بهترین عملکرد تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در دو بخش فردی و تیمی

هفته سوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی خاتمه یافت که دو تیم بزرگ پایتخت با قرار گرفتن در صدر گروه های سوم و چهارم آسیا وارد مرحله برگشت مسابقات خواهند شد. البته ذوب آهن نیز در گروه دوم نمایش های خوبی داشته و با 6 امتیاز پشت سر الدحیل که 9 امتیازی شده ، شانس زیادی برای صعود دارد.

با نتایجی که در دور رفت مسابقات به دست آمد، تنها نماینده ایران که شانس کمی برای صعود دارد، تراکتورسازی تبریز است که با کسب تنها یک تساوی و قبول 2 شکست در قعر جدول گروه اول مسابقات غرب آسیا حضور دارد.

در زیر نگاهی داشتیم به بهترین عملکرد تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در دو بخش فردی و تیمی:

عملکرد فردی

گلزنی – علیپور تنها نماینده ایران

علی علیپور با سه گلی که در دیدار برابر نسف قارشی و الوصل امارات به ثمر رسانده، بهترین آمار را از این حیث در بین تمام بازیکنان هجومی نماینده های ایران رقم زده است؛ البته مهدی طارمی مهاجم فصل گذشته پرسپولیس نیز با 3 گل در تعقیب "ریکاردو گولارت" از تیم گوانگژو اورگرانده است که با 5 گل آقای گل لیگ قهرمانان آسیا تا پایان هفته سوم است.

شوتزنی- باز هم علیپور

علیپور مهاجم سرخپوشان با 10 بار شوتزنی بیش از هر بازیکن دیگری در تیم های ایرانی حاضر در آسیا اقدام به شوتزنی به دروازه حریفان کرده است. البته باز هم در این میان نام مهدی طارمی که 11 بار شوتزنی کرده است دیده می شود که این دو بازیکن در تعقیب رامون لوپز از تیم کاشیوا ریسول ژاپن هستند که 18 مرتبه طی سه دیدار مرحله رفت به سمت دروازه حریفان شوت زده است.

پاس گل- یک بازی برای اسماعیلی کافی بود

تنها نماینده ایران در جمع 10 نفر برتر بهترین پاسورهای آسیا فرشید اسماعیلی است که شب گذشته و در دیدار برابر العین موفق شد دو پاس بسیار خوب برای تیام فراهم کند و این مهاجم هوشیار نیز با جایگیری های به موقع خود، دو بار به یک شکل گلزنی کرد. بهترین از این حیث در پایان مرحله رفت، "میسلاو اورسیچ" از تیم "اولسان هیوندای" است که با 3 گل در صدر قرار گرفته است.

ایجاد شانس گلزنی- احسان پهلوان در صدر

احسان پهلوان وینگر ریزنقش و تکنیکی تبریزی ها از حیث ایجاد موقعیت گلزنی با خلق 9 موقعیت گلزنی برای تیمش، در بین نماینده های ایران بهترین عملکرد را به نام خود ثبت کرده است و به همراه امید ابراهیمی که 8 شانس گلزنی ایجاد کرده است، در تعقیب اسکار بازیکن سرشناس برزیلی شانگهای SIPG هستند.

 

پاس- مهدی کیانی

مهدی کیانی هافبک تدافعی تراکتورسازی تنها نماینده ایرانی حاضر در بین 10 بازیکن برتر از این حیث است که با 239 پاس در تلاش برای رسیدن به جایگاه نواب العبید بازیکن تیم الهلال است.

نجات دروازه- مظاهری مهره کلیدی قلعه نویی

رشید مظاهری در دو دیدار از سه دیدار برگزار شده مرحله رفت مسابقات لیگ قهرمانان آسیا موفق به کلین شیت شده است و با 13 نجات دروازه، در میان تیم های حاضر در مسابقات، بهترین عملکرد را به نام خود ثبت کرده است.

 

کلین شیت – بیرانوند و مظاهری

رشید مظاهری و علیرضا بیرانوند گلرهای سرخپوشان پایتخت و سبزپوشان اصفهانی با ثبت 2 کلین شیت در بین 10 گلر برتر قاره کهن قرار دارند.

 

 

دفع توپ – خالد شفیعی

خالد شفیعی مدافع تیم فوتبال ذوب آهن از این حیث بهترین عملکرد را به نام خود ثبت کرده است و با دخالت های به موقع خود، 20 بار توپ را از منطقه خطر سبزپوشان دور کرده است. البته بهترین آمار در این طبقه بندی با 26 دفع توپ در اختیار مدافع الهلال عربستان است.

 

کارت زرد- ایران پوریان

محمد ایران پوریان با دریافت 2 کارت زرد، طی سه مسابقه بدترین عملکرد را از این حیث در میان بازیکنان ایرانی به نام خود ثبت کرده است و احتمال محرومیت او در بازی های آینده وجود خواهد داشت.

عملکرد تیمی

گلزنی- شاگردان برانکو بهترین تیم ایران

بهترین آمار از لحاظ گلزنی میان تیم های ایرانی به شاگردان برانکو ایوانکوویچ اختصاص یافته است که در سه دیدار ابتدایی خود، موفق به ثبت 6 گل شده اند؛ البته آنها و بسیاری تیم های دیگر باید تلاش زیادی انجام دهند تا به رکورد چونبوک موتورز کره جنوبی که طی 3 بازی 15 گل به ثمر رسانده، برسند.

بدترین خط دفاعی- ایرانی ها نماینده ای ندارند

در بخش بدترین خط دفاعی تیم الوحده امارات با دریافت 10 گل طی سه مسابقه بدترین آمار را همراه با کیچه هنگ کنگ به خود اختصاص داده است و نماینده های ایرانی دراین طبقه بندی میان 10 تیمی که عملکرد بدی به جا گذاشته اند، حضور ندارند.

نرخ تبدیل موقعیت به گل- پرسپولیس برانکو بهترین

از لحاظ تبدیل نرخ موقعیت های گلزنی به گل باز هم شاگردان برانکو ایوانکوویچ که طی 2 سال گذشته قدرت مطلق فوتبال ایران بوده اند، عملکرد بهتری را به نام خود ثبت کرده اند. شاگردان برانکو نرخ تبدیل موقعیت 19 درصد را دارند (سرخپوشان طبق این آمار تقریبا از هر 5 موقعیت خود یک گل ساخته اند) که البته در این بخش تیم چونبوک موتورز که 15 گل طی 3 مسابقه به ثمر رسانده، آمار بسیار خوب 33 درصد یعمنی یک گل به ازای هر سه موقعیت را به خود اختصاص داده است.

شوتزنی- ایرانی ها شوت نمی زنند!

در این بخش هیچ تیم ایرانی نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد و تیم گوآنگژو اورگرانده با 68 شوت به دروازه طی سه مسابقه در صدر قرار دارد.

کلین شیت – پرسپولیس و ذوب آهن در رده اول

دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن با ثبت دو کلین شیت طی سه مسابقه در رده اول حضور دارند؛ البته نماینده های ازبکستان و ژاپن نیز موفق به ثبت دو کلین شیت طی مسابقات مرحله رفت شده اند.

 

تعداد خطای تیمی- سرخابی ها فیزیکی‌ترین تیم های غرب آسیا

در این بخش آمار قابل توجهی به نام استقلال و پرسپولیس ثبت شده است. در واقع شاگردان شفر که بازی فیزیکی را در دستور کار دارند با مرتکب شدن 53 خطا روی حریفان، بیشترین آمار را از این حیث به نام خود ثبت کرده اند و در رده دوم و سوم تیم کاشیوا ریسول از شرق آسیا با 52 خطا و سرخپوشان تهران با 51 خطا حضور دارند، که این موضوع نشان از بازی فیزیکی ایرانی ها در رقابت های آسیایی دارد.

دقت پاس- استقلال دقیق ترین تیم ایران

در این بخش تنها شاگردان وینفرد شفر در میان 10 تیم برتر آسیا حضور دارند؛ استقلالی ها آمار 83 درصد دقت پاس را به نام خود ثبت کرده اند که تنها 3 درصد کمتر از تیم اول کاوازاکی ژاپن است.