مهمترین مسابقات لیگ‌های اروپایی

در ادامه رقابت های لیگ های معتبر اروپایی جمعه شب چند مسابقه برگزار می شود که این دیدارها را بررسی می کنیم.

جام حذفی انگلیس

چلسی - هال سیتی

از دور پنجم رقابت های FA Cup انگلیس از ساعت 23 و 30 دقیقه تیم چلسی در ورزشگاه استمفوربریج میزبان هال سیتی دسته دومی خواهد بود.

این دو تیم آخرین بار در جام حذفی 19 سال پیش ( سوم دسامبر 1999) به مصاف یکدیگر رفتند که آبی های لندن موفق شدند با نتیجه شش بر یک حریف را در هم بکوبند. دیداری که تنها مسابقه ای بود که چلسی در جام حذفی شش گل به ثمر می رساند. آبی ها تاکنون در خانه مقابل هال سیتی شکست نخوردند. هفده پیروزی و پنج تساوی حاصل عملکرد خانگی آنها مقابل هال سیتی است.

چلسی در مسابقات جام حذفی انگلیس طی 10 سال اخیر، در 9 سال از دور پنجم این رقابت ها بالاتر رفته است و تنها در سال 2014 نتوانستند از این مرحله بالاتر بیایند و مغلوب منچسترسیتی شدند. اما در طرف مقابل ببرها فقط سه مسابقه از 19 مسابقه قبلی خود در جام حذفی را که مقابل تیمی از لیگ برتر برگزار کردند پیروز شدند اگرچه آنها آخرین بازی خود را مقابل یک تیم لیگ برتر که چند ماه قبل مقابل سوانزی برگزار کردند، بردند. همچنین آبی ها در 44 مسابقه قبلی خود در جام حذفی که در ورزشگاه استمفوربریج برگزار کردند موفق به گلزنی شدند(127 گل). آخرین بار در سال 1999 آنها نتوانستند این کار را انجام دهند.

ترکیب احتمالی چلسی برای این مسابقه :

کابایرو ، لوئیز ، آمپادو ، کیهیل ، موزس ، درینک واتر ، بارکلی ، امرسون ، ویلیان ، موراتا و هازارد

  لسترسیتی - شفیلدیونایتد

در دیگر مسابقه دور پنج جام حذفی انگلیس که جمعه شب برگزار می شود، تیم لسترسیتی از ساعت 23 و 15 دقیقه در ورزشگاه کینگ پاور میزبان شفیلدیونایتد خواهد بود.

این دو تیم در چهار مصاف آخری که در جام حذفی به یکدیگر برخورد کردند، در بازی نخست نتوانستند پیروز شوند و کار به بازی تکراری کشیده شده است و باید دید این بار روباه ها می توانند حریف دسته دویی خود را با تک بازی شکست دهند و یا باز هم کار به دیدار تکراری کشیده می شود و یا شاید هم مقابل این تیم شکست بخوردند و از دور رقابت ها کنار روند.

 لوشامپیونه فرانسه

موناکو - دیژون

در نخستین مسابقه از هفته بیست و ششم لیگ فرانسه ملقب به لوشامپیونه ، تیم موناکو از ساعت 23 و 15 دقیقه جمعه شب در ورزشگاه لویی دوم میزبان دیژون خواهد بود.

موناکو در حال حاضر در رتبه دوم جدول قرار دارد و با توجه به اختلاف 12 امتیازی اش با پاری سن ژرمن صدرنشین، امید چندانی به قهرمانی در این رقابت ها ندارد. تلاش شاگردان ژاردیم این است که بتوانند همین رتبه دوم را حفظ کنند و در پایان فصل به صورت مستقیم سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورند. دیژون نیز در رتبه دوازدهم قرار دارد و نه خطر سقوط را خیلی احساس می کند و نه امید زیادی به کسب سهمیه اروپایی دارد.

 لالیگای اسپانیا

خیرونا - لگانس

نخستین مسابقه هفته بیست و چهارم لالیگای اسپانیا را نیز تیم های خیرونا و لگانس امشب از ساعت 23 و 30 دقیقه برگزار می کنند. این دو تیم تاکنون پنج بار مقابل هم قرار گرفتند که خیرونا هرگز مقابل حریف شکست نخورده است. خیرونا سه مسابقه آخرش را که در خانه برگزار کرده پیروز شده و در طرف مقابل لگانس هشت دیدار خارج خانه آخرش را نبرده است.  خیرونا در جدول دهم و لگانس دوازدهم است.

 بوندس لیگای آلمان

هرتابرلین - ماینز

هفته بیست و سوم بوندس لیگای آلمان نیز امشب با دیدار هرتابرلین و ماینز آغاز می شود. این دیدار ساعت 23 در برلین برگزار می شود. تیم ماینز که در رتبه شانزدهم قرار دارد، به سختی برای فرار از سقوط مبارزه می کند در حالی که پایتخت نشینیان یازدهم جدولی به دنبال کسب سهمیه لیگ اروپا هستند.