اختلاف مالک نفت طلائیه و علی کریمی بالا گرفت

علی کریمی در ابتدای فصل نقل و انتقالات طبق توافق با مدیران قبلی باشگاه نفت قبول کرد بدون قرارداد تمرینات این تیم را شروع کند اما کنار کشیدن مسئولان شرکتی که پس از مدتی مالکیت باشگاه نفت را برعهده گرفتند از حمایت مالی نفتی ها  و البته بحران های مالکیتی و مدیریتی باشگاه سبب شد جادوگر یک شب پیش از بازی سوپرجام فوتبال ایران مقابل پرسپولیس عطای سرمربیگری در نفت را به لقایش بخشد و جای خود را به حمید درخشان دهد.

نفت تهران با هدایت درخشان مقابل پرسپولیس در سوپرجام شکست خورد و البته از پنج بازی ابتدایی اش در رقابت های لیگ برتر تنها پنج امتیاز کسب کرد. البته با توجه به مشکلات متعدد مالی این باشگاه و تشکیل تیمی نصفه و نیمه برای حضور در رقابت های لیگ برتر، نمی توان نتایج پنج هفته ابتدایی این تیم را هم چندان ضعیف محسوب کرد. با این حال در روز 11 شهریور اعلام شد که مالک باشگاه نفت به دلیل اجرا نشدن توافقاتش با هیئت واگذاری این باشگاه، دیگر قصد هزینه کردن برای نفتی ها را ندارد تا حمید درخشان هم از حضور در تمرینات این تیم خودداری کند. 

ویژه خانم خزاعلی///

با گذشت چهار روز از این اتفاق هیئت واگذاری نفت امتیاز این باشگاه را به شرکتی جدید واگذار کرد تا این تیم برای حضور در ادامه رقابت های لیگ برتر به نفت طلائیه تغییر نام دهد. حمیدرضا جهانیان مالک جدید باشگاه نفت که برخلاف تقی گلرخسار مالک قبلی این باشگاه تمایل فراوانی به حضور در رسانه ها دارد، یک شب پس از خریداری نفت در اقدامی عجیب تصمیم گرفت بانظرخواهی از بازیکنان این تیم باردیگر علی کریمی را به عنوان سرمربی جدید نفت معرفی  کند.

کریمی هم با کمال میل به دعوت جهانیان پاسخ داد و برای نشستن روی نیمکت نفت طلائیه چراغ سبز نشان داد. جادوگر فوتبال ایران در اولین اقدام هشت بازیکنی که در زمان درخشان به ترکیب نفت اضافه شدند از این تیم کنار گذاشت اما پس از ناکامی تیمش  مقابل گسترش فولاد و شکست برابر پیکان علی کریمی نوک پیکان انتقاداتش را از سمت حمید درخشان به سوی مالک باشگاه نفت طلائیه تغییر داد و در اظهار نظری عجیب اعلام کرد «تنها تغییر تیم نفت، تغییر نام مالک باشگاه است و وضعیت این تیم نسبت به گذشته هیچ تفاوتی نکرده است»

این امر  منجر به جرقه خوردن آتش اختلاف کریمی و جهانیان شد. مالک باشگاه نفت درحالی که از نخستین پیروزی این تیم با هدایت علی کریمی 24 ساعت هم نگذشته بود و بازیکنان این تیم در زمین نفت تهرانسر مشغول انجام دادن تمرین ریکاوری پس از دیدار با سپاهان بودند، از استعفای جادوگر پیش از بازی مقابل سپاهان خبر داد و پس از اینکه کریمی چنین موضوعی را تکذیب کرد متن پیامکش با او را در کانال رسمی باشگاه منتشر کرد. اتفاقی حیرت آور که نشان داد جهانیان کوچک ترین اطلاعی از اصول حرفه ای مدیریت در فوتبال ندارد. جالب اینجاست این فرد متمول درحالی که هنوز حرف استعفا از دهان کریمی خارج نشده است، از به جریان افتادن مذاکراتش با گزینه های خارجی خبر داد تا جادوگر با این اقدام غیر حرفه ای سحر شود.

از دیدگاه قانونی انتشار پیام های خصوصی تخلف و جرم محسوب می شود و نکته ای که در پیام منتشر شده از کریمی و جهانیان وجود دارد، اینست که کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران تنها به جهانیان اعلام کرده است« به فکر مربی باشید، من تا سپاهان هستم»

مالک باشگاه  نفت این متن را به معنی استعفا کریمی از سرمربیگری نفت طلائیه می داند درحالی که استعفا قاعده و اصولی دارد و تا زمانی که نامه ای مکتوب رد و بدل نشود، نمی توان فردی را مستعفی محسوب کرد.

مشخص نبودن مخاطبان، ابهام دیگری  است که درمورد این پیام ها وجود دارد و معلوم نیست که آیا خود جهانیان و کریمی چنین پیام هایی را برای هم ارسال کرده اند یا خیر؟

ویژه خانم خزاعلی///

البته اگر حرف جهانیان درست باشد و سرمربی نفت طلائیه به او چنین پیامی ارسال کرده باشد این سوال در ذهن فوتبال دوستان شکل می گیرد چرا جهانیان پاسخ پیامکی که ساعت 14:58  دقیقه برای او ارسال شده است را ساعت 19:55 دقیقه و بلافاصله پس از برتری سپاهان مقابل نفت داده است؟

شاید هم مالک باشگاه نفت که شب بازی تیمش مقابل سپاهان در ورزشگاه حضور نداشت، منتظر بود کریمی در نشست خبری استعفا دهد که او چنین کاری انجام نداد و جهانیان برای اتمام همکاری با جادوگر تصمیم گرفت این بازی زشت را راه اندازد.

در چنین بلبشویی علی کریمی ضمن تاکید براینکه به زودی اقدام های لازم را نسبت به انتشار پیامکش انجام می دهد،  اعلام کرده است درصورتی که جهانیان قصد همکاری با او را ندارد باید این امر را به صورت مکتوب اعلام کند.

با این وجود هواداران بی شمار علی کریمی انتظار دارند او وارد بازی مالک باشگاه نفت طلائیه نشود و با احترام به جایگاهش در فوتبال ایران دیگر در تمرینات این تیم شرکت نکند. در واقع از کریمی توقع می رود با اقدامی حرفه ای حرکت جهانیان را پاسخ دهد تا این امر برای افرادی مانند مالک باشگاه نفت که تنها دنبال مطرح کردن خودشان در فوتبال هستند به یک درس بزرگ تبدیل شود.

در پایان باید به نقش وزارت نفت و البته فدراسیون فوتبال در وضعیت غیرعادی باشگاه نفت اشاره کرد. فدراسیون نشینان با زیرپا گذاشتن قانون در حالی که باید نفت را از لیگ برتر کنار می گذاشتند، مجوز حضور نفتی های بدهکار در لیگ را صادر کردند تا این تیم در هشت هفته به نماد بی هویتی در فوتبال یاران تبدیل شود. تیمی که در این زمان کوتاه 3سرمربی، 2 مالک و 2 مدیرعامل تغییر داده است و از آنجاییکه جهانیان تعادل مدیریتی ندارد روز به روز در گرداب مشکلات فرو می رود.