چرا استقلال نتیجه نمی گیرد؟/ با رمل و اسطرلاب نمی‌توان نتیجه گرفت

مسعود اقبالی درمورد شکست استقلال مقابل تیم 10 نفره پارس جنوبی گفت: برای اینکه یک تیم در فوتبال موفق شود به چند فاکتور نیاز دارد. اولین فاکتور آن نظم و انضباط تیمی است ما در این بازی هیچ نظمی از استقلال در دفاع و حمله ندیدیم. هیچ ارایش تیمی از استقلال ندیدیم. ارتباط منطقی بین خطوط استقلال در میدان شاهد نبودیم. در خط میانی استقلال یک هرج و مرج را دیدیم. در خط حمله هم منصوریان مهاجمانش را تعویض کرد تا شاید بتوانند ارتباط منطقی با خط هافبک برقرار کنند که این هم میسر نشد.

وی افزود: دروازه‌بان استقلال سه موقعیت تک به تک را از حریف گرفت شاید اگر او این موقعیت‌ها را مهار نمی‌کرد استقلال بیشتر از دو گل دریافت می‌کرد. استقلال اکنون دچار بحران شده است و برای خروج از این بحران به یکسری برنامه‌های استراتژیک نیاز دارد.

مربی اسبق استقلال با اشاره به حضور بازیکنان توانمند در این تیم گفت: استقلال مهره‌های خوبی دارد که هر کدام به تنهایی خیلی خوب بازی می‌کنند اما در استقلال خبری از انسجام تیمی نیست و به همین دلیل این بازیکنان خوب نمی‌توانند به تیم کمک کنند. استقلال باید بداند که فوتبال امروز با حداقل به توپ انجام می‌شود همانطور که پرسپولیس این کار را انجام می‌دهد و د رحداقل زمان و با حداقل ضربه به توپ خود را به یک سوم تهاجمی حریف می‌رساند.

اقبالی با اشاره به بازی پارس جنوبی و استقلال عنوان کرد: در این مسابقه شاهد بودیم که تیم پارس جنوبی بازی‌سازی را از خط دفاعی شروع می‌کند اما در استقلال هیچگونه بازی‌سازی در خط دفاعی انجام نمی‌شد. تیمی که چنین روشی را انجام ندهد شکست خورده است. استقلال رو به بازی مستقیم آورده بود در حالی که باید ابزارهای این کار را هم در اختیار می‌داشت. در استقلال شاهد ارسال‌های بی‌هدف بودیم. حضور بازیکن 1.5 متری در خط حمله چه توجیهی داشت. آیا بازیکنی با این قد و قامت می‌تواند از ارسال‌های بلند بازیکنان استفاده کند. کرنل‌های استقلال هم بی‌هدف زده شد.

وی تصریح کرد: تیمی که در شش بازی چهار باخت می‌آورد و فقط یک گل زده دارد معنایش این است که برنامه تاکتیکی منطقی نداشته و بیمار است. استقلال وارد بحران شده باید نشست و این بحران را بررسی کرد. باید دید علت این بحران کادر مدیریتی است، کادر فنی است یا مشکلات مالی. استقلال بد بازی می‌کند.

مربی اسبق استقلال با اشاره به انتظارات هواداران میلیونی این تیم گفت: استقلالی که 20 میلیون هوادار دارد انتظار هم از آن بالاست کار کردن با چنین تیمی سخت است. منصوریان مربی جوانی است باید تجربه‌اندوزی کند. برای موفقیت در فوتبال باید اصول منطقی در دفاع و حمله را در زمین پیاده کرد. با رمل و اسطرلاب نمی‌توان نتیجه گرفت باید با منطق فوتبال تیم را به موفقیت رساند. بازیکنان باید شرح وظایف خود را بدانند. اکنون شکل تیمی  استقلال به هم ریخته است.

این مدرس مربیگری با اشاره به اینکه منصوریان در کلاس‌های مربیگری او هم حضور داشته گفت: ما در کلاس‌های مربیگری به منصوریان این مسائل را گفته‌ام نمی‌دانم او چرا این مسائل را در زمین اجرا نمی‌کند و اگر تیمش این مسائل را در تمرینات انجام می‌دهد چرا این اتفاقات در زمین مسابقه رخ نمی‌دهد. استقلال وارد بحران شدیدی شده است من نمی‌گویم منصوریان برود اما او باید کادرش را اصلاح و تقویت کند.

اقبالی با اشاره به قهرمانی که با استقلال کسب کرد گفت: در سال 84 وقتی من با قلعه‌نویی در استقلال کار می‌کردم برخی از بازیکنان آن زمان که اکنون دیگر بازنشسته شده‌اند به ما مربیان تیم می‌گفتند اجازه بدهید ما فوتبال بازی کنیم که من به آنها می‌گفتم این تیم استقلال است نه یک تیم محلی. بازیکنان باید تحت نظر مربیان بازی کنند و آنها را باید کوچینگ و کنترل کرد در فوتبال محلات هم بازیکنان فوتبال بازی می‌کنند. ما در سال 84 با استقلال قهرمان شدیم و همه از آن تیم تعریف و تمجید می‌کردند باخت هم با استقلال داشتیم اما مردم می دیدند که استقلال خوب فوتبال بازی می‌کند.

وی تصریح کرد: استقلال بازیکنان با پتانسیل خوبی دارد اما آنها هیچ کار تیمی ندارند برخی از بازیکنان استقلال ملی‌پوش هستند اما باید بدانیم فوتبال پینگ پنگ یا تنیس نیست بازیکنان خوب باید درک متقابلی از یکدیگر داشته باشند و یک انسجام تیمی را شاهد باشیم اما استقلال این روزها خیلی بد بازی می‌کند.