دوست دارم ایران با آلمان هم گروه شود

مهدی مهدوی‌کیا  در خصوص مراسم قرعه کشی جام جهانی که پیشتر به عنوان بازیکن هیجان آن را تجربه کرده بود و حالا میهمان ویژه فیفاست، اظهار داشت: هیجان این اتفاق تفاوت دارد. زمانی که شما بازی می‌کنید با زمانی که بیرون گود هستیم و تیم ملی را تشویق می‌کنیم، متفاوت است. اکنون هم قرعه‌کشی جام جهانی هیجان خاصی دارد که ببینیم تیم ایران در چه گروهی قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چه گروهی را برای ایران مناسب می‌بیند، گفت: خب طبیعتا ما دوست داریم تیم ایران در گروهی باشد که بتواند صعود کند، هر چند خودم همگروهی با آلمان را دوست دارم، اما شاید راحت‌ترین گروه برای ما با سرگروهی لهستان یا روسیه باشد و پرو و پاناما نیز در این گروه قرار بگیرند. این قرعه خیلی خوشبینانه است و شاید هواداران فوتبال و مردم ما دوست داشته باشند ما با تیم‌های بزرگ‌ بازی کنیم. ما در جام‌های جهانی با هلند، آلمان، پرتغال، آرژانتین بازی کرده‌ایم و شاید مردم‌ دوست داشته باشند ما یک بازی رسمی هم با برزیل داشته باشیم یا تیمی مثل فرانسه. باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

اسطوره فوتبال کشورمان درباره اینکه ما به همگروهی با پرو و پاناما علاقه داریم و تیم‌هایی مثل آلمان، انگلیس و اسپانیا دوست دارند از سید سوم با ایران هم‌گروه شوند، گفت: هر تیمی دوست دارد با تیم‌هایی که شاید در رده‌بندی فیفا پایین‌تر هستند یا حضور کمتری در جام جهانی داشته‌اند یا آنها را تیم‌های ضعیف‌تری می‌دانند، همگروه شوند. شاید آنها فوتبال ما را در آن سطح نمی‌دانند که ما در جام جهانی نتیجه بگیریم، ولی ما به تیم‌مان امیدواریم، مقتدرانه به جام جهانی صعود کردیم، جوان‌های خوبی داریم و امیدواریم که از گروه‌مان صعود کنیم.

مهدوی‌کیا در واکنش به این سوال که فانتزی بازها دوست دارند ایران با تیم‌هایی مثل فرانسه، انگلیس، آلمان و اسپانیا هم‌گروه شود و به نظر او می‌توان مقابل این تیم‌ها نتیجه گرفت، تصریح کرد: فوتبال به خاطر این زیباست که قابل پیش‌بینی نیست. هیچکس نمی‌تواند فوتبال را پیش بینی کند و حتی بزرگترین تیم‌ها وقتی مقابل تیم‌های ضعیف‌تر قرار بگیرند قابل پیش‌بینی نیست چه اتفاقی رقم می‌خورد. یک روزهایی یک اتفاقاتی رخ می‌دهد که هیچکس نمی‌تواند پیش‌بینی کند. در جام جهانی قبلی ما مقابل آرژانتین بازی خوبی کردیم و در وقت‌های اضافه بازی را باختیم. با پرتغال و آلمان قبلا بازی کرده‌ایم و به همین دلیل قابل پیش‌بینی نیست چه اتفاقی رخ بدهد. اگر تیم‌های بزرگ هم در گروه ما باشند، قطعا از پیش باخته نیستیم.