چشمی: آرزویم بازی در جام جهانی است

روزبه چشمی در دیدار با توگو یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی کشورمان بود. چشمی که در قلب خط دفاعی به میدان رفت و نود دقیقه در بازی حضور داشت از شرایط این دیدار و البته تیم استقلال و سرمربی جدید این تیم حرف زد. چشمی امید زیادی داشت در بازی با روسیه هم بتواند اعتماد کی روش را جلب کند تا باز هم در ترکیب تیم ملی به میدان برود. او همچنین امیدوار بود تا با تغییرات بوجود آمده در کادر فنی استقلال، این تیم در جدول به جایگاه اصلی اش برگردد. روزبه از آرزویش هم حرف زد.

 فیکس تیم ملی شدی؟
- نه! اینکه در ترکیب بودم به لطف خدا و تشخیص کادر فنی بود. اینطور نیست که اگر دو تا بازی در ترکیب بودم فکر کنم فیکس هستم. در همین بازی دیدید که چند تن از بازیکنان همیشگی در ترکیب نبودند و چه بازیکنانی به میدان آمدند. اتفاقا کی روش مربی است که هر لحظه نمی توانید تفکراتش را بخوانید.


 ولی 90 دقیقه در میدان بودی؟
- همه اینها دلیل بر این نیست که بازیکنی در ترکیب تیم ملی فیکس است. من همه تلاشم را می کنم که به همین منوال پیش بروم ولی هرگز فکر نمی کنم که در تیم ملی یا حتی استقلال فیکس شده ام.


 بازی با توگو چطور بود؟
- بازی خوب و حریف گردن کلفت و سرسختی بود. یک تیم فیزیکی که فکر می کنم در این برهه یک انتخاب خوب برای تیم ملی بود تا هم ما را تحت فشار قرار بدهد و هم ما با سبک تیم های آفریقایی آشنا شویم.


 نیمه اول نتوانستید به توگو گل بزنید؟
- بچه ها تلاش شان را کردند ولی متأسفانه فرصت هایی که داشتیم به گل تبدیل نشدند. فکر می کنم در نیمه دوم با ورود امید(ابراهیمی) و سعید(آقایی)، تیم رو به جلوتر شد و البته توگو هم کمی جلو کشید که فرصت شد تا کریم(انصاریفرد) دو بار دروازه شان را باز کند.

 ابراهیمی هم بازی خوبی نمایش داد؟
- خیلی خوشحال شدم که امید با این سطح از آمادگی در تیم ملی بازی کرد. او پس از جراحی که انجام داده بود به یک چنین بازی نیاز داشت تا دوباره روحیه خوب قبلی اش را پیدا کند. او با قدرت بازی کرد و پاس گل دوم را هم به انصاریفرد داد.

 در این بازی هر سه استقلالی تیم ملی در ترکیب بودند!؟
- باعث خوشحالی است که از سه بازیکن تیم ما هر سه در ترکیب بودیم. البته امیدوارم باز هم بچه های تیم ما به تیم ملی دعوت شوند.

 


 برای بازی با روسیه هم باید تو را در ترکیب اصلی ببینیم؟
- امیدوارم این اتفاق برای من رخ بدهد. من تابع تصمیمات کادر فنی هستم و هر تصمیمی بگیرند به آن عمل می کنم. نیمکت نشین هم باشم می پذیرم. بزرگترین آرزوی من حضور و بازی در جام جهانی است.


 دوست داری در دیدار با میزبان جام جهانی به میدان بروی؟
- البته که دوست دارم. این می تواند تجربه بزرگی برای من باشد. حتما خیلی از تیم ها دوست دارند در روسیه به میدان بروند تا با شرایط بازی در این کشور آشنا شوند. منظورم تیم هایی است که به جام جهانی راه یافته اند. از این نظر فکر می کنم فرصت خوبی در اختیار تیم ملی قرار گرفته است.


در مجموع اوضاع تیم ملی را چطور ارزیابی می کنی؟
- شرایط تیم خیلی خوب است و امیدوارم بتوانیم با همین قدرت جلو برویم و با برگزاری دیدارهای تدارکاتی بیشتر در شرایطی راهی جام جهانی شویم که بهترین عملکرد را در آنجا داشته باشیم. البته باید در اینجا از مسئولان فدراسیون هم تشکر کرد که تقریبا همه امکانات لازم را در اختیار تیم ملی قرار داده اند و امیدوارم با این روند تا جام جهانی به هماهنگی لازم دست پیدا کنیم.


از استقلال خبر داری؟
- بله! اتفاقا سرمربی جدید تیم مان هم برای دیدن بازی تیم ملی به استادیوم آزادی آمده بود.


 فکر می کنی شفر می تواند به استقلال کمک کند؟
- جا دارد قبل از هر چیز به علیرضا منصوریان و کادر فنی قبلی خسته نباشید بگویم. آنها هم برای استقلال خیلی زحمت کشیدند ولی متأسفانه شرایط به گونه ای پیش نرفت که انتظارش را داشتند. حالا هم شفر آلمانی با کوله باری از تجربه به استقلال آمده و قطعا می خواهد در استقلال هم رزومه خوبی از خودش برجای بگذارد. ضمن اینکه دیدم در صحبت هایش گفته می داند طرفداران تیم از نتایج اخیر ما تا چه حد ناراحت هستند و از این نظر می دانم که برای هواداران استقلال ارزش بالایی قایل است و می خواهد کاری کند که آنها خوشحال باشند.


فکر می کنی از تو در دفاع میانی استفاده کند یا هافبک؟
- فرقی نمی کند. البته من هنوز فرصت نکرده ام در تمرین استقلال شرکت کنم ولی بعد از اردوی تیم ملی و برای بازی های بعدی هر جا لازم باشد بازی می کنم و مشکلی از این بابت ندارم. همه هدف ما موفقیت استقلال است و بعد به مسایل دیگر فکر می کنیم.

 کار کردن با دو مربی بزرگ چه اهمیتی برایت دارد؟
- قطعا فرصت مغتنمی است که همیشه نصیب من یا هر بازیکنی نمی شود. هم کی روش و هم شفر دو مربی بزرگ هستند و کار کردن زیر نظر آنها می تواند هر لحظه یک درس جدید و مهم برای من و دیگر بازیکنان تیم مان باشد که به تیم ملی دعوت شده اند.


استقلال هنوز هم شانس قهرمانی دارد؟
- نمی دانم. این بستگی به عملکرد ما در ادامه راه دارد. فقط این را می دانم که برای رسیدن به صدر جدول باید تلاش کرد و همه بازیکنان تیم مان این انگیزه را دارند تا با قدرت در ادامه راه حاضر شوند و استقلال را بالا بیاورند. همه چیز به دیدارهای بعدی بستگی دارد.

 


 رقیب سنتی تان هم که این روزها بد کار کرده است؟
- امیدوارم پرسپولیس در بازی برابر الهلال نتیجه خوبی بگیرد و نماینده کشورمان از سد الهلال عبور کند. درباره نتایج دیگر تیم ها حرفی نمی زنم چون در حال حاضر همه تمرکزم روی تیم ملی است و پس از آن هم فقط درباره استقلال صحبت می کنم.

 حرف باقی مانده ای داری؟
- از همه هواداران تیم استقلال می خواهم از تیم محبوب شان حمایت کنند چون در سایه این حمایت هاست که استقلال می تواند به جلو برود برای همین هواداران نتایج خوب بگیرد. کمی صبورتر باشند چون ما هم به همان اندازه نگران نتایج تیم استقلال هستیم.