اظهارات غیاثی درباره فساد در فوتبال

رضا غیاثی سخنگوی کمیته داواران فدراسیون فوتبال درباره اظهارات خداداد عزیزی مبنی بر اینکه "مگر غیاثی سال ۸۶ در کمیته داوران سمت داشته است که نسبت به صحبت‌های او و بهروز رهبری فرد درباره درآوردن بازی‌ها از سوی داوران واکنش نشان داده است" بیان کرد: در آن زمان سمتی در کمیته داوران نداشتم، اما اکنون که مسئولیت دارم باید صحت حرف‌های خداداد و رهبری فرد را پیگیری کنم تا جلوی فساد گرفته شود. شاید این افراد خیرخواه جامعه داوری هستند و می‌خواهند با مطرح کردن این حرف‌ها و تلنگر به اعضای کمیته داوران و فدراسیون فوتبال ریشه فساد را بخشکانند.

او ادامه داد: خداداد عزیزی و بهروز رهبری فرد در اظهاراتشان از کسی اسم نیاورده اند، اما شاید افرادی که مدنظر آن‌ها هستند اکنون جزءناظران داوری باشند که فعالیتشان به این قشر پاک ضربه می‌زند.

سخنگوی کمیته داوران ادامه داد: پس از صحبت‌های فریدون اصفهانیان با مهدی تاج از عزیزی و رهبری فرد دعوت می‌کنیم تا مستنداتشان را در اختیار رئیس و دبیرکل فدراسیون قرار بدهند. بدون شک اگر صحت ادعای خداداد و رهبری فرد ثابت شود مسئولان فدراسیون وظیفه دارند با خاطیان برخورد کنند و قطعا به دلیل اینکه ۲ پیشکسوت فوتبال ایران در راه سالم سازی گام برداشته اند از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

غیاثی در پایان خاطرنشان کرد: درصورتی که ادعای عزیزی و رهبری فرد اثبات نشود باید در کمیته اخلاق پاسخگو باشند چراکه آن‌ها پیش از در میان گذاشتن صحبت هایشان با مسئولان فدراسیون در رسانه‌ها جامعه داوری را زیر سوال برده اند. داوران کشورمان هم در هفته‌های پایانی لیگ برتر و لیگ دسته اول نیاز به آرامش دارند و اگر بدون مدرک و غیرمستند درباره آن‌ها صحبت شود تبعاتی به دنبال دارد.