بازی دربی مساوی می شود!

سید مهدی سید صالحی در خصوص دربی اظهار داشت: دربی با تمام بازی‌ها در طول لیگ برتر فرق می‌کند، مهم نیست که تیم در کجای جدول قرار دارد ولی از این لحاظ حساس است چون هواداران دوست دارند تمام بازی‌ها را شکست بخورند اما در دربی پیروز شوند به خاطر همین این بازی حساسیت خاص خودش را دارد. به نظر من پرسپولیس شرایط بسیار خوبی دارد، تیم بسیار کاملی است، کادر فنی بادانش و مقتدری دارد ولی استقلال شرایط متفاوت‌تری نسبت به پرسپولیس دارد چرا که شرایطش در جدول خوب نیست، همین استقلال سال گذشته با توجه به اینکه نتایج خوبی را کسب نکرد بعد از دربی شرایط بهتری را به دست آورد و نتایج خوبی هم کسب کرد.

وی افزود:  به نظرم تمام دربی‌ها حال و هوای خودش را دارد به هر حال زمانی که من در استقلال و پرسپولیس حضور داشتم دربی‌های زیادی را تجربه کردم و حتی به پیروزی هم رسیدم، واقعاً پیروزی در دربی حس و حال خوبی دارد. مطمئناً امسال با توجه به شرایط متفاوت هر دو تیم انتظار می‌رود که بازی‌ خوبی را به نمایش بگذارند مطمئناً حملاتی بر روی دروازه‌ها به وجود می‌آید اما به نظر من بازی با حساب یک بر یک مساوی خواهد شد. احتمال می‌دهم چون دو تیم از شکست بترسند محتاطانه بازی کنند.

سید صالحی تصریح کرد: ۵ یا ۶ دربی بازی کردم با توجه به حال و هوایی که داشت نباید بازیکنان فعلی استقلال و پرسپولیس اسیر حواشی قبل از بازی شوند و نباید حس و حال هواداران به اردوی تیم بیاید. همین که هواداران حاضرند تمام بازی‌ها را ببازند خودش استرس است که به بازیکن وارد می‌شود و ممکن است آنطور که باید و شاید بازی نکنند و موقعیت‌هایی را بر روی دروازه‌ها خلق نکنند. ولی این ۳ امتیاز به هر دو تیم خیلی می‌تواند کمک کند چرا که پرسپولیس با این ۳ امتیاز به صدر جدول نزدیک می‌شود و استقلال هم می‌تواند با این ۳ امتیاز خودش را از پایین جدول رها کند و به بالای جدول برسد و حتی می‌تواند شرایط بهتری بعد از برد مقابل پرسپولیس بدست بیاورد. 

سید صالحی در پایان اظهار داشت: بازیکنان پرسپولیس و استقلال باید بدانند که پیراهن چه تیمی را بر تن کرده‌اند، چه اسطوره‌هایی در این تیم‌ها بازی کردند و دل هواداران را شاد کردند، با غیرت بازی کنند و ان‌شاالله بازی خوب و جذابی را شاهد باشیم. همچنین جا دارد از این فرصت استفاده کنم و درگذشت اسطوره پرسپولیس ابراهیم آشتیانی را به تمام هواداران پرسپولیس و خانواده بزرگ این تیم تسلیت بگویم،همچنین برای اردلان آشتیانی که همبازی من در سپاهان بود آرزوی صبر می‌کنم و امیدوارم روح آقای آشتیانی شاد باشد چرا که واقعاً یک اسطوره با اخلاق، تحصیلکرده و بازیکن تأثیرگذار پرسپولیس بود.