خاطره خوش ایران از داور استقلال - ذوب آهن/ داور مغضوب پرسپولیسی‌ها +عکس

 احمد ابوبکر الکعف داور عمانی با کمک هایش وارد ایران شدند تا بازی برگشت دو نماینده کشورمان در دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را قضاوت کرده و حکم حذف و صعود استقلال یا ذوب آهن را امضا و در گزارش داوری شان ثبت کنند.

این داور عمانی البته برای ما ایرانی ها داوری ناشناخته نیست و پیش از این خاطرات خیلی خوب و البته بدی از او در سابقه ذهنی مان ثبت شده است.

*داور خاطره انگیز

احمد ابوبکر الکعف در خرداد سال 1396 (پارسال) دیدار تیم ملی کشورمان مقابل ازبکستان را سوت زد. مسابقه ای که باعث صعود مقتدرانه تیم ملی به عنوان دومین تیم راه یافته به جام جهانی با گلهای مهدی طارمی و سردار آزمون شد. قطعا آن دیدار مانند بازی ایران – کره در اولسان که به راهیابی تیم ملی به جام جهانی 2014 برزیل ختم شد از ذهن ما بیرون نخواهد رفت.

 

*خاطره بد مسلمان از ابوبکر

در سال 2014 و در بازیهای آسیایی اینچئون احمد ابوبکر الکعف داور دیدار تیم زیر 23 سال کشورمان مقابل ویتنام بود. همان دیداری که در مرحله گروهی با نتیجه 4-1 به سود تیم گمنام ویتنام پایان یافت. تک گل تیم امید ایران در آن بازی را هم محسن مسلمان زد ولی در نهایت با حذف از بازیها افتضاح بزرگی به نام فوتبال کشور ثبت شد!

 

*6 بار قضاوت برای ایرانی ها

احمد ابوبکر الکعف تاکنون در 6 دیدار قضاوت مسابقات تیم های کشورمان را برعهده داشته است که 4 دیدار آن در لیگ قهرمانان آسیا بود، یک بازی در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و یک دیدار در بازیهای آسیایی 2014 اینچئون. تنها مسابقاتی که منجر به برد تیم های کشورمان شد بازی پلی آف استقلال – السد و ایران - ازبکستان بود و در دیگر دیدارها پرسپولیس، استقلال خوزستان، تراکتورسازی و تیم امید شکست را پذیرا شدند!

 

*خاطره تلخ پرسپولیسی ها از ابوبکر

احمد ابوبکر الکعف داوری بود که باید بازی برگشت پرسپولیس – الهلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان 2017 را سوت زد. او در شرایطی که پرسپولیس 0-1 پیش بود برای الهلال یک پنالتی مشکوک گرفت تا برخی از هواداران پرسپولیس به صفحه شخصی اش حمله کنند. مصافی که در نهایت با نتیجه 2-2 تمام شد و الهلال با توجه به برد پر گل دیدار رفت به فینال راه یافت.

*داور چهارم شکست های تراکتور

ابوبکر که در فصل 2015 لیگ قهرمانان آسیا باخت 0-2 تراکتورسازان مقابل الاهلی را سوت زده بود در فصل 2014 هم در دو باخت دیگر تبریزی ها داور چهارم بود. شکست 2-0 به الاتحاد و 3-1 به العین هر دو با حضور او بیرون از زمین رقم خورد!

 

*خوزستانی ها هم با او باختند!

احمد ابوبکر الکعف در فصل 2017 یکی از مسابقات تیم استقلال خوزستان را هم سوت زده بود. او دیدار لخویا قطر با این تیم خوزستانی را سوت زد که در نهایت با شکست 1-2 نماینده کشورمان رقم خورد.

*شب رویایی استقلال با ژاوی

این داور عمانی تنها در یک دیدار سوت قضاوت برای استقلال تهران را بر دهان گذاشته است. بازی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در تهران که ژاوی و یارانش با السد به مصاف شاگردان منصوریان رفتند. مسابقه ای که در وقتهای قانونی و اضافه 0-0 بود ولی در ضربات پنالتی تیم قطری مغلوب سید مهدی رحمتی و یارانش شد و استقلال با برد 3-4 سهمیه چهارم ایران در آسیا را از آن خود کرد.