انتقاد پیشکسوت استقلال از روش انتخاب دستیاران شفر!

تمرینات استقلال امروز با حضور وینفرد شفر استارت می خورد و این مربی آلمانی هدایت آبی پوشان را به صورت رسمی برعهده می گیرد. این اتفاق در حالی رخ می دهد که هنوز بسیاری از پیشکسوتان استقلال گلایه هایی بابت حضور شفر دارند.

مهدی امیرآبادی، بازیکن سابق استقلال درباره حضور وینفرد شفر عنوان کرد: فشار هواداران و ناکامی‌های استقلال در سال‌های اخیر باعث شد که باشگاه تصمیم بگیرد حتما مربی خارجی استخدام کند.

در طول سال‌هایی که در استقلال حضور داشتم، با مربیان خارجی خوبی کار کردم که اگر به آنها فرصت داده می‌شد، می‌توانستند نتایج خوبی بگیرند؛ اما متاسفانه دوران حضورشان در ایران کوتاه بود.

وی ادامه داد: علاوه بر مربیان خارجی که در استقلال کار کردند، مربیان خوبی مثل کرانچار، اسکوچیچ و برانکو هم در تیم‌های دیگر کارنامه‌های خوبی از خود به جای گذاشتند. به همین دلیل انتظار می‌رفت باشگاه استقلال هم دست روی مربیان بزرگ با کارنامه‌های قابل اعتنا بگذارد. بحث حضور فاتح‌تریم در استقلال هواداران این تیم را خوشحال کرد؛ اما مشخص بود که او به استقلال نمی‌آید. در نهایت هم مدیران باشگاه به کسی مثل وینفرد شفر رسیدند که شخصا شناختی از او ندارم.

کاپیتان سابق استقلال با اشاره به آینده استقلال با شفر تاکید کرد: نمی‌دانم مدیران استقلال چه توجیهی برای انتخاب این مربی داشتند؛ چون او برای این‌که با شرایط و بازیکنان استقلال آشنا شود، به زمان زیادی نیاز دارد. درحال حاضر، ٨ هفته از لیگ گذشته و تا شفر بخواهد نام بازیکنان استقلال و ویژگی‌های آنها را بشناسد، نیمی از فصل سپری شده است.

امیرآبادی افزود: متاسفانه در حال حاضر شرایط استقلال بحرانی است و نباید با یک برد مقابل سپیدرود فکر کنیم تیم از بحران خارج شده، چون استقلال مشکلات زیادی دارد که با یکی دو پیروزی به روزهای خوب خود برنمی‌گردد. ظاهرا هواداران استقلال هم از انتخاب شفر به‌عنوان سرمربی راضی نیستند. آنها به خوبی می‌دانند وقتی یک سرمربی نمی‌تواند دستیاران موردنظر خود را انتخاب کند و دیگران برای او تصمیم می‌گیرند، چه خبر است و شفر چطور به‌عنوان سرمربی استقلال انتخاب شده است.

وی در پایان گفت: در مجموع امیدوارم هر اتفاقی به صلاح استقلال است، رخ دهد تا ما بیشتر از این شرمنده هواداران نشویم. کاش شفر بتواند به اوضاع استقلال سروسامان دهد نه این‌که یک بدهی میلیاردی دیگر روی دست باشگاه بگذارد و برود.