مسی شماره یک از هر جهت!

بازی فوق‌العاده او در روز یک‌شنبه و در شهر سویا، مقابل رئال بتیس، آخرین نمایش خیره‌کننده او بود. ستاره آرژانتینی در آن بازی دو گل زد و یک پاس گل به لوئیس سوارس داد و عملکردش تا آن حد چشم نواز بود که اکثر رسانه‌های ورزشی به تمجید از او پرداختند. بهترین بازیکن دنیا، گویا از رشد و پیشرفت دست نمی‌کشد و بعد از پشت‌سرگذاشتن نیم فصلی رؤیایی در نیم‌فصل اول رقابت‌های لالیگا، حالا به دنبال ادامه این روزهای خوب است. در نیم‌فصل اول رقابت‌های این فصل لالیگا، مسی در تک‌تک رده‌بندی‌های فردی لیگ در صدر قرار داشت.

با برگزاری هفته بیستم رقابت‌های این فصل لالیگا، مسی برترین گلزن لیگ است، برترین پاسور گل لالیگا نیز هست، بیشترین شوت‌ها را در مقایسه با سایر بازیکنان زده، بیشترین شوت در چهارچوب را داشته و بازیکنی است که بیشترین دریبل‌ها را زده. درعین حال بیشترین توپ‌ها را به تیرک کوبیده و از نظر آمار حرکات تهاجمی، هیچ بازیکنی آماری بهتر از او ثبت نکرده است.

ستاره آرژانتینی بارسا با زدن 19 گل در 20 بازی صدرنشین جدول گلزنان لالیگاست و این هفته با درخشش در بازی با بتیس، از پیونه سیستو، رقیبش از سلتیک در جدول برترین پاسورهای گل لالیگا نیز پیشی گرفت.

مسی در ورزشگاه بنیتو ویامارین، دهمین پاس گل فصلش را به سوارس داد. از نظر تعداد دریبل‌های موفق در طول فصل هم مسی اول است. او 116 بار دریبل موفق داشته که دو برابر نفر دوم لیست، یعنی جاناتان ویرای لاس‌پالماس با 59 دریبل موفق است. در بازی با بتیس 12 تا از 13 دریبل مسی موفق بود و این تعداد، از کل دریبل‌های موفق رونالدو در این فصل لالیگا (11 دریبل) بیشتر است.

مسی در عین حال بازیکنی است که بیشترین شوتها را زده (122 شوت) و کسی است که بیشترین شوت در چهارچوب را داشته (51شوت). مقایسه آمار او در این فصل با رونالدو نیز حسابی قابل تأمل است. ستاره پرتغالی دومین بازیکن لالیگا با بیشترین شوت است که 101 شوت زده ولی تنها 6 گل در 20 هفته ابتدایی لالیگا زده که فاصله زیادی تا 19 گل مسی دارد

البته مسی در بدشانسی‌ها هم درصدر است. هیچ بازیکن لالیگا به اندازه او شوت‌هایش به تیرک برخورد نکرده و این اتفاقی است که در این فصل 12 بار برای مسی رخ داده که در نوع خود رکوردی تا پایان هفته بیستم رقابت‌ها به حساب می‌آید.

با روی کارآمدن والورده در بارسا، مسی دیگر در جناح راست بازی نمی‌کند و در پست بازیکن 9 کاذب به میدان می‌رود.

لوئیس سوارس دیگر بازیکنی است که نامش در رده‌های بالایی جداول مختلف دیده می‌شود. لوئیس سوارس و مسی روی هم رفته 34 گل زده‌اند و این درحالی است که تنها 3 تیم درلالیگا، بیشتر از این دو بازیکن گلزنی کرده‌اند: والنسیا 41 گل، مادرید 39 گل و سلتا 35 گل. دو مهاجم بارسا روی هم رفته در این فصل لالیگا 5 گل بیشتر از اتلتیکومادرید 29 گله زده‌اند و آمار و ارقام‌شان خیره‌کننده است و باید ببینیم که آیا در نیم‌فصل دوم هم اوضاع به همین خوبی برایشان پیش خواهد رفت یا خیر.