طارمی را از لحاظ روحی و جسمی آماده می کنیم

کارلوس کی روش در حاشیه نخستین تمرین تیم ملی و درباره بازی دوستانه با تیم ملی توگو و روسیه اظهار کرد: این اردو آماده سازی شروع بلند مدت برای جام جهانی 2018 روسیه است که تا پایان فروردین ماه و ابتدای اردیبهشت ماه طول می کشد. در حال حاضر در ماه اکتبر دو بازی دوستانه با یک تیم آفریقایی و یک تیم اروپای شرقی داریم. همچنین تلاش خود را می کنیم تا  در ماه نوامبر یک بازی دوستانه با یک تیم آمریکای جنوبی و یک تیم اروپایی برگزار کنیم. 

تیم ملی همانند خانه ای است که درب و پنجره ندارد 

او ادامه داد: بعد از برگزاری چند بازی دوستانه منتظر می مانیم تا در ماه دسامبر تیم های همگروه در جام جهانی روسیه مشخص شوند و سپس متناسب با قرعه کشی انجام شده بازی های تدارکاتی خود را انتخاب می کنیم.هم اکنون 37تا 40 بازیکن برتر در این اردو حضور دارند. به هر حال منصفانه است که فرصت را به بازیکنان جوان بدهیم تا توانایی های خود را در این اردو نشان بدهند. همچنین تیم ملی خانه ای است که در و پنجره ندارد و بازیکنانی که استحقاق داشته باشند در تیم ملی حضور پیدا می کنند. 

کی روش بیان کرد: طبق برنامه در ماه می 2018 میلادی برترین بازیکنان که 23 نفر هستند را برای جام جهانی 2018 روسیه به تیم ملی دعوت می کنیم. 

کاوه رضایی و سروش رفیعی در لیست تیم ملی قرار دارند

او درباره اینکه بازیکنان لژیونر از جمله کاوه رضایی و سروش رفیعی به تیم ملی دعوت می شوند یا نه! تصریح کرد: همانطور که بیان کردم تیم ملی درب ندارد و به روی همه باز است و بازیکنانی که استحقاق داشته باشند در تیم ملی حضور می یابند. این دو بازیکن به علت حضور در خارج از کشور نمی توانند در این اردو شرکت کنند اما اسمشان در لیست بزرگ ما حضور دارد. 

طارمی را از لحاظ روحی و جسمی آماده می کنیم 

کی روش درباره اینکه طارمی به علت محرومیت وضعیت خوبی ندارد، بیان کرد: من فقط تلاش کردم که از جزییات این قضیه مطلع شوم. به شخصه فکر می کنم این اتفاق شرم آور برای اعتبار بین المللی فوتبال ایران است و ضربه بزرگی به این اعتبار می زند. به طور حتم تیم ملی، تیم پرسپولیس و هواداران از محرومیت طارمی متضرر می شوند و طازمی از لحاظ روحی آماده نیست. تلاش خود را می کنیم تا این بازیکن را در این چند ماه آماده نگه داریم . به هر حال این اتفاق در سال 2017 شرم آور بود و لطمه زیادی به فوتبال ایران زد. همچنین این اتفاق عجیبی بود اما باید با این واقعیت کنار بیاییم. 

او ادامه داد: محرومیت طارمی به تیم ملی ارتباطی ندارد اما ما باید این بازیکن از لحاظ روحی و جسمی آماده نگه داریم و باز تاکید می کنم که این اتفاقات نباید رخ می داد. 

سامان قدوس براساس علایق و احساسات تیم ملی ایران را انتخاب کرد 

سرمربی تیم ملی درباره سامان قدوس بیان کرد وظایف تیم ملی و باشگاهی یکسان نیست. زمانی که از تیم ملی صحبت می کنید علایق و احساسات مطرح می شود. تیم ملی کشور مربوط به هویت، فرهنگ و ریشه های شماست و در خون شما جاری است. شما درباره خون ، علایق و احساسات افراد صحبت می کنید. 

کی روش درباره اینکه چرا لیست تیم ملی را علنی نکرده است، خاطر نشان کرد: بازی های اروپایی تا روز یکشنبه ادامه دارد، براین اساس تصمیم گرفتیم بعد از این بازی ها و یکشنبه شب لیست تیم ملی را اعلام کنیم. بازیکنان حاضر در این اردو یکی، دو روز تمرین می کنند و بعد بازیکنان تیم ملی را انتخاب می کنیم.