مگر وظیفه من است جاسوس تیم را شناسایی کنم؟

این مصاحبه را بخوانید تا دلیل عصبانیت کیانی را متوجه شوید.

*چه بلایی سر تراکتور آمد که هر دو بازی آسیایی را باخت؟

بالاخره کم‌تجربگی ما، کار دست‌مان داد. توپ‌های‌مان وارد گل نشد و با کمترین موقعیت‌های حریف، گل خوردیم. این موضوع خیلی ناراحت‌کننده است که نمی‌توانیم گل بزنیم ولی مثل آب خوردن گل می‌خوریم. واقعاً نمی‌دانم باید چه کار کنیم.

*کلاً از مدل بازی تراکتور رضایت داری؟

وقتی می‌بازیم و این همه گل می‌خوریم، نمی‌شود رضایت داشت. بیشترین موقعیت‌ها را در آسیا داشتیم اما هنوز حتی گل هم نزده‌ایم و هیچ امتیازی نداریم. واقعاً این شرایط ناراحت‌کننده است. از کم‌تجربگی بچه‌ها بدجوری ضربه می‌خوریم. در آسیا، بازی در زمین حریف وقتی این‌طور بازی کنی و 6، 7 موقعیت بسازی اما گل نزنی، معلوم است که گل می‌خوری.

*دروازه‌بان الغرافه هم خیلی خوب کار می‌کرد‌؛ انگار لئو یاشین شده بود!

خودمان او را لئو یاشین کردیم. هر شوتی زدیم، توپ را کوبیدیم به دست این دروازه‌بان. نه زاویه‌ای به توپ‌ها دادیم، نه به سمت بالا یا پایین دروازه زدیم. همان جایی شوت می‌زدیم که دروازه‌بان ایستاده بود. البته گلر حریف هم انگیزه پیدا کرده بود و دیگر هرچه زدیم، گرفت. آنها حرفه‌ای هستند و فوتبال را با تجربه و سربالا بازی می‌کنند. دقت می‌کردیم، بازی را 4 بر 3 می‌بردیم.

*تراکتور یکی از بهترین تیم‌های شوتزن در هفته دوم بود و خودت با 167 پاس، بهترین بازیکن ایرانی از این لحاظ در هفته دوم بودی اما چرا اینها هیچ تأثیری در نتیجه‌‌گیری تیمت نداشت؟

واقعاً دلیلش برای خودم هم پوشیده است. ما تمام زورمان را می‌زنیم که در خدمت تیم باشیم. برای من این آمارها نان و آب نمی‌شود. وقتی زحمت بکشیم اما نتیجه نگیریم، ناراحت می‌شویم. آسیا جای اشتباه‌های بچگانه نیست. وقتی مثل بچه‌ها، اشتباه می‌کنیم، باید هم امروز زانوی غم بغل بگیریم. البته هنوز 4 بازی دیگر باقی‌مانده که ان‌شا‌ءا... بهتر از این می‌شویم و کاری می‌کنیم که شانس صعود داشته باشیم اما به شرط آنکه با قدرت بیشتری هم بازی کنیم.

*بدترین بازیکن‌تان، شیمه گرکوف بود چون یک گل به خودی زد، یک پاس گل هم به مهدی طارمی داد. چرا اصلاً در ترکیب اصلی قرار گرفت؟

بازیکن خوبی است اما تجربه زیادی نداشت. شرایط بازی برای ما خوب نبود. در ضمن تشخیص سرمربی است. بالاخره همه بازیکنان دنیا اشتباه می‌کنند و ما امروز باید از یکدیگر حمایت کنیم. امروز اگر من حرفی بزنم که شیمه یا بازیکن دیگری خراب شود، چه کسی سود می‌برد؟ قطعاً تراکتور از این حرف‌ها متضرر می‌شود.

*چرا در رختکن با ارتورول سائلام دعوا کردی؟

نمی‌دانم کدام بی‌شرفی(!) این خبرها را از رختکن ما خارج می‌کند. متأسفانه ما در داخل رختکن‌مان جاسوس داریم. این مسائل به تربیت خانوادگی برمی‌گردد و من نمی‌توانم آن را اصلاح کنم. سائلام یک مربی حرفه‌ای است و آن‌قدر تجربه دارد که بداند در رختکن چطور رفتار کند. من هم با این همه مربی کار کرده‌ام، قسم‌‌تان می‌دهم از تک‌تک‌شان بپرسید چه زمانی شده که جواب‌شان را بدهم؟ من هوادار و بازیکن تراکتور هستم و نمی‌توانم تیمم را خراب کنم. چرا فکر می‌کنید سائلام اجازه می‌دهد یک بازیکن در کارش دخالت کند یا سرش داد بزند؟ اصلاً چرا من که کاپیتان تیم هستم این کار را انجام بدهم؟

*پس موضوع چه بود؟

بعد از بازی، سائلام با بازیکنان صحبت کرد و سپس گفت کاپیتان هم اگر حرفی دارد، بزند. من هم گفتم همه‌مان بد بازی کردیم و گل‌های بدی خوردیم. بله، من خیلی ناراحت بودم و کاری به سائلام نداشتم. من حرف‌هایی زدم تا بازیکنان به خودشان بیایند، چرا باید به سرمربی تیم‌مان حمله کنم؟ مگر او مقصر بود که ما این همه موقعیت ساختیم اما گل نزدیم؟ مگر او مقصر بود که مثل آب خوردن گل خوردیم؟ یک‌سری بی‌معرفت در تیم ما هستند که متأسفانه از جو خوب و دوستانه در رختکن سوءاستفاده می‌کنند و خبرها را طور دیگری از رختکن بیرون می‌برند.

*چرا تا به حال این بازیکنان را شناسایی نکرده‌اید تا مشخص شود جاسوس تراکتور چه کسانی هستند؟

اولاً این کار وظیفه من نیست؛ در ثانی، به بازیکنی که در یک تیم باشخصیت مثل تراکتور بازی می‌کند، چه باید گفت؟ بازیکنی که خانواده داشته باشد، می‌داند اسرار خانواده‌‌اش را نباید بیرون ببرد. اصلاً شما فکر کن جاسوس را پیدا کردیم، چه کاری با او کنیم؟ خدا شاهد است که من به سائلام حرفی نزدم و وظیفه داشتم به عنوان کاپیتان، با تحکم با بازیکنان صحبت کنم تا آنها به خودشان بیایند. خیلی بد است که دو بازی انجام دادیم، هر دو را باختیم و هیچ گلی نزدیم. دفعه قبلی هم همین جاسوس‌ها، باعث محرومیت من شدند. خدا شاهد است هیچ وقت در کار سرمربی تیم‌مان دخالت نمی‌کنم و همیشه و در سخت‌ترین روزها هم از همه مربیان دفاع کردم. حالا سائلام که جای خود دارد چون بی‌نهایت حرفه‌ای است.

*از این به بعد چه می‌شود؟

ان‌شا‌ءا... ما در لیگ، دو برد به دست می‌آوریم و با روحیه خوب به آسیا برمی‌گردیم تا دو بازی دیگر تا قبل از عید را ببریم و شرایط‌مان را تغییر بدهیم. مطمئن باشید روزگار همیشه این‌طور نمی‌ماند. در مورد جاسوسان تیم هم باید بگویم خیلی آدم‌های بی‌معرفتی هستند، امیدوارم خداوند جواب رفتارشان را بدهد.