به گزارش مهر، محمد رویانیان در مورد اینکه وضعیت محمد نصرتی و شیث رضایی برای حضور در شهرآورد چگونه است، ضمن بیان مطلب فوق گفت: مسلما آنها در این دیدار به میدان نمیروند، من همان روز اول که بحث حضورشان مطرح شد به خبرگزاری مهر گفتم این دو بازیکن را بازی نمیدهیم زیرا شیث را اخراج کردهایم و نصرتی هم تا نیم فصل محروم است.

وی ادامه داد: وقتی مشخص شد آنها می‌توانند بازی کنند من گفتم بررسی این موضوع بلامانع است و بررسی آن به کادر فنی محول شد. اما پس از اینکه برخی مسائل مطرح شد ما موضع شفاف و صریح خود را اعلام کردیم که به هیچ عنوان از این دو بازیکن استفاده نمی‌کنیم. زیرا خودمان قبل از فدراسیون با آنها برخورد کرده بودیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که در برنامه ورزش و مردم این صحبت‌‌ها را مطرح کرد، با بیان اینکه برخی از دوستان در این خصوص کم لطفی کردند، تاکید کرد: ‌ اگر بخواهیم واقعیت‌ها را بیان کنیم کلا فدراسیون، کمیته انضباطی، منشور اخلاقی و … نمی‌توانستند در این خصوص رای دهند. در کجای دنیا به خاطر یک جرم دو بار حکم صادر می‌کنند؟

وی در این خصوص اضافه کرد: به طور مثال در باشگاه استقلال جباری تخلفی انجام داد که باشگاه آن را جریمه کرد. اگر کمیته انضباطی‌های باشگاه‌ها مشروعیت دارند خودشان برخورد کنند اما اگر مشروعیت ندارند چرا تشکیل می‌شوند؟ ما نیز همان طور که شیثرا اخراج کردیم و با نصرتی برخورد کردیم، باز هم بازیکنان متخلف و کسانی که خلاف اخلاق حرکت می کنند را اخراج یا محروم می‌کنیم.

رویانیان همچنین افزود: در همه جای دنیا باشگاه‌ها در مورد بازیکنان متخلف تصمیم گیری می‌کنند اما متاسفانه در ایران براساس جو رسانه‌ای رایی دادند که بازیکن ۲۰ ماه محروم می‌شود این یعنی چه؟ آقای علیپور هم هرچه دوست دارد می‌گوید مگر ایشان مرجع است؟ باشگا‌ه‌ها زیر نظر وزارت ورزش هستند و اگر فدراسیونی‌ها راست می گویند دست‌مان را بگیرند چرا اینقدر حاشیه درست می‌کنند؟

وی در این خصوص ادامه داد: آقایان چه کاره‌اند به خاطر تخلف بازیکن ما عذرخواهی می‌کنند؟ من مدیرعاملم و باید محاکمه شده یا عذرخواهی کنم. این جلو افتادن‌ها تعبیر همان است که گاهی از اینور بام و گاهی از آنور بام می‌افتیم. آقایان تحت تاثیر مسایلی اظهار نظر می‌کنند در حالی که اصلا به آنها ربطی ندارد. بازیکن مانند یک فرزند است که با من قرارداد دارد. من پولش را می‌دهم، من جذبش می‌کنم و مسئولش هستم آن وقت آقایان اظهارنظر می‌کنند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: آقای حسن زاده فردی با شخصیت است اما اعتراض ما این است که تکلیف را روشن کنید که آیا مدیرعامل مسئول تخلف بازیکن هست یا نیست. امیدوارم بزودی من، آقای فتح‌الله زاده با آقایان حسن زاده و کفاشیان در نشستی در این خصوص صحبت کنیم تا تمام مسایل یکی شود و در جهت ارتقا و بهبود فوتبال گام برداشته شود.

وی با بیان اینکه همه می‌گویند کار فرهنگی انجام دهید اما با یکی دو روز نمی‌توان کار فرهنگی انجام داد، افزود: ما با متخلفان تیم برخورد جدی کردیم و باز هم برخورد می‌کنیم. بنده ۸۰ روز به این تیم آمدم ولی هنوز از من دعوت نشده به فدراسیون بروم.

رویانیان در مورد مشکلات مالی سرخابی‌ها پایتخت اظهار داشت: ما مشکل مالی داریم و از زمانیکه به باشگاه آمده‌ام تنها ۲ میلیارد تومان به ما پول داده شده، در حالیکه باشگاه بدهی زیادی دارد. در این مدت هم از هیچ جایی کمک نگرفته‌ام و برای رفع مشکلات باشگاه ۲ میلیارد تومان قرض کردم. با این پول در کنار پرداخت مطالبات بازیکنان، مشکلات ورزشگاه درفشی‌فر، امام رضا(ع) و باشگاه را حل کردیم و سامانه‌های جدیدی را به وجود آوردیم که بزودی صدای آن درمی‌آید.

وی با بیان اینکه دلمان بزرگ است اما پولی نداریم، خاطرنشان کرد: در این مدت به کاشانی هم پول نداده بودند. از پشت پرده‌ها هم خبر ندارنم و تنها ۲ میلیارد تومان پول از وزارت ورزش به حساب سازمان لیگ واریز شده است که آن را به ما پرداخت کرده‌اند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: من زمانی جوانترین فرمانده پلیسی در یکی از استان‌ها بودم اما هیچوقت نگفتم مشکل مالی دارم. مسئله ما مشکل مالی نیست. ما قدرت داریم مشکلات را حل کنیم اما باید دست‌مان را برای حل مشکلات باز بگذارند. در این فوتبال همه پول می‌گیرند جز باشگاه‌ها. حق تبلیغات، حق پخش و مسائل دیگر به ما داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: باید در تهران دو ورزشگاه مانند آزادی ساخته شود که یکی را به پرسپولیس و یکی را به استقلال بدهند. این حداقل حق ماست. راه آهن، نفت و تیم‌های دیگر تهرانی ورزشگاه دارند. آنها هم داشته باشند چه اشکالی دارد. چرا ما باید زمین اجاره کنیم؟ اگر تیم‌های باشگاهی تهران برای ورزش استان مهم هستند باید در آن سرمایه گذاری کنند.

رویانیان در مورد آخرین وضعیت مذاکره با اریکسون تصریح کرد: در کیش در حالی با ایشان مذاکره کردیم که جلوی پخش عکسای این مذاکره را گرفتیم. ما به این مربی یک هفته فرصت دادیم و وقتی مهلتش تمام شد، از فهرست گزینه‌های ما خارج شد. من دیشب شنیدم وی همچنان دارد فکر می‌کند اما ما دیگر به این مربی فکر نمی‌کنیم. دوستان دیگری هم در فهرست ما قرار دارند، ضمن اینکه استیلی هم شایستگی‌‎هایش را نشان داده و وی هم از گزینه‌های اصلی ماست.

وی دیدار با استقلال را از دو جهت حساس دانست و افزود: اول اینکه این شهرآورد، در جام حذفی است و یک برنده دارد که امیدوارم پرسپولیس برنده این بازی باشد. دوم اینکه در این جام با هر تیمی که بازی داریم، آن مسابقه مهم است زیرا باید برای صعود به مراحل پایانی و رسیدن به قهرمانی در آن دیدار پیروز شویم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با تاکید براینکه این بازی دومین شهرآوردی است که در دوران مدیریتش آن را تجربه می‌کند، اضافه کرد: نخستین مسابقه مساوی شد و ما قهرمان جام ولایت شدیم. در این بازی هم برابر استقلالی به میدان می‌رویم که در بازی قبلش به سختی از سد سایپا مهر کرج که انگیزه بالایی داشت، عبور کرد.

رویانیان در پایان گفت: پرسپولیس امروز نه از نظر روحی، نه مالی و نه اجتماعی مشکلی ندارد. پرسپولیس، پرسپولیس است و مسائل ابتدای فصل را کنار گذاشته و کاملا آماده است. حالا نوبت بازیکنان است که در زمین توانشان را به من مدیرعامل که تازه وارد هستم نشان داده و برای مردم و طرفداران شایستگی و قدرت واقعی خود را به نمایش بگذارند.