انقاد مدیر عامل سابق پرسپولیس از طاهری

عباس انصاری‌فرد در مورد پرونده‌های حقوقی متعدد باشگاه پرسپولیس در فدراسیون جهانی فوتبال که به زعم بسیاری از منتقدان، نتیجه عدم حضور وکیل و مشاور حقوقی زبده در این باشگاه است، اظهار داشت: در چارت سازمانی باشگاه همیشه وکیل وجود داشته اما می‌بینیم که در عمل این‌گونه نبوده است. هر چند آقایان مدعی هستند بر اساس قوانین حقوقی پیش رفته‌اند اما باید بدانیم که شرایط حقوقی فوتبال بسیار متفاوت است. وکلایی که قرار است کنار باشگاه‌ها فعالیت کنند، باید آموزش تخصصی ببینند تا به وکیل حقوقی-ورزشی تبدیل شوند اما متأسفانه باشگاه‌های ما از وکیل عادی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: فوتبال دنیا بسیار پیچیده شده و در قراردادها مواردی گنجانده می‌شود که عدم وجود یک وکیل کنار باشگاه می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری به بار بیاورد. البته در موضوع محرومیت طارمی همه چیز کاملا واضح و روشن است و نیازی نیست حتما وکیل باشید. اگر اندکی از فوتبال سر در بیاورید، متوجه می‌شوید که وقتی یک بازیکن با باشگاهی قرارداد بسته، دیگر نمی‌تواند با باشگاه دیگری قرارداد ببندد.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: دوستان فکر می‌کنند فیفا نیز با سیستم ایرانی اداره می‌شود و می‌توانند هر مسئله‌ای را با کدخدامنشی حل کنند. مدیرعامل باشگاه باید بدانند وقتی بدهی‌های مالی روی هم انباشته می‌شود، مشکلات حقوقی نیز افزایش می‌یاید. ظاهرا شرکت همراه اول هم از پرسپولیس شکایت کرده و به زودی حکم شکایت آنتونی گولچ (مدافع کروات-استرالیایی) نیز صادر می‌شود. همه این‌ها نشان‌دهنده عدم آشنایی به مسائل حقوقی است.

انصاری‌فرد با اشاره به کمک‌های مالی حسین هدایتی، هوادار متمول پرسپولیس و پرداخت پول به مهدی طارمی جهت فسخ قرارداد با ریزه اسپور گفت: نمی‌توانیم بگوییم او کار اشتباهی کرده است. هدایتی پول داشته و علاقمند بوده به بازیکن و باشگاه پول بدهد. سؤال اینجاست که مدیریت چگونه هزینه کرده و حالا به نقطه صفر رسیده است. متأسفانه هر مدیری که بر سر کار می‌آید، می‌گوید مدیر قبلی برای من بدهی به جا گذاشته است. اگر من مدیرعامل می‌شوم، باید بدانم که باشگاه را با بدهی‌هایش پذیرفته‌ام.

وی در پایان تأکید کرد: دیگر نمی‌توانیم بهانه بیاوریم که بدهی بوده و حالا فشارش روی ماست. اگر نمی‌توانید بدهی‌ها را پرداخت کنید، چرا پست مدیرعاملی را پذیرفتید؟ باید با مردم صادقانه رفتار کنیم. طاهری (مدیرعامل باشگاه پرسپولیس) نباید فرافکنی کند چون در این صورت مدیر بعدی هم می‌آید و می‌گوید من باید بدهی‌های گذشته را پرداخت کنم و این چرخه تا ابد ادامه خواهد داشت.