شروط ادامه کار مدیر عاملان سرخابی ها

بر اساس دستور سازمان بازرسی مدیران بازنشسته تا 20 آبان ماه اجازه فعالیت در پست های مدیریتی خود را دارند و بعد از این تاریخ باید از سمت های خود در پست های دولتی کنار بروند.

دستوری که شامل حال تعدادی از مدیران ورزشی نیز می شود که از جمله آن می توان به سید رضا افتخاری، علی اکبر طاهری، بهرام شفیع، محمود مشحون و ... اشاره کرد که بر اساس این دستورالعمل باید تا پایان امروز، سمت های خود را ترک کنند. این افراد در شرایطی می توانند به فعالیت خود ادامه دهند که دارای عنوان شغلی "مقامات" باشند که البته این موضوع شامل حال مدیران ورزشی نمی شود و تنها وزیران، استانداران، سفرا و ... می توانند با استفاده از این قانون به فعالیت خود ادامه دهند.

 تنها تبصره ای که می تواند باعث ادامه حضور این مدیران در سمت های خود شود، داشتن سابقه ایثارگری است و در صورتیکه این افراد سابقه ایثارگری داشته باشند می توانند همچنان به حضور خود ادامه دهند.

سید رضا افتخاری مدیرعامل استقلال سال های زیادی است که به عنوان مدیر بازنشسته در سمت های مختلف فعالیت می کند؛ اما به دلیل سابقه جانبازی و ایثارگری، با منع قانونی رو به رو نیست و می تواند به فعالیت خود در استقلال ادامه دهد.

علی اکبر طاهری مدیرعامل پرسپولیس از سمت خود کناره گیری کرده و با توجه به عدم بازگشت به ایران و مخالفت وزارت ورزش با این استعفا، هنوز وضعیت طاهری برای ادامه حضور در پرسپولیس مشخص نیست.

شنیده ها حاکی از این است که مشحون و شفیع به دلیل عدم سابقه ایثارگری احتمالا به زودی از سمت خود کنار خواهند رفت و نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند و  افتخاری و طاهری نیز برای ادامه فعالیت خود نیاز به دریافت و یا تمدید مجوز دارند و باید برای ادامه فعالیت قانونی این مجوز را دریافت کنند.