کیانی: خدا شاهد است که کاری نکردم

مهدی کیانی درباره محرومیت سنگینی که کمیته اخلاق برایش در نظر گرفت، حمایت هم‌تیمی‌های فعلی و سابقش و شرایط سختی که این مساله برای تراکتور به وجود آورده صحبت‌هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

خدا شاهد است که کاری نکردم

من نمی‌خواستم صحبتی انجام دهم؛ اما اکنون که این شرایط برای تراکتورسازی به وجود آمده باید برخی مسائل را بگویم. خدا شاهد است که من کاری نکردم، متاسفانه برخی از کاه کوه ساختند و هر اتفاقی افتاد یک شوخی بود که البته به صورت ناخواسته رخ داد. همه حرف‌هایم را هم صاف و ساده به آقای تورک رئیس کمیته اخلاق گفته بودم.

کمیته اخلاق روی قولش نایستاد

من اولین‌بار بود که به کمیته اخلاق می‌رفتم، حتی به آقای تورک گفتم اگر بار دیگری مرا در این کمیته دید هرچقدر دوست دارد، محرومم کند. همه جوره با کمیته اخلاق تعامل داشتم و همه چیز را آنطور که رخ داده بود گفتم. جالب اینکه آنها نیز قول‌هایی به من دادند و گفتند مشکلت را حل می‌کنیم؛ اما متاسفانه روی قول‌هایشان نایستادند.

سکته کنم خوب است؟

خدا شاهد است در دو روز گذشته شرایط خیلی سختی داشتم. به جان بچه‌ام حال روحی خوبی ندارم. اگر سکته کنم و به بیمارستان بیافتم خوب است؟ وقتی آدم کاری را نکرده و بخاطرش محروم می‌شود ناراحتی دارد. من تمام ناراحتی‌ام به خاطر این هواداران است و از آنها ممنونم که اینقدر حمایتم می‌کنند؛ اما چرا باید محروم شوم؟ کاپیتان تیم بزرگی مثل تراکتورسازی در این شرایط سخت به صورت ناخواسته یک اتفاقی را رقم می‌زند و برخی آن را به کمیته اخلاق می‌برند که چه بشود.

خدا از آنهایی که موضوع را بزرگ کردند، نگذرد

این قضیه اصلا نباید به کمیته اخلاق می‌رسید. خدا از آنها که موضوع را بزرگ کردند و به کمیته اخلاق ارجاع دادند، نگذرد. من 10 سال است در تبریز حضور دارم و حتی یک موضوع حاشیه‌ای نداشتم.

اینکه نان کسی بریده شود خوب نیست

من در تمام دوران فوتبالم با همه هواداران و فوتبالیست‌ها رفاقت کردم و همیشه صاف و ساده بودم. من در زندگی‌ام هیچ کار عجیب و غریبی انجام ندادم و الان هم که فقط تمرین و منزل را در چارچوب زندگی‌ام قرار دادم. با این حال فکر می‌کنم اینکه نان کسی بریده شود خوب نیست.

راضی به محرومیت سرخابی‌ها نیستم

من به همه هواداران فوتبال از جمله هواداران تراکتور و حتی استقلال و پرسپولیس احترام می‌گذارم و هرگز نمی‌خواهم به خاطر اینکه خودم تبرئه شوم بگویم چرا فلان بازیکن استقلال و پرسپولیس محروم نمی‌شود. به طور کلی محرومیت برای فوتبالیست خوب نیست، چون هر فوتبالیست نان 20، 30 خانواده را می‌دهد. هیچ کس دوست ندارد نان آنها بریده شود. آن هم در این شرایط اقتصادی مملکت که مشکلات زیادی داریم.

روی دشمنم هم چاقو نمی‌کشم

من نمی‌دانم بحث چاقوکشی را از کجا آورده‌اند؟ آنهایی که می‌گویند مهدی چاقو از کیفش درآورده بیایند و حرفشان را ثابت کنند. این اتفاق یک شوخی بود که باید درون باشگاه حل می‌شد و نباید به بیرون درز پیدا می‌کرد. جالب است که برخی می‌گویند قمه کشیدم. من در طول زندگی‌ام روی دشمن خود هم چاقو نکشیدم چه برسد روی برادر و هم‌تیمی‌ام. اصلا در شخصیت من این چیزها نیست. گفتند کیانی دعوا و کتک‌کاری کرده، این بچه‌ها اگر من زیرگوش‌شان هم بزنم آنقدر مهربان هستند و برایم احترام قائلند که چیزی نمی‌گویند. از اول فصل هم همه می‌دانند چقدر با هم خوب بودیم.

دلم به حال یحیی می‌سوزد

من فقط برای هواداران ناراحتم، برای باشگاه ناراحتم و دلم به حال یحیی می‌سوزد. کمیته اخلاق که با یک شوخی من را محروم کرده، چرا به کارهای دیگرم توجه نمی‌کند. من که بار اولم بود به کمیته انضباطی رفتم، چرا باید اینطور یک تیم را با شرایط سخت مواجه کنند؟ با این حال از هواداران ممنونم که حمایت کردند. امیدوارم با درخواستی که باشگاه داده مشکلم حل شود و بتوانم خیلی زود به ترکیب تیم برگردم.