به گزارش ایسنا جام جهاني باشگاهها براي بارسلونا يك جام و افتخار ديگر به دنبال داشت. شاگردان گوارديولا كه دو سال پيش با شكست استوديانتس به مقام قهرماني دست يافته بودند، اين بار سانتوس برزيل را با نتيجهي چهار بر صفر شكست داده و به عنوان قهرماني رسيدند. مسي (۱۶و۸۲)، ژاوي (۲۳) و فابرگاس (۴۵) براي بارسلونا در اين ديدار گلزني كردند تا جاي خالي داويد وياي مصدوم احساس نشود.

سانتوس تنها تا دقیقه‌ ۱۰ توانست توپ را در اختیار داشته باشد. بازیکنان بارسلونا پس از این دقیقه توپ و میدان را در اختیار گرفته بودند و برخلاف اظهارنظر نیمار که عنوان کرده بود اجازه‌ تیکی تاکا را به بازیکنان بارسلونا نخواهد داد، آنها به خوبی توانستند این کار را در زمین پیاده کنند.

در دقیقه ۱۶ مسی قفل بازی را باز کرد. ژاوی پاس گل داد و ستاره بارسلونا به راحتی موفق به گلزنی شد.

هفت دقیقه بعد گل دوم بارسلونا به ثمر رسید؛ ژاوی که پاس گل اول را داده بود، این بار خودش در نقش گلزن ظاهر شد و پاس آلوز را به گل تبدیل کرد.

در ادامه تلاش‌های نصفه و نیمه سانتوس برای جبران گل خورده ره به جایی نبرد و سسک فابرگاس در حالی که بازی سرعتش را از دست داده بود، در دقیقه‌ی ۴۴ گل سوم را وارد دروازه کرد و نیمه‌ نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

با آغاز نیمه‌ دوم، بارسلونا بیشتر بازی را اداره کرد، در این نیمه آلوز، اینیستا و مسی چندین بار در تله آفساید مدافعان سانتوس گرفتار شدند. ماسکرانو به جای پیکه وارد میدان شد. نخستین تعویضی گواردیولا بلافاصله پس از ورودش به بازی کارت زرد گرفت.

بارسلونا با وجود مالکیت ۷۳ درصدی چندان خطرناک نشان نمی‌داد و هر از چندگاهی حمله‌ای طراحی می‌کرد. در حالی که به نظر می‌رسید نیمار انگیزه‌های زیادی برای خودنمایی در این دیدار داشته باشد، بورگس که در دیدار قبل این تیم مقابل کاشیوا ریسولز گلزنی کرده بود، در این دیدار خطرناک‌تر از او نشان داد.

در دقیقه‌ ۷۹ دنی آلوز صاحب فرصت گلزنی شد، اما توپ را به تیرک دروازه کوبید. کاری که فابرگاس هم در نیمه نخست یک بار انجام داده بود، تا اختلاف بیش از این نشود. پدرو هم جانشین تیاگو شد.

لیونل مسی در دقیقه ۸۲ کار ناتمام آلوز را انجام داد و گل چهارم تیمش را به ثمر رساند.

بازی در پایان با نتیجه‌ چهار بر صفر به سود بارسلونا به پایان رسید. نتیجه‌ای که در دیدار رده‌بندی هم مقابل السد رقم خورده بود. گواردیولا که توانسته بود تیمش را در سوپرجام اسپانیا و اروپا به مقام قهرمانی برساند، یک جام دیگر به ویترین افتخاراتش اضافه کرد. گواردیولا در طی سه فصل حضورش در بارسلونا ۱۲ جام از ۱۵ جام ممکن را به دست آورده بود و با قهرمانی در این رقابت‌ها رکوردش را به سیزده جام افزایش داد.

سال گذشته هم اینتر، قهرمان اروپا با پیروزی مقابل مازمبه، قهرمان آفریقا به مقام قهرمانی رسیده بود.

السد قطر سوم شد

تیم فوتبال السد با برتری مقابل کاشیوا ریسولز به مقام سومی جام جهانی باشگاه‌ها دست یافت.

نماینده قطر که به عنوان قهرمان آسیا در جام جهانی باشگاه‌ها شرکت کرده‌ بود، در دیدار رده بندی پس از تساوی بدون گل مقابل نماینده ژاپن در ضربات پنالتی پنج بر سه به برتری رسید و عنوان سومی را از آن خود کرد.

السد قطر در حالی به عنوان سومی جهان دست پیدا کرد، که در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا در هر دو دیدار رفت و برگشت بازی را به سپاهان باخته بود، اما اشتباه عجیب و غریب نماینده ایران و استفاده کردن از بازیکن محروم باعثحذف سپاهان شد.

السد قطر در مرحله يك چهارم نهايي اين رقابتها كه در ژاپن برگزار شد، قهرمان آفريقا را شكست داده بود.