پولادگر: جام فجر از قدیمی‌ترین تورنمنت‌های قاره آسیا است

سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو درباره برگزاری مسابقات جام فجر و جام باشگاه های آسیا بیان کرد: در دو روز گذشته بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی جام فجر با حضور 12 کشور برگزار شد که این رقابت ها از قدیمی ترین تورنمنت های قاره آسیا است و از حدود 19سال پیش جام فجر در تقویم رسمی فدراسیون جهانی ثبت شد و هر ساله با حضور نماینده این فدراسیون این مسابقات به میزبانی ایران برگزار می شود.

رئیس فدراسیون تکواندو افزود: حدود 8 سال پیش به اتحادیه تکواندو آسیا برگزاری جام باشگاه های آسیا را پیشنهاد دادیم و با موافقت آنها این رقابت ها نیز در تفویم رسمی اتحادیه و فدراسیون جهانی ثبت شد و حتی امتیاز G1 نیز در این رقابت ها به نفرات برتر داده می شود که در رنکینگ ورزشکاران موثر است.

برگزاری جام فجر و جام باشگاه های آسیا حکم دیدار تدارکاتی را دارد

او ادامه داد: امسال هیئت استان البرز میزبان این دوره ازرقابت ها بود و باید بگویم سطح فنی خوبی در جام فجر شاهد بودیم. برگزاری جام فجر و جام باشگاه های آسیا حکم دیدار تدارکاتی را برای بازیکنان ما داشت تا بتوانند برای رقابت های قهرمانی آسیا که به میزبانی ویتنام خردادماه برگزار می شود با آمادگی کامل شرکت کنند.

ایران و روسیه تنها کشورهایی بودند که سهمیه کامل المپیک را گرفتند

پولادگر درباره قهرمانی تیم ملی توجوانان در رقابت های جهانی تونس عنوان کرد: این رقابت ها از اهمیت خاصی برخوردار بود چرا که 110 کشور برای کسب سهمیه المپیک نوجوانان آرژانتین با یکدیگر به رقابت پرداختند.خوشبختانه تیم ملی ایران و همچنین  روسیه  تنها کشورهایی  بوند که توانستند سهمیه کامل المپیک را در گروه دختران و پسران کسب کنند.

قهرمانی تیم ملی نوجوانان در جهان اتفاق تکرار نشدنی بود

او تصریح کرد: پس از مسابقات کسب سهمیه المپیک، رقابت های جهانی در تونس آغاز شد و پسران ما با کسب 9 مدال توانستند نتیجه استثنایی را رقم بزنند و قهرمانی در رقابت های جهانی اتفاق تکرار نشدنی بود و پسران ما با کسب این عنوان استعداد فنی رده های پایه تکواندو ایران را به رخ دنیا کشیدند و این موفقیت ثمره برگزاری لیگ های منظم و اردوهای خوب برای رده های پایه بود.

هدفمان اعزام یک تیم قدرتمند به بازی های آسیایی 2018 جاکارتا است

پولادگر درباره وضعیت تیم های ملی بزرگسالان و حضور در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: امسال از نظر برگزاری رقابت ها سال پر تراکمی را داریم.همین ابتدای سال سه رویداد مهم برگزار شد و در ادامه تیم های ملی بزرگسالان ما برای رقابت های قهرمانی آسیا آماده می شوند.هدف اصلی فدراسیون تکواندو برنامه ریزی مناسب برای اعزام یک تیم قدرتمند به بازی های آسیایی 2018 جاکارتا است.در این دوره از بازی ها تکواندوکاران در 5 وزن کیورگی و 2 رده پوسمه به رقابت می پردازند و این موضوع سختی کار را برای ما بیشتر می کند چرا که فرصت کسب مدال در کیورگی کاهش یافته است اما با تلاش و برنامه ریزی مناسب روند افتخارآفرینی تکواندو را ادامه می دهیم.

او در ادامه درباره میزبانی استان البرز در مسابقات جام فجر و جام باشگاه های آسیا بیان کرد: میزبانی در استان ها اتفاق خوبی است که باعث همدلی و هماهنگی بین مدیران استان می شود.در این دوره نیز مدیران استان البرز با هماهنگی خوب توانستند مسابقات را به نحوه احسن برگزار کنند و من از آنها تشکر می کنم که میزبانی خوبی در این دوره داشتند.البته استان البرز در ارزیابی عملکردی در بین سایر استان های کشور مقام نخست را دارد و بیشتر ورزشکاران ما که در جهان موفق به کسب مدال می شوند از این استان هستند.

رئیس فدراسیون تکواندو در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری جام فجر و جام باشگاه های آسیا این فرصت را برای تیم های باشگاهی ما ایجاد می کند تا در سطحی فراتر از لیگ و مسابقات قهرمانی داخلی مورد ارزیابی قرار بگیرند و امیدوارم به زودی ایران بتواند میربان مسابقات جام باشگاه های جهان در تکواندو باشد.