شفر را برای فصل بعد حفظ می کنیم

تیم فوتبال استقلال تهران در حساس ترین بازی نیم فصل دوم موفق شد رقیب سنتی‌اش پرسپولیس را با یک گل از پیش رو بردارد تا مهم ترین بازی نیم فصل به سود آبی پوشان به اتمام برسد. شاگردان شفر این بازی را بردند و راهی امارات شدند تا در بازی مهم دیگری اینبار در لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم پر قدرت العین قرار گیرند. تیمی که خاطرات خوشی از بازی با آن ندارند.

جواد قراب عضو هیات مدیره باشگاه استقلال آخرین وضعیت تیم استقلال را تشریح کرد.

استفاده شفر از اشتباهات برانکو

برای خود من بعنوان یک پیشکسوت این سئوال مطرح است که چرا برانکو از منشا و محرمی در ترکیب اولیه تیمش استفاده نکرد؟ یا چرا در ۲۰ دقیقه آخر کامیابی‌نیا را تعویض کرد؟ قطعا اگر منشا و محرمی از ابتدا در ترکیب پرسپولیس بودند به سود این تیم بود. این نظر شخصی من است و می‌گویم برانکو اشتباه کرد و شفر هم به بهترین شکل از اشتباهات برانکو استفاده برد.

بازی در کنترل استقلال بود

شاید مردم فکر کنند استقلال در نیمه دوم عقب نشست و پرسپولیس میدان‌داری کرد. اما من این توضیح را می‌دهم که این سیاست شفر بود که توپ را به حریف بدهد و فضا را بگیرد. در واقع شفر برای این بازی یک سناریو داشت و آنچه که در نیمه دوم دیده شد در واقع «پلن B» بود که شفر برای دقایقی که از حریف پیش افتاده طراحی کرده بود. اگر تیم ما با این سیاست در نیمه دوم بازی نمی‌کرد شاید نتیجه غیر از اینی می‌شد که الان شده است. ما با این تاکتیک می‌توانستیم گل‌های بعدی را هم بزنیم. همانطور که دیدید در اوقات تلف شده یک موقعیت خیلی خوب هم نصیب جابر انصاری شد.

پنالتی برای پرسپولیس؟!

نمی‌دانم چرا پرسپولیسی‌ها بعد از بازی گفتند داور برای ما پنالتی نگرفت. چه زمانی برای پرسپولیس پنالتی اتفاق افتاد و داور نگرفت که ما متوجه نشدیم؟ شاید هم آنها انتظار داشتند در صحنه‌ای که سید جلال و بیرانوند در محوطه جریمه استقلال در دقیقه ۹۵ با هم برخورد کردند داور اعلام خطای پنالتی می‌کرد. بهرحال ما که هیچ پنالتی ندیدیم.

بیش از حد اخطار گرفتیم

تنها نقطه تاریک این بازی برای ما اخطارهای زیادی بود که گرفتیم. من به همه تصمیمات علیرضا فغانی داور دربی احترام می‌گذارم اما واقعا خودم انتظار نداشتم که در این بازی این تعداد از بازیکنان ما اخطار بگیرند. تعداد اخطارهای ما از سطح توقع ما و استانداردهای معمول بالاتر بود.

تجلیل از فرزند پورحیدری اقدام خوبی بود

ما سالهای زیادی از فضای مدیریت و امور اجرایی استقلال دور بودیم و حالا که آمدیم و در این باشگاه بزرگ مسئولیت گرفته‌ایم، سعی می‌کنیم خلاء‌هایی که در سال‌های گذشته به نظر مان می‌رسید را پر کنیم. از جمله آنها تکریم پیشکسوتان بود. در همین راستا ما در جریان همه بازی‌های استقلال از برخی از پیشکسوتان این باشگاه تجلیل و قدردانی می‌کنیم. برای این بازی بزرگ هم علی پورحیدری را به نیابت از منصور پورحیدری دعوت کردیم تا مورد تجلیل و قدردانی قرار دهیم. در همین راستا ما برای همه بازی های خارج از خانه چه در شهرستان‌ها و چه برای خارج از کشور یکی دو پیشکسوت را بعنوان میهمان همراه با تیم اعزام می‌کنیم.

