بازی دوستانه در تهران برخلاف پیش بینی کی‌روش!

تیم ملی فوتبال ایران برخلاف پیش‌بینی کی‌روش خیلی زود دوباره مجبور شد در ورزشگاه آزادی به میدان برود. کی روش بعد از بازی با سوریه اعلام کرد این آخرین نشست خبری او در ایران خواهد بود و بعد از آن بازی‌ها و اردوهای تیم ملی تا جام جهانی در خارج از ایران برگزار خواهد شد اما به دلیل اینکه تیم ملی توگو برای دریافت ویزای روسیه با مشکل مواجه شد این بازی از روسیه به ایران منتقل شد. به این ترتیب تیم ملی روز پنجشنبه ساعت ۱۸:۱۵  دوباره در ورزشگاه آزادی به میدان می‌رود.

توگو حریف آفریقایی تیم ملی در رده ۱۲۱ رنکینگ فیفاست و تقریبا ۱۰۰ پله پایین‌تر از ایران قرار دارد تیم ملی در پله ۲۵ رده‌بندی فیفاست.  هدایت توگو را مربی با تجربه فرانسوی به نام « کلود لو روی» برعهده دارد. آدبایور مشهورترین بازیکن تیم توگو  به دلیل مصدومیت به تهران نخواهد آمد اما توگو لژیونرهایی در فوتبال باشگاهی آلمان و اسپانیا دارد.

تیم ملی ایران که مقتدرانه به جام جهانی صعود کرد در این دیدار تدارکاتی به دنبال اهداف مورد نظر کی‌روش است . اهداف سرمربی تیم ملی در این مسابقه می‌توانند شناسایی بیشتر بازیکنان جدید دعوت شده به تیم ملی از جمله سامان قدوس، مرور کارهای تاکتیکی در دفاع و حمله باشد. تیم ملی در این بازی احتمالا مهدی طارمی آقای گل لیگ قهرمانان آسیا را در اختیار نخواهد داشت شاید کی‌روش به دنبال جایگزینی برای این مهاجم محروم  پرسپولیس است. کاوه رضایی مهاجم سابق استقلال گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. همان بازیکنی که باشگاه استقلال با صدور بیانیه‌ای او را بازیکن « اروپا ندیده»! خواند.

تیم ملی بعد از این مسابقه راهی روسیه می‌شود تا با  روسیه میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ یک بازی تدارکاتی در روز ۱۸ مهر انجام بدهد. با این حال به قول سرمربی تیم ملی روسیه هیچ بازی دوستانه نیست! این جمله مشخص می‌کند که سرمربیان تیم‌های صعود کرده به جام جهانی برای هر دقیقه و هر ثانیه از بازی‌های دوستانه و روند آماده‌سازی تیم‌هایشان برنامه دارند. رقابت برای حضور قدرتمندانه در جام جهانی شروع شده هرچند در آذرماه قرعه کشی جام جهانی برگزار می‌شود و تیم‌ها حریفان خود را می‌شناسند اما ۸ ماه پرهیجان تا آغاز مسابقات جام جهانی پیش روی فوتبالدوستان در جهان است.  پنجشنبه بازی ایران و توگو هم در واقع اولین گام از مرحله آماده‌سازی تیم ملی با هدایت مربی سختگیر و منضبطی چون کارلوس کی‌روش است.