واکنش مدیر عامل سابق پرسپولیس به پرونده مانوئل ژوزه

محمد رویانیان درباره پرداخت ۱۰ میلیارد تومان به مانوئل ژوزه، سرمربی اسبق پرسپولیس از سوی مسئولان فعلی این باشگاه درحالیکه قرارداد این مربی در زمان او به امضا رسید، گفت: زمانی که جوان بودیم برخی می‌گفتند معلوم نشد قاتل بروسلی کیست. اکنون هم مانوئل ژوزه بروسلی است و همه دنبال قاتل او می گردند. پنج سال است اسم این مربی پرتغالی را بهانه کرده اند تا مدیران قبلی پرسپولیس را بکوبند درحالی که دنیا همینجور نمی‌ماند و فرصت به ما هم می‌ رسد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شرایط حساسی دارد، هر کاری بکنیم حاشیه درست می شود و این کار اشتباه است. با این وجود مطمئن باشید روزی مدارک قرارداد ژوزه را در اختیار رسانه ها قرار می دهم تا در این‌مورد شفاف سازی دقیقی صورت گیرد.

رویانیان خاطرنشان کرد: به هیچ وجه دوست نداشتم هواداران در زمان مدیریت من نگران باشند اما درباره پرونده ژوزه این اتفاق بد افتاد. شرمنده هواداران هستم اما این را بدانند که تنها مقصر من نبودم و مجموعه ای از تصمیم های اشتباه پس از کناره گیری من چنین مسائلی را به وجود آورد.

او اظهار داشت: صادقانه بگویم قصد داشتم با شبکه‌ای پرتغالی صحبت کنم و به مردم این کشور بگویم اجازه ندهند فردی مانند ژوزه از اسم آن ها استفاده کند و خودش را اسطوره پرتغال بداند. او فردی نامرد است که خلاف کرد و مستحق جریمه بود و نبایست دنبال محکومیت پرسپولیس می رفت. با این وجود بار منفی قرارداد ژوزه را به جان می خرم و شرمنده هواداران هستم. هواداران بدانند هیچ جرمی صورت نگرفته است و از آنجاییکه این پرونده درست پیگیری نشد، چنین اتفاق هایی رخ داد. اکنون هم باید به به شکل اصولی پرونده ژوزه بسته شود.

رویانیان درباره فراهم شدن پول ژوزه گفت: اکنون فرض کنید این پول فراهم شده است اما سوال می پرسم چه کسی ژوزه را آورد، به چه شکلی ایران آمد و قرارداد او چگونه بسته شد؟ در جایی که افراد منصف و غیر منفعت طلب حضور داشته باشند صفر تا صد ژوزه را می گویم اما باید مسائلی که گفتم مشخص شود.

رویانیان درباره اینکه ژوزه در زمان مدیریت او به پرسپولیس آمد، تصریح کرد: این موضوع را قبول دارم اما من منفی حرف نمی زنم. مردم باید بدانند ژوزه با ۲۳ جام در دوران مربیگری چگونه انتخاب شده و چرا در ایران موفق نبوده است؟ چه کسی او را بیرون کرد تا با فرار از ایران حق پرسپولیس را پایمال کرد.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس در پایان گفت: پرسپولیس و مدیرانش وضعیت حساسی دارند و مشکل ژوزه با مصاحبه من حل نمی‌شود. یا باید پولش را بدهیم یا محکومش کنیم.