نگاهی به عملکرد لژیونر‌های ایرانی شاغل در اروپا

در دیدارهای این هفته لیگ های اروپایی لژیونرهای فوتبال ایران عملکرد قابل قبولی داشتند، در این میان عملکرد علیرضا جهانبخش بیش از سایر بازیکنان مورد توجه کارشناسان و رسانه ها قرار گرفت. در ادامه به بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی شاغل در لیگ های اروپایی می پردازیم.

 علیرضا جهانبخش و رضا قوچان نژاد

در چارچوب دیدارهای هفته یازدهم لیگ هلند تیم آلکمار که علیرضا جهانبخش را در اختیار دارد، توانست با درخشش ستاره ایرانی اش در خانه تیم ویلم تیلبورگ را با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد، در این بازی جهانبخش ابتدا در دقیقه 35 از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد و در ادامه پاس گل سوم تیمش را نیز فراهم کرد. جهانبخش در فصل جاری 985 دقیقه برای آلکمار به میدان رفته و آمار فوق العاده 3 گل و 7 پاس گل را به نام خود ثبت کرده است.

تیم هیرنفین نیز در حالی که یک نیمه رضا قوچان نژاد را در اختیار داشت مقابل اسپارتاروتردام به تساوی بدون گل رضایت داد. در این دیدار قوچان نژاد به دلیل مصدومیت جزئی تعویض شد.

 نگاهی به عملکرد لژیونرهای ایرانی شاغل در لیگ های اروپایی

کاوه رضایی

 در هفته چهاردهم لیگ برتر بلژیک تیم شارلوا با حضور کاوه رضایی موفق شد در دیداری خارج از خانه برابر آنتورپن به پیروزی 3 بر یک دست یابد. گل های اول و دوم شارلوا را کریستین هافبک پرویی این تیم به ثمر رساند و گل سوم نیز روی پاس کاوه رضایی و ضربه تمام کننده دودی زده شد.

 نگاهی به عملکرد لژیونرهای ایرانی شاغل در لیگ های اروپایی

سامان قدوس و علیرضا حقیقی

 در هفته پایانی لیگ برتر سوئد تیم اوسترسوند در حالی که سامان قدوس را 90 دقیقه در ترکیب اصلی خود داشت برابر تیم یونکوپینگس به تساوی بدون گل رضایت داد. تیم از پیش سقوط کرده اسکیلستونا نیز در حضور علیرضا حقیقی نتوانست مقابل سیریوس کاری از پیش ببرد و با نتیجه 3 بر یک تن به شکست داد. عملکرد علیرضا حقیقی در اسکیلستونا مورد توجه کارلوس کی روش قرار نگرفته است و او در 2 بازی دوستانه تیم ملی برابر پاناما و ونزوئلا حضور نخواهد داشت.

 نگاهی به عملکرد لژیونرهای ایرانی شاغل در لیگ های اروپایی

 سردار آزمون و سعید عزت اللهی

 تیم روبین کازان در هفته شانزدهم لیگ روسیه برابر تیم زنیت سن پترزبورگ قرار گرفت که این دیدار در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. در این بازی سردار آزمون از دقیقه 75 برای کازان به میدان رفت و نتوانست باعث پیروزی تیمش شود. روبین کازان با این تساوی در رده دهم جدول لیگ روسیه قرار گرفت.

در دیگر دیدار این هفته تیم آمکار در حضور 90 دقیقه ای سعید عزت اللهی برابر آنژی با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد و با 17 امتیاز در جایگاه دوازدهم جدول جای گرفت.

نگاهی به عملکرد لژیونرهای ایرانی شاغل در لیگ های اروپایی

 کریم انصاری فرد

تیم المپیاکوس در چارچوب هفته دهم لیگ یونان در خانه میزبان تیم قعر جدولی پلاتانیاس بود وتوانست با نتیجه پرگل 5 بر یک مقابل حریفش به برتری برسد. کریم انصاری فرد در دقیقه 68 از روی نقطه پنالتی برای تیمش گلزنی کرد و پس از گل سجده شکر به جای آورد، تصویر این حرکت او بازتاب گسترده ای در رسانه های یونانی داشت.

 نگاهی به عملکرد لژیونرهای ایرانی شاغل در لیگ های اروپایی