انتقاد یک استقلالی از کارلوس کی‌روش

محمد نوری در مورد پیروزی ۲ بر ۱ استقلال مقابل نفت تهران گفت: ابتدا سال نو را به هواداران استقلال و تمام مردم ایران تبریک می‌گویم. خوشحالم که استقلال سال نو را با یک پیروزی شروع کرد. در ابتدای مسابقه شفر به ملی‌پوشان استقلال به خاطر خستگی استراحت داده بود، با این حال در نیمه اول هم استقلال سوار بر بازی بود.

وی افزود: نفت از نظر فنی چیزی برای گفتن نداشت و حریف قدری برای استقلال نبود. شفر هم با تعویض‌های طلایی که انجام داد و آوردن ابراهیمی، غفوری و نورافکن به میدان توانست یک پیروزی خوب را برای استقلال رقم بزند. گلی هم که نفت به ثمر رساند روی یک اتفاق بود و یکی از مدافعان جدید استقلال هم در این صحنه مرتکب اشتباه شد.

نوری با اشاره به شرایط بازیکنان استقلال عنوان کرد: جباروف و خسرو حیدری در این مسابقه ستاره‌های استقلال بودند و یک سروگردن از بقیه بازیکنان بالاتر بودند و بهتر بازی کردند. با آمدن ووریا غفوری هم فاز تهاجمی جناح راست استقلال بهتر شد. خسرو حیدری هم یکی از بازی‌های خوبش را به نمایش گذاشت. نفت تهران آمده بود که یک امتیاز بگیرد.

این کارشناس فوتبال در مورد چالشی که میان مربیان باشگاهی و کارلوس کی‌روش بر سر استفاده از بازیکنان ملی‌پوش رخ داد،‌ تصریح کرد: تیم ملی اهمیت دارد و جام جهانی هم ۴ سال یک‌بار برگزار می‌شود و تیم ملی هم باید در آن آبروداری کند، اما واقعیت آن است که فوتبال باشگاهی هم مهم است. شما ببینید لیونل مسی به خاطر مصدومیت جزئی که داشت، برای تیم ملی آرژانتین بازی نکرد، زیرا وضعیت تیم باشگاهی‌اش هم مهم است.

وی افزود: هم کی‌روش و هم مربیان باشگاهی در این مورد حق دارند و باید تعاملی بین آنها برقرار شود، اما به نظر من بازیکنان در باشگاه‌ها آماده می‌شوند و این باشگاه‌ها هستند که بازیکنان را آماده تحویل تیم ملی می‌دهند.

نوری با اشاره به بازی ایران و الجزایر گفت: به نظر من کی‌روش به بازیکنان لژیونر اهمیت بیشتری می‌دهد و شاید ترکیب تیم ملی را ۷۰ درصد از لژیونرها تشکیل بدهد و ۳۰ درصد از آن به بازیکنان داخلی برسد.