پیشکسوت آبی پوشان: العین از استقلال بهتر بود

بهتاش فریبا از اینکه استقلال با همان روش دیدار رفت با العین به زمین رفته بود تعجب می‌کرد. مربی پیشین استقلال معتقد بود با این روند در دیدار با الریان هم به مشکل برمی‌خورد و باید برنامه تاکتیکی تازه‌ای برای استقلال در نظر گرفت.

*چرا استقلال در دیدار برگشت با العین نتوانست بازی خوب دور رفت را تکرار کند؟

طبیعی است. مربیان تیم حریف که بیکار ننشسته‌اند استقلال در امارات تیم‌شان را به توپ ببندد بعد در دیدار برگشت باز هم به میدان بروند تا به توپ بسته شوند.

* بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

استقلال در دیدار برگشت دقیقاً با همان تاکتیک و همان نفرات روبه‌روی العین بازی را آغاز کرد. العین هم روی آنالیزی که از بازی رفت داشت، می‌دانست توپ‌ها پشت 18 به جپاروف می‌رسند. او وظیفه ارسال توپ به شجاعیان، تیام و اسماعیلی را دارد. از طرفی با بستن جپاروف کاری کردند تا مربی تیم مجبور شود او را در نیمه دوم از زمین بیرون بکشد. در ادامه آنها وریا غفوری را هم شناخته بودند و می‌دانستند باید از نفوذهایش جلو‌‌گیری کنند. عبدالرحمن را در میانه زمین با ابراهیمی درگیر کردند و نگذاشتند این بازیکن ارتباطی با جپاروف داشته باشد. همین دو، سه نکته کافی بود تا استقلال عملاً از بازی هجومی به یک فوتبال عادی و رو به جلو تغییر روش بدهد. چون راهی برایش باقی نمانده بود.

* یعنی العین تیم برتر زمین بود؟

اگر بخواهیم منصفانه حرف بزنیم و بدون تعصب باید گفت متأسفانه آنها بهتر بودند. تیمی که مقابل 90 هزار استقلالی یک امتیاز به خانه‌‌اش ببرد و همه تاکتیک‌های تیم میزبان را خنثی کند حتماً بهتر بوده و تاکتیکش بر حریفش چربیده است. العین حتی موقعیت‌های خطرناک‌تری هم داشت که اگر رشادت و آمادگی حسین حسینی نبود می‌توانست گل‌های دوم و سوم را هم بزند. حسینی دو، سه سیو عالی داشت و دو بار تک‌به‌تک را گرفت.

* یعنی کار برای دیدار با الریان هم سخت است؟

نه! استقلال با نفرات خوبی که دارد می‌تواند تاکتیکش را تغییر بدهد. نقطه شروع حملاتش را در هر 15 دقیقه از بازی تغییر دهد و با این روش‌ها تمرکز تیم مقابل را از بین ببرد. اینکه همه توپ‌ها به یک نفر ختم شود طبیعتاً برای دقایقی لو می‌رود و با بستن آن نفر کار به دست تیم روبه‌رو می‌افتد.

* الریان را چطور تیمی می‌دانید؟

تیمی که الهلال را شکست بدهد حتماً تیم خوبی است. الهلال تیمی است که در بدترین روزهایش باز هم به سادگی به تیمی امتیاز نمی‌دهد چه برسد به اینکه ببازد. در دیدار رفت استقلال مقابل الهلال، تیم ما انصافاً عالی بازی کرد و الهلال را به زانو درآورد ولی الریان را نمی‌توان ساده تلقی کرد.

* در یک کلام چه اتفاقی افتاد که استقلال با 90 هزار هوادار به سختی یک مساوی از مهمانش گرفت؟

غرور! فکر می‌کنم استقلال تصور می‌کرد بازی را راحت می‌برد ولی اشتباه کرد و امیدوارم از این اشتباهش درس بگیرد چون دیدارهای فینال جام حذفی و لیگ برتر هنوز باقی مانده‌اند.