واکنش پیشکسوت استقلال به درخواست پژمان منتظری

حسن روشن در خصوص نتایج تیم استقلال در هفته‌های اخیر و موفقیت این تیم اظهار داشت: خوشبختانه استقلال شرایط خوبی پیدا کرده، از وضعیتی که در ابتدای فصل داشت کاملاً رها شد. من درست است که بازی‌های استقلال را کم‌وبیش دیده‌ام اما از خوشحالی هواداران استقلال خوشحال هستم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نظرش نسبت به شفر تغییر کرده و با این نتایج حالا از او انتقاد نمی‌کند، گفت: شاید کسی در عمق حرف‌های من نرود و به صحبت‌هایم گوش نکند. خیلی از مردم احساسی هستند، ولی وقتی منی که سال‌ها فوتبال بازی کرده‌ام و سال‌ها در همین کشورهای حاشیه خلیج فارس انواع مدیریت‌ها را دیده‌ام، راحت‌تر می‌توانم به خیلی از موضوع‌ها دست پیدا کنم. من نظرم نسبت به شفر تغییر نمی‌کند چون او یک بازنشسته است. به حرف من خوب دقت کنید، شفر مربی خوبی است ولی شما در تیم‌های حرفه‌ای کشورهای حاشیه خلیج فارس دیگر پیشنهادی برای وی نمی‌بینید، مطمئن باشید اگر چنین بحثی مطرح شده، کار دلالان و بازارگرمی بوده است.

روشن افزود: کشورهای عربی معمولاً روی مربیان جوان و میانسال و مطرح هزینه می‌کنند و با مربیانی که سن‌شان بالا رفته کار نمی‌کنند. از این طرف هم من از شفر تعریف می‌کنم و می‌گویم که او آگاهی بالایی دارد و تجربه‌شان به درد فوتبال ما و باشگاه استقلال می‌خورد. مثلاً او یکسری مسائل را برعکس منصوریان رعایت کرد و با بازسازی استقلال از لحاظ بدنی توانست دل هواداران را به دست بیاورد. کاری که هواداران استقلال از منصوریان می‌خواستند و او انجام نداد.

پیشکسوت باشگاه استقلال تأکید کرد: مدیریت باشگاه استقلال باید به یک نکته خوب دقت کند و از اتفاقی که برای پرسپولیس می‌افتد درس بگیرد. شما دیدید پرسپولیسی‌ها از هفته‌ها قبل قهرمانی‌شان را قطعی کردند و خیالشان راحت بود و در بازی با استقلال به دنبال جشن بودند، اما آیا حالا مدیریت پرسپولیس کار راحتی دارد؟ چون این تیم قهرمان شده، بازیکنان قیمت‌ها را به دو میلیارد افزایش می‌دهند و کادر فنی‌اش هم قطعاً ارتقای قرارداد می‌خواهد. حالا استقلال هم کم‌کم با این شرایط مواجه می‌شود و این معضل یقه این تیم را هم می‌گیرد، ولی اگر مدیریت درست و حسابی و به قولی کمیته‌ای انجام شود، در شرایطی که اقتصاد مملکت دچار مشکل است، این باشگاه راحت‌تر می‌تواند کار را پیش ببرد.

وی ضمن انتقاد از صحبت‌های پژمان منتظری بعد از دیدار استقلال مقابل مشکی‌پوشان گفت: شنیده‌ام منتظری شب گذشته از سرمربی تیم حمایت کرده و گفته قرارداد وی باید تمدید شود. وقتی مدیریت قائم به شخص باشد و هیات مدیره رئیسی قاطع نداشته باشد، بازیکن به خودش اجازه می‌دهد برای باشگاه تعیین تکلیف کند. شما کدام فوتبالیست را در دنیا می‌شناسید که بیاید و بگوید قرارداد مربی باید تمدید شود؟به جز در ایران! اصلاً این در حیطه وظایف یک بازیکن نیست و این مدیریت باشگاه و هیات مدیره است که باید در مورد حضور یک سرمربی تصمیم بگیرد. کاری به شفر ندارم، ولی شاید باشگاه به خاطر مسائلی که اصلاً بازیکن در جریانش نیست نخواهد با یک سرمربی تمدید قرارداد کند. آیا منتظری از مشکلات باشگاه خبر دارد که خواستار تمدید قرارداد شفر شده؟ من هم می‌گویم الان باید قرارداد شفر تمدید شود اما این موضوع در حیطه وظایف بازیکنان نیست و هیچ‌کس به خصوص مدیریت باشگاه نباید اجازه دهد این رفتار تکرار و تبدیل به یک اپیدمی شود. مدیریت باشگاه استقلال آنقدر ضعیف عمل کرده که بازیکن به خودش چنین اجازه ای می‌دهد. آنها باید به این فکر نباشند که استقلال سال بعد چندم می‌شود. آنها باید طوری آینده استقلال را ترسیم کنند که این تیم همه‌ساله در راه موفقیت قدم بردارد.

روشن در خصوص اینکه گفته می‌شود دستیاران شفر رقمشان افزایش پیدا می‌کند و شاید همین موضوع کار را سخت کرده است گفت: برای‌تان فوتبال امارات و باشگاه الاهلی را مثال می‌زنم، آنها وقتی یک مربی جذب می‌کنند، از او می‌خواهند که دستیارانش را معرفی کند، سپس باشگاه با افراد مختلفی که در اختیار دارد روی دستیاران یک مربی تحقیق می‌کند و به طور مثال با دو نفر از دستیاران موافقت می‌کند و یکی، دو نفر هم خودش در اختیار سرمربی می‌گذارد. هیچ باشگاهی در آسیا را پیدا نمی‌کنید که پسر شفر را به عنوان مربی یا آنالیزور قبول کند.این‌گونه نیست که یک سرمربی بیاید و بگوید که مثلاً پسر و برادرم را به کادر فنی اضافه کنید. اگر پسر یک مربی به کادر فنی می‌آید مطمئن باشید این کار، کار دلالان است و صحبت‌های منتظری مطمئن باشید با کدها و پالس‌های دیگران که من آنها را نمی‌شناسم، صورت گرفته است. خود مدیرعامل باشگاه هم می‌داند شفر و پژمان منتظری از کدام‌ سمت و سو دارند صحبت می‌کنند.برای همه عجیب است که از بین 25 بازیکن یک نفر از تمدید قرارداد شفر حرف می‌زند، خود مردم می‌دانند تیم نتیجه گرفته و همین فشار را به مدیریت وارد می‌کمنند که قرارداد سرمربی را تمدید کنند اما صحبت‌های یک بازیکن تیم آن هم در حالی که با تجربه است در این زمینه اذهان را به شک می‌برد. همه این مسائل هم برای این است که رقم قرارداد به دلار بالا برود. اگر می‌بینید بحث پسر او مطرح می‌شود و نقش پسر سرمربی در یک تیم پررنگ است، این به‌خاطر اطرافیان شفر است و حالا اطرافیان سرمربی به او یاد داده‌اند که چون نتیجه گرفته‌ای بازارگرمی کن. اگر شفر بعد از نتایج عجیب منصوریان این‌گونه نتیجه نمی‌گرفت، مطمئن باشید امروز برای تمدید قرارداد این حرف‌ها را نمی‌زد و مرتب در صفحات مجازی و مصاحبه‌ها تبلیغات نمی‌کرد. مگر می‌شود یک مربی مثلاً ۶۰۰ هزار دلار بگیرد و حالا بگوید چون فلان مربی یک میلیون دلار گرفته، من هم همین رقم را می‌خواهم. این دیگر به مدیریت مسئولان بالادستی باشگاه استقلال برمی‌گردد که چگونه شفر را در این تیم حفظ کنند و رقم قرارداد او را هم به شکلی ببندند که باشگاه از لحاظ اقتصادی دچار مشکل نشود.