خداداد عزیزی: پرسپولیس می تواند مانند سال گذشته قهرمان لیگ شود

خداد عزیزی درباره صحبت های مهدی طارمی علیه مدیران باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: من نمی‌دانم مهدی طارمی چه صحبت‌هایی کرده و درباره آن شب چه گفتگویی انجام داده است. مذاکرات طارمی با هدایتی هیچ ارتباطی به من ندارد. البته بیشتر این مکاتبات راجع به ماندن مهدی طارمی در پرسپولیس بود و هدایتی از من فقط خواست که با مهدی طارمی گفتگو کنم و فکر می کنم به توافق نرسیدند که بعد از آن اتفاقات طارمی راهی  ترکیه شد. من به هدایتی گفتم مهدی طارمی به ترکیه می‌رود که پول بگیرد که طارمی هم گفت همین‌طور است. باز هم تاکید می کنم فقط به عنوان یک دوست در این جلسه حضور یافتم تا کمک کنم و مسئله دیگری نیست.

حاشیه های فوتبال ما بیشتر از خود فوتبال است

او ادامه داد: متاسفانه حاشیه های فوتبال ما بیشتر از خود فوتبال است و طبیعی است که چنین اتفاقاتی در فوتبال ما رخ دهد. فوتبال ما حساب کتاب آنچنانی ندارد که بخواهم راجع به آن صحبت کنم.

او در پاسخ به این سوال که برخی افراد در نظر دارند اطلاعات را در اختیار مسئولان فیفا قرار دهند گفت: به نظرم این موضوع چندان نمی تواند جالب توجه باشد و نظر خاصی در این رابطه ندارم.

به طور حتم زور مسئولان عربستانی در کنفدراسیون فوتبال آسیا بسیار بیشتر از ما است

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره بازی نمایندگان ایران با عربستان در بازی های امسال لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالث گفت: به طور حتم زور مسئولان عربستانی در کنفدراسیون فوتبال آسیا بسیار بیشتر از ما است که آنها را متقاعد کردند تا بازی نمایندگان آنها با تیم های ما در کشور ثالث برگزار شود. من در این باره تصمیم گیرنده نیستم و بهتر است در این باره از مسئولان فدراسیون فوتبال جویا شوید تا بهتر شما را در جریان این مسائل قرار دهند.

امیدوارم کریمی بتواند در مربیگری هم مانند دوران بازیگری اش موفق شود

عزیزی درباره حضور مربیان جوان در فوتبال کشورمان گفت:امیدوارم علی کریمی در تیم سپید رود رشت موفق شود چون او یکی از اسطوره های فوتبال ما است و امیدوارم بتواند در مربیگری هم مانند دوران بازیگریش موفق شود. در ضمن شناخت چندانی از ساغلام مربی جدید تراکتورسازی ندارم اما با توجه به طرفداران پرشوری که تیم تراکتورسازی دارد آرزوی قلبی من آن است که او بتواند تراکتور را از این شرایط سخت نجات دهد و دوباره آنها را به روزهای خوب بازگرداند.

مسئولان باید خواسته های کی روش را فراهم کنند تا در جام جهانی به نتایج خوبی برسیم

او درباره بازی های تدارکاتی تیم ملی در آستانه جام جهانی 2018 گفت: ما جز با روسیه آن چنان که باید نتوانستیم بازی های تدارکاتی خوبی را برگزار کنیم و امیدوارم در 5 ماه باقیمانده تا شروع جام جهانی 2018 روسیه بتوانیم چند دیدار تدارکاتی مناسب را انجام دهیم چون همانطور که می دانید بازی های دوستانه می تواند به آماده سازی تیم ملی برای حضوری موفق در روسیه کمک کند. امیدوارم مسئولان بتوانند خواسته های کی روش را فراهم کنند تا در جام جهانی به نتایج خوبی برسیم.

پرسپولیس می تواند مانند سال گذشته قهرمان لیگ شود

عزیزی درباره نتایج امسال پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر هم گفت: پرسپولیس واقعا بازی های خوبی را در لیگ برتر به نمایش می گذارد و امیدوارم بتواند همانند سال گذشته قهرمان شود.البته پرسپولیس با شرایطی که در لیگ ایجاد کرده جذابیت را از فوتبال گرفته است. وینفرد شفر هم از زمانی که به استقلال آمده توانسته با این تیم نتایج خوبی را بدست بیاورد و هم وضعیت این تیم را از شرایط بحرانی که در اول فصل دچار شده بود نجات دهد.در مجموع شرایط این تیم رضایت بخش است. ولی با این اوصاف بعید است که با توجه به اختلاف امتیازی ایجاد شده در جدول رده بندی بتوانند به پرسپولیس برسند.

قلعه نویی می تواند با ذوب آهن به نتایج بهتری دست یابد

پیشکسوت فوتبال درباره نتایج امیر قلعه نویی با ذوب آهن بیان کرد:او یک مربی با تجربه است و اول فصل گفتم ذوب آهن می تواند با حضور قلعه نویی جایگاه خود را در جدول رده بندی بهتر کند چرا که هم این تیم از سازماندهی خوب و مناسبی برخوردار است و هم مدیریت قوی دارد و در ضمن از امکانات بالایی هم برخوردار است و قلعه نویی جزو مربی هایی است که در فوتبال ما از کارنامه خوبی برخوردار است و من معتقدم این زیاد غیر طبیعی نبود چرا که من مطمئن بودم که او با تیم ذوب آهن نتایجش بهتر خواهد شد و اکنون هم جایگاهش نسبت به گذشته بهتر است و شک ندارم که در آینده هم شرایطش آیده آل تر خواهد شد.

موافق حضور بازیکنان ایرانی در لیگ های عربی نیستم

عزیزی درباره حضور بازیکنان ایرانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس هم پاسخ داد: من چندان موافق حضور بازیکنان ایرانی در لیگ های عربی نیستم خصوصا با رفتن مهدی طارمی به الغرافه موافق نبودم چرا که اگر طارمی قرار بود ادامه فوتبالش را در قطر دنبال کند شاید همین پرسپولیس می توانست برایش مناسب تر باشد. من فکر می کنم در قطر اتفاق خاصی رخ نمی دهد زیرا فوتبال این کشور یک فوتبالی است که بیشتر بازیکنان پا به سن گذاشته ترجیح می دهند سال های آخر فوتبالشان را در آنجا پیگیری کنند و واقعا مهدی حیف بود که به آنجا برود.  اینکه او انتخابش کرده است. بازیکنانی مانند طارمی که جزو بازیکنان خوب فوتبال ما هستند و از سن سالی کمی هم برخوردارند خوب نیست راهی کشورهایی مانند قطر و امارات شوند و به نظرم بروند اروپا بیشتر برایشان بهتر است.

به نظرم ماندن در ایران بهتر از رفتن به لیگ های درجه چندم اروپاست

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد حضور رضایی و انصاری فرد و برخی بازیکنان دیگر در لیگ های درجه چندم اروپا اظهار داشت: من فکر می کنم بلژیک، روسیه و ترکیه چندان نمی توانند به کار فوتبالیست های ما بیایند. نظر شخصی من اینست که ماندن در ایران بهتر از رفتن به بلژیک است، با وجود اینکه آنجا هم لیگ دارد ولی جزو لیگ های درجه یک اروپا به حساب نمی آید. حتی لیگ هلند هم جزو لیگ های درجه دوم اروپا است البته با این وجود آنجا چند تیم خوب و با کلاس مانند آژاکس، آلکمار و آیندهوون دارد و امیدوارم بازیکنان ما حتی اگر هم علاقه ای به ادامه حضور در فوتبال ایران ندارند  بتوانند راهی لیگ هایی همچون اسپانیا، ایتالیا ، آلمان و انگلیس شوند، چرا که بازی در این لیگ ها خیلی بهتر از بازی کردن در لیگ هایی چون بلژیک و هلند است.در هر صورت لیگ های کوچک اروپایی نمی تواند سکوی پرتابی برای حضور بازیکنان لژیونرمان در تیم های مطرح اروپایی باشد.

نتایج دایی  با وجود بازیکنان کم تجربه در سایپا خوب بوده است

عزیزی درباره نتایج علی دایی در سایپا و همچنین اعتراضات فراوان او به داوری های ضعیف علیه تیمش گفت: با توجه به اینکه بیشتر بازیکنان سایپا جوان و کم تجربه هستند اما علی دایی توانسته نتایج خوبی را با این تیم کسب کند .در ضمن باید عنوان کنم اشتباهات داوری همواره در فوتبال ما از گذشته تا به حال وجود داشته ولی خوشبختانه امسال داوران نسبت به قبل عملکردشان بهتر شده است.

نبود طارمی موجب می شود تا شاگردان برانکو  با مشکل مواجه شوند

او درباره حضور نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا و هزینه های زیادی که تیم های حاشیه  خلیج فارس برای جذب بازیکنان می  پردازند اظهار داشت: طبیعی است که تیم هایی مانند عربستان، قطر و امارات بخاطر پول بیشتری که دارند هزینه های زیادی برای جذب بازیکنان می کنند و این چندان غیر طبیعی نیست. با این وجود و هزینه های کم باشگاه های ما در این مسابقات معتبر تیم های ما در لیگ قهرمانان آسیا تاکنون نتایج خوبی کسب کرده اند. به طور مثال تیمی مانند پرسپولیس سال گذشته تا آستانه حضور در فینال این مسابقات هم پیش رفت اما متاسفانه در برابر الهلال نتوانست خوب نتیجه بگیرد. ولی امیدوارم شرایط امسال بهتر از گذشته شود.همچنین نبود مهدی طارمی موجب می شود تا شاگردان برانکو در ادامه مسابقاتشان نبود او را به شدت احساس کنند چرا که او جزو بازیکنان تاثیر گذار این باشگاه به حساب می آمد و بعید می دانم که گادوین منشا بتواند جای طارمی را در رقابت های امسال لیگ قهرمانان آسیا پر کند.