست :

1-مهمترین اهداف راتعریف کنیم و بر مبنای اولویت روی مهمترین آن متمرکز شویم .

2-هدف طلایی را مشخص نمائیم .

3-برای اهداف شاخص تعریف نمائیم .

4- اعتماد را در سازمان بالا ببریم زیرا کاهش اعتماد سرعت کار را پایین می آورد و هزینه ها را بالا می برد .

5- شفافیت ایجاد کنیم و از پنهان کاری بپرهیزیم .

6-نگذاریم از نظر اقتصادی سقوط کنیم که سقوط اقتصادی انحطاط فرهنگی را بدنبال دارد.

قسمت سوم :

آنگاه :

برمبنای بودجه صفر یعنی تطابق در آمد باهزینه های در سال جاری ، برنامه و بودجه سال آینده رابا رعایت چند اصول به تصویر بکشیم :

1-کاهش هزینه های جاری از طریق شناسائی و حذف کلیه فعالیتهای هزینه زا وفاقد ارزش در چرخه باشگاه .

2-شناسائی و حذف یا تلفیق فعالیتهای موازی

3-اضافه کردن فعالیتهای جدید برای بهبود مستمر و پایدار ساختن منابع درآمدی و کاهش تدریجی هزینه های جاری ،

4-کاهش تدریجی دیون .

5-افزایش تدریجی بودجه امور زیر ساختی به منظور نیل به خودکفایی و کنترل هزینه ها

نکته

و در صورت عدم رعایت اصول مدیریت ، عدم برنامه ریزی مدون ، و عدم رعایت اصول اصلی بودجه ( تعادل ، وحدت ،جامعیت ) و عدم تعریف اهداف بلند مدت و کلان ویامتعدد کردن اهداف ، عدم تعریف شاخص های موثر ، مشکلات این باشگاه روز به روز اضافه شده و با توجه به تکثر هواداران بحران هایی ایجاد می گردد که مردم وهوادران بابت این بحرانها ، دچار هراس واضطراب شده و آرام آرام روی هم انباشته میگردد و برای همگان بصورت پلکنی وتصاعدی هزینه در بردارد یعنی ابتدا کادر فنی، کار مدیریتی و پس از آن ارکان بالاتر رانشانه میگیرد ودرست زمانی که شما به تمرکز احتیاج دارید این نگرانی وهراسها که مبدل به اعتراضات در وزرشگاهها ، فضای مجازی شده باعث عدم تمرکز شده و ترسی فراگیر کلیه ارکان را در بر می گیرد . ودرنهایت برای تحقق این موارد احتیاج به :

1-یک تیم مدیریت منسجم جهت سیاستگذاری با قابلیت شناخت مسائل مختلف روز و تدوین و تعریف اهداف کلا و آشنا به علوم برنامه و بودجه

2-یک تیم اجرایی قانونمدار و سیاست پذیر باعلم به کلیه جوانب .

3-یک برنامه کوتاه مدت و یک برنامه بلند مدت مطابق و هماهنگ با اسناد بالادستی می باشد .

تا پس ازشناسایی دقیق تر مشکلات ، راهکارهای اجرایی و راهبردهای مربوطه را تدوین ودرعین هماهنگی وهمدلی باانسجام فراوان و به تدرج و آرام آرام مشکلات را حل وفصل نماید و از بروز سینرژی منفی درسازمان جلوگیری نماید و تعارض مخرب را به تعامل سازنده مبدل نماید.