هواداران استقلال سنگ تمام گذاشتند

در دربی ۸۶ هواداران استقلال هم برای تیم خودشان سنگ تمام گذاشتند. این یکی از معدود دربی‌هایی بود که اگر نگوییم تعداد هواداران استقلال در ورزشگاه بیشتر از هواداران پرسپولیس بود، باید گفت تعداد هواداران دو تیم مساوی بود. این نشان می‌دهد که هواداران ما از شراریط تیم شان رضایت دارند و برای همین حمایت شان را به بهترین شکل ممکن ابراز می‌دارند.

شفر فشردگی بازی ها را مدیریت کرد

یکی از مهمترین عوامل بازدارنده برای استقلال فشردگی بازی‌ها است. ما لیگ برتر و جام باشگاه های آسیا را پیش رو داریم و بازی‌های دشوار و سنگین این مسابقات را به موازات انجام می‌دهیم. شفر با یک برنامه ریزی منطقی توانسته به خوبی این فشردگی‌ها را مدیریت نماید. مثلا شما دیدید که تیم ما مقابل فولاد با ترکیبی دگرگون شده به میدان رفت تا یکسری بازیکنان برای دربی حفظ شوند. با این که تعدادی از بازیکنان اصلی را مقابل فولاد در اختیار نداشتیم اما باز هم بهترین بازی را انجام دادیم و بهترین نتیجه را گرفتیم.

شفر را حتما برای فصل بعد حفظ می کنیم

شفر کارش را صادقانه با استقلال آغاز کرد و به شدت به دل هواداران نشست. تیم با شفر خوب بازی می‌کند و خوب نتیجه می‌گیرد. چه کسی می‌تواند منکر این قضیه شود که استقلال در حال حاضر بهترین تیم ایران است. ما در لیگ برتر و در آسیا بهترین بازی‌ها را انجام می‌دهیم و یکی بعد از دیگری حریفان را از پیش رو بر می‌داریم.  قطعا تمدید قرارداد با شفر در اولویت قرار دارد و ما بستر را برای ادامه همکاری با او آماده می‌کنیم. شفر هم خودش بی تمایل نیست تا با استقلال ادامه دهد. او فضا را برای ادامه همکاری‌اش با این تیم خوب می‌داند و نگرانی بابت تمدید قرارداد نیست. 

به شایعات بی اساس توجه نداریم

متاسفانه برخی‌ها شایعه سازی می‌کنند و از پیشنهادات فلان تیم خارجی به شفر خبر می‌دهند. ما می‌دانیم که این اخبار نادرست را برای بر هم زدن تمرکز شفر و استقلال نشر می‌دهند. اما شفر حرفه‌ای تر از آن است که تمرکزش به خاطر این صحبت‌ها به هم بریزد.

همه نگران پادوانی هستیم

فعلا در باشگاه استقلال همه نگران پادوانی هستند و وضعیت این بازیکن برای همه ما مهم است. پادوانی بازیکن بسیار با اخلاقی است و همه بازیکنان باشگاه دوستش دارند. امیدواریم هرچه سریعتر این پسر خوب و با اخلاق به جمع ما بازگردد.

صحبت تغییر مدیر عامل کذب است

متاسفانه برخی‌ها دست به شیطنت زده و شایعه تغییر مدیرعامل در پایان فصل را مطرح می‌کنند. من بعنوان  عضو هیات مدیره باشگاه این خبر را صریحا تکذیب می‌کنم. افتخاری عملکرد خوبی در استقلال داشته است. از نظر مالی شرایط باشگاه خوب بوده  بدهی به جا نماینده. از نظر نقل و انتقالات هم عملکرد خوبی داشته است و شرایط تیم هم که می‌بینید خوب است. ما به فینال جام حذفی رسیدیم، در لیگ شرایط خوبی داریم و در آسیا هم فعلا بهترین تیم ایرانی هستیم. پس این اخبار از پایه و اساس کذب است.

اینفانتینو و فان باستن مجذوب دربی تهران شدند

شاید کیفیت فنی دربی آنطور که باید بالا نبود، اما شرایط دربی آنقدر خوب بود و این دربی آنقدر جذابیت داشت که حتی اینفانتینو و فان باستن هم مجذوب دربی تهران شدند و بارها از این دربی تعریف و تمجید کردند. آنها دیدند که در ایران فوتبال چه جایگاهی دارد و یک بازی می‌تواند ورزشگاهی به ظرفیت یکصد هزار نفر را مملو از جمعیت عاشق و پرشور نماید.