کری خوانی بازیکن صنعت نفت برای استقلال

علی عبدا... زاده با گلی که برابر پرسپولیس به ثمر رساند، زمینه ساز رسیدن مسابقه به ضربات پنالتی شد تا با این پیروزی صنعت نفت با انگیزه‌ای چند برابری به فکر دو بازی پیش رویش مقابل استقلال باشد. از راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی تا مشکلات مالی باشگاه و رفتن و بازگشتن فراز کمالوند و حمایت بازیکنان از او، همه از مواردی است که این گفت و گو را رقم زد.

باخت به پرسپولیس در لیگ، باعث شد در جام حذفی خیلی قوی‌تر ظاهر شوید.

 بله، این باخت خیلی کمک‌مان کرد که بدانیم با چه تیمی طرف هستیم. آقای کمالوند آنقدر کاربلد هست که توانست بعد از بازی لیگ خیلی خوب این تیم را آنالیز کند تا بتوانیم در جام‌حذفی نتیجه مطلوب‌مان را کسب کنیم.

‌خودت هم که برای دومین بار به پرسپولیس گل زدی.

 به هر حال در لیگ ایران، همه بازیکنان ایرانی تلاش می‌کنند مقابل استقلال و پرسپولیس بازی کنند و گل بزنند تا دیده شوند. من توانستم فصل گذشته هم به پرسپولیس گل بزنم اما این فصل در آزادی به پرسپولیس گل زدم که این خیلی ارزشمند است و صنعت نفت آبادان توانست بعد از سال‌ها در آزادی، پرسپولیس را شکست دهد.

پاس خوب جاسم کرار در گلی که زدی خیلی موثر بود.

 بله، پاس کرار را نباید نادیده گرفت. پاسی که او برایم فرستاد نیاز به یک اشاره داشت تا وارد دروازه شود. از بخت من بود که توپ روی سرم افتاد و من هم آن اشاره را زدم و توپ گل شد.

برنامه‌تان همین بود که بازی را به وقت اضافه بکشید؟

 بله. هدف اصلی‌مان این بود چون می‌دانستیم که پرسپولیس به خاطر فشردگی بازی‌هایش وضعیت بدنی مناسبی ندارد و تصمیم داشتیم که بازی را به وقت اضافه بکشانیم تا بدن‌های‌شان تحلیل برود. ضمن اینکه در آزادی و مقابل هواداران، پرسپولیس در ضربات پنالتی کار به مراتب سخت‌تری داشت.

بعد از چند بازی سنگینی که در لیگ داشتید و دو مسابقه پی‌در‌پی مقابل پرسپولیس حالا دو بازی هم با استقلال در پیش دارید.

 حالا دیگر بحث ما بردن پرسپولیس و استقلال نیست. بحث ما کسب سهمیه آسیایی است. کار ما با بردن پرسپولیس تمام نشده. هر وقت جام را بالای سرمان بردیم، کاری کرده‌ایم. ما در جام حذفی بهترین تیم‌ها را حذف کرده‌ایم. سپاهان و پرسپولیس را حذف کرده‌ایم و حالا نوبت استقلال است.

برگزاری این دو بازی در آبادان به نفع‌تان است یا استرس بازیکنان را بیشتر می‌کند؟

 همه می‌دانند بازی مقابل صنعت نفت در آبادان دل و جرأت می‌خواهد. حتی خود ما هم که بازیکن صنعت نفت آبادان هستیم گاهی تحت تأثیر جو ورزشگاه و حضور هواداران قرار می‌گیریم، چه برسد به حریفان‌مان.

مشکلات مالی اما بدترین اتفاق این روزهای صنعت نفت است.

 این تیم در حال حاضر دارد نتیجه می‌گیرد و راهی نمانده که قهرمان جام حذفی شود. پس بهتر است هرکسی که می‌تواند برای این تیم و این شهر کاری کند، الان دست به کار شود چون ما هم غیر از فوتبال کار دیگری نداریم و به این پول نیاز داریم.

به خاطر همین می‌خواستید همراه با فراز کمالوند، از صنعت نفت بروید؟

 ببینید مسوولان قول‌هایی به ما داده بودند که عملی نشده بود. واقعیتی که همه باید بدانند این است که آقا فراز می‌تواند پول خودش را بگیرد و ما را مجبور به تمرین کند. همه این قهرها اما به خاطر این است که پول بازیکنان را بگیرد. به همین دلیل است که وقتی نباشد هیچ‌کس نه تمرین می‌کند و نه در مسابقه‌ای شرکت می‌کند.

 خیلی‌ها می‌گفتند همه اینها در حد حرف است و بازیکنان نمی‌توانند با توجه به قراردادهای‌شان تیم را ترک کنند.

 مطمئن باشید این کار را می‌کردیم و حتی حاضر بودیم جریمه‌اش را هم بپردازیم. من خودم 4 ماه است که آقا فراز را می‌شناسم اما اگر ببینم کسی دارد به خاطر من ضربه می‌خورد، هرگز تنهایش نمی‌گذارم. من که 4 ماه است اینطور به فراز کمالوند وابسته شده‌ام، به بازیکنانی که سال‌هاست با او همکاری می‌کنند، حق می‌دهم که حاضر نشوند بدون او بمانند.