قراب: به بازیکنان استقلال عیدی شیکی می دهیم

جواد قراب درباره نتایج بسیار خوب استقلال با وینفرد شفر اظهار داشت: در استقلال با رفتن برخی افراد و آمدن یک‌سری دیگر انقلابی ایجاد شده است. در مجموعه باشگاه استقلال از رأس مدیریت، کادر فنی، پیشکسوتان و کمیته فنی باشگاه انقلابی صورت گرفته است که باعث شده این تیم روزبه‌روز بهتر شود، همین باعث می‌شود که استقلال هم بهتر بازی کند و هم گل بزند. این رویه در استقلال وجود داشت، اما در این چند سال در تیم دیده نمی‌شد.

وی که با برنامه رادیویی تهران ورزش رادیو تهران صحبت می‌کرد، با بیان اینکه شفر پس از آمدن به استقلال نظم خاصی به تیم داده است، گفت: همین باعث می‌شود بچه‌ها در کار و رفتار خود وظیفه‌شناس باشند. بازیکنان ما نمی‌دانستند حرفه‌ای هستند و تازه فهمیده‌اند که یک بازیکن حرفه‌ای باید چه‌کاری انجام دهد. استقلال یک تیم معمولی نیست.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در مورد نتایج این تیم در لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: من نمی‌توانم قولی بدهم، اما مطمئن باشید در آسیا می‌خواهیم کارهای جدیدی انجام دهیم، هم می‌خواهیم به تیم برسیم و هم بازیکنان در قبال پولی که دریافت می‌کنند، بازی زیبایی ارائه می‌کنند. سطح فوتبال استقلال تغییر یافته و بیشتر عوض خواهد شد.

قراب در پاسخ به این پرسش که آیا استقلال می‌تواند به قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا دست یابد یا خیر، گفت: این نهایت آرزوی من و تمام گروه استقلال است. به‌نظرم بهتر است که به تیم دوم گروه B که ذوب‌آهن باشد نخوریم و دوست دارم تیمی خارجی را شکست دهیم و ثابت کنیم استقلال همان تیم تاج سابق است. این تیم ریشه‌دار است و فوتبال خوبی بازی می‌کند و باید به آرزویش برسد با هماهنگی و کمک رسانه‌ها و صداوسیما نتایج خوبی کسب می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چند درصد از قرارداد اعضای تیم استقلال پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: ما به‌هیچ‌وجه بازیکنی را از دست نمی‌دهیم، چون بازیکنان هم عرق خاصی به تیم پیدا کرده‌اند. حدود 60 درصد از قرارداد اعضای تیم پرداخت شده است. بازیکنان در این تیم می‌توانند فوتبال بازی کنند. ممکن است دو سه بازیکن ما بخواهند به سپاهان یا تیم‌های دیگر بروند، اما فوتبال بازی کردن در تیم استقلال برای آنها آسان است. قول می‌دهم هم قرارداد شفر و کادر فنی بسته می‌شود و هم بازیکنان در تیم می‌مانند.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در واکنش به صحبت‌های داریوش شجاعیان و خسرو حیدری که ابراز امیدواری کرده‌اند باشگاه عیدی اعضای تیم را پرداخت کند، اظهار داشت: ما قبل از عید مبلغی به بازیکنان پرداخت کردیم و ظرف یکی دو روز آینده عیدی شیک و خوبی به آنها می‌دهیم. این عیدی شیک همان مبلغی است که بالا و پایین می‌رود. ما تلاش می‌کنیم این مبلغ را بالا ببریم و اگر مبلغ بالا باشد، عیدی شیک است! هم برای دیدار مقابل سیاه‌جامگان به آنها عیدی می‌دهیم و هم برای مسابقه روز 27 فروردین مقابله الهلال که ان‌شاءالله با پیروزی در این مسابقه از گروه صعود می‌کنیم.

قراب در پاسخ به این پرسش که منظورش از عیدی شیک چیست و مبلغ آن چقدر خواهد بود، تصریح کرد: همیشه می‌گفتند ارنج در قوطی است! مطمئن باشید عیدی ما در خور شخصیت بازیکنان استقلال خواهد بود.

وی در مورد اینکه آیا قرارداد شفر برای فصل آینده تمدید خواهد شد یا خیر، گفت: مبلغ قرارداد شفر حتماً بالاتر می‌رود و این طبیعی است. او این فصل به‌مدت نیم‌فصل در استقلال بود که قرارداد سال آینده او به‌مدت یک فصل خواهد بود. ما می‌خواهیم شفر در تیم بماند و نمی‌خواهیم او را از دست بدهیم وقتی این مربی به این خوبی نتیجه گرفته، باید او را حفظ کنیم. مردم هم همین را از ما می‌خواهند و توقع آنها از تیم بالا رفته است، لذا ما باید حرکتی کنیم. کادر فنی شفر در اختیار خودش خواهد بود و مربیان فعلی هم کنار او هستند. قرارداد او خیلی خوب و در صفا، صمیمیت و دوستی بسته می‌شود و کماکان در خدمت این مربی خواهیم بود.

پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد رایکوف، مربی سابق و فقید آبی‌پوشان یادآور شد: او فوق‌‌العاده‌ بود و مانند رایکوف به ایران نیامده است. این مربی با ما زندگی کرد و حتی زبان فارسی یاد گرفت. تمام بازیکنان تاج سابق مدیون او هستند.