زرینچه: دلم می‌خواهد استقلال ببرد

 مردی که در آن دهه‌ها بازیکن استقلال بود و در دهه‌‌های هشتاد و نود نیز به عنوان مربی این جدال همواره حساس و سنتی را تجربه کرده است. بنابراین قطعاً کلی حرف از آن روزها دارد.

*بهترین شهرآورد عمر جواد زرینچه؟

بازی خرداد 69 که پرسپولیس را بردیم و قهرمان شدیم خیلی خوب بود ولی بهتر از همه جدال تابستان سال 74 بود. همان مسابقه‌ای که در 37 دقیقه، سه گل زدیم و بازی را 3 بر یک بردیم. خدا منصورخان پورحیدری را بیامرزد. برای آن پیروزی خیلی خوب تدبیر کرد.

*شهرآوردی که به نظر خود شما، پیروزی حق استقلال بود ولی نبردید؟

به نظرم 2 بار این اتفاق برایم افتاد. اولی پاییز سال 68 بود. همان مسابقه‌ای که استقلال کلی موقعیت گل داشت ولی پرسپولیس با گل مشکوک به آفساید رضا عابدیان بازی را یک بر صفر برد. یک بار هم در زمستان سال 69 می‌توانستیم پرسپولیس را ببریم و بهتر از حریف بودیم ولی فرشاد پیوس گل زد و بازی یک-یک تمام شد.

*بزرگترین حسرت جواد زرینچه از شهرآورد‌ها؟

فینال جام حذفی، تابستان سال 78. همان بازی که افشین پیروانی دقایق پایانی گل زد و آنها مسابقه را 2 بر یک بردند. ما می‌توانستیم آن مسابقه را ببریم.

*بهترین خاطره از شهرآورد؟

یادش به خیر. زمستان سال 73. همان بازی که 2 بر صفر عقب افتادیم ولی 2-2 کردیم. تازه یک گل سالم هم زدیم ولی آقای ابهران آن را قبول نکرد. هنوز هم نمی‌دانم چطوری آن گل را نپذیرفت. آقای ابهران از این کارهای عجیب زیاد می‌کرد (می‌خندد) البته ایشان جزو داوران خوب بود و امیدوارم همیشه موفق باشد.

وقتی 2 بر صفر عقب افتادیم، رفتم جناح راست و مسابقه 2-2 شد. اگر کتک‌کاری نمی‌شد، مسابقه را می‌بردیم. کاری به آن اتفاقات تلخ ندارم اما برگشت اسقلال و جبران ناکامی خاطره بسیار خوبی برای‌مان بود.

*تلخ‌ترین تصوری که از شهرآورد برایت مانده؟

سال 76 شهرآورد را 3 بر صفر باختیم. البته من در آن بازی نبودم ولی به هر حال جزئی از استقلال محسوب می‌شدم. اگر بودم حتماً می‌توانستم کمک کنم.

*این شهرآورد را چطور می‌بینید؟

شرایط جدولی را ملاک قرار ندهید. اصلاً به رتبه استقلال و پرسپولیس نگاه نکنید. شرایط شهرآورد کاملاً متفاوت است. طبیعی است دلم می‌خواهد استقلال ببرد ولی جدا از نتیجه، دوست دارم مردم از کیفیت مسابقه راضی باشند.