تصمیم عجیب مهاجم مشهور برای بازگشت به تیم ملی

تیم ملی سوئد با متوقف کردن ایتالیا در سن‌سیرو با تساوی بدون گل، به لطف تک گلی که در بازی رفت پلی‌آف به ثمر رسانده بود، جواز حضور در جهانی جهانی 2018 را کسب کرد و به این ترتیب برای دوازدهمین بار در مهمترین تورنمنت دنیای فوتبال شرکت خواهد کرد. سوئدی‌ها این دستاورد را در شرایطی کسب کردند که برخلاف حریف پرآوازه‌شان ستاره چندان بزرگی در ترکیب ندارند، هر چند با صعودشان به جام جهانی ممکن است یکی از سرشناس‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال این کشور دوباره به این تیم ملحق شود.

پس از این بازی یان اندرسون، سرمربی زردپوشان اسکاندیناوی از احتمال بازگشت زلاتان ایبراهیموویچ، کاپیتان سابق سوئدی‌ها به ترکیب تیمش برای حضور در جام جهانی سخن گفت.

ایبراهیموویچ 36 ساله، تابستان سال گذشته پس از رقابت‌های یورو 2016 به دوران بازیگری خود در رده ملی پایان داد اما حالا احتمال دارد که او وسوسه شود و بخواهد تیم ملی کشورش را در سفر تابستان سال آینده به روسیه همراهی کند.

اندرسون پس از بازی تیمش مقابل ایتالیا در میلان، به خبرنگاری که از او پرسید آیا ممکن است زلاتان به تیم ملی سوئد برگردد، گفت: این باور نکردنی است. ایبراهیموویچ تنها یک سال است که با تیم ملی سوئد خداحافظی کرده است و ما هنوز داریم درباره‌اش حرف می‌زنیم. فکر می‌کنم که ما باید درباره بازیکنان بزرگی که الان در تیم‌مان داریم صحبت کنیم.

اندرسون ادامه داد: چیزی که من می‌خواهم بگویم این است که این موفقیت نشان دهنده آن است که کار گروهی ما چقدر پیشرفت کرده است و این همان چیزی بود که در هر دو بازی‌مان در پلی‌آف نشان دادیم. ما امشب قهرمانان زیادی در تیم‌مان داریم. من کمی احساساتی شده‌ام اما مسلماً از نتیجه راضی‌ام.  با توجه به اینکه زلاتان از فوتبال ملی کناره‌گیری کرده بود و با اینکه او قهرمانی بزرگی است، ما باید خودمان را به شیوه‌ای دیگری از بازی تطبیق می‌دادیم.