انگیزه ای که شفر به یک بازیکن استقلال داد

کارلوس کی‌روش که عملکرد روزبه چشمی را در دفاع میانی استقلال دیده بود، برای بازی با کره‌جنوبی و سوریه در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه او را دعوت کرد.

چشمی به دفاع وسط رفت  و برای تیم ملی هم بازی کرد و نمایش خوبی هم به جای گذاشت. پس از رهایی از بند مصدومیت چشمی بار دیگر به هافبک دفاعی برگشت اما با آسیب‌دیدگی مجدد پژمان دوباره روزبه دفاع وسط شد.

شنیدیم وینفرد شفر به قدری از عملکرد چشمی در دفاع میانی مقابل الهلال عربستان راضی بود که پس از پایان مسابقه به او گفت: «با این آمادگی مطمئن هستم دفاع وسط فیکس ایران در جام جهانی 2018 روسیه خواهی شد.»

این حرف اگر هم برای روحیه دادن و انرژی بخشیدن به روزبه چشمی باشد، باز حرف گزافی نیست. در حال حاضر تنها دفاع وسط سرحال و مطمئن کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران مرتضی‌ پورعلی‌گنجی است. پژمان منتظری که مصدوم بوده و اغلب فصل را بیرون نشسته است. محمد انصاری در بازی مقابل سوریه در تهران آن‌قدر ضعیف بود که ابتدای نیمه دوم تعویض شد!

عزت‌ا.. پورقاز و محمدحسین کنعانی‌زادگان که توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت می‌شوند، در حد و اندازه‌های فیکس بازی کردن در تیم ملی نیستند. می‌ماند سیدجلال حسینی که فصل خوبی را منهای بازی با السد قطر پشت سر گذاشته و باید دید تا خردادماه سال 1397 چه شرایطی دارد. بنابراین فیکس بازی کردن روزبه چشمی خیلی هم رؤیایی و غیرمحتمل به نظر نمی‌رسد. کافی است این بازیکن آمادگی فعلی خود را تا شروع جام جهانی 2018 روسیه حفظ کند. باور کنید